نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Radical Rappelling: صخره‌نوردی پرخطر

اکثر طرفداران بازی‌های موبایل استودیوی هَف‌بریک (Halfbrick) را می‌شناسند و تقریباً همه اسمی از بازی‌های فوق‌العاده معروف این استودیو یعنی Fruit Ninja و Jetpack Joyride شنیده‌اند. این استودیو بازی جدیدی منتشر کرده که به همان اندازه‌ی قبلی‌ها لذت‌بخش است. همراه زومجی باشید.

حتماً تا به حال کوهنوردان را دیده‌اید که با طناب‌های مخصوص خود از کوه و صخره‌ها پایین می‌آیند. کار آن‌ها به اندازه‌ی کافی سخت و خطرناک است اما استودیوی هَف‌بریک شخصیت‌های نگون‌بخت بازی را با انواع و اقسام موانع روبه‌رو کرده و کار آن‌ها و البته کاربر را به طرز لذت‌بخشی، دشوارتر کرده است. Radical Rappelling در نگاه اول شما را یاد بازی Jetpack Joyride می‌اندازد، شاید فکر کنید که تنها جهت حرکتِ افقی به عمودی تبدیل شده است اما چند دقیقه کافی تجربه‌ی بازی کافی است تا آن را چالشی کاملاً متفاوت بیابید.

در لحظه‌ی اجرا کردن بازی برای اولین بار شاید کمی سردرگم باشید چرا که تقریباً هیچ منویی در بازی وجود ندارد و یک راست وارد معرکه می‌شوید. بعد از چند بار بازی کردن متوجه می‌شوید این یکی از ویژگی‌های عالی بازی است چرا که به شما اجازه می‌دهد بدون اتلاف وقت سراغ آن کوه بی‌انتها بروید. روند بازی را نمی‌توان از این ساده‌تر طراحی کرد: با کلیک کردن روی صفحه، کاراکتر بازی به عقب می‌پرد و چند متر پایین‌تر می‌آید و این تنها زمان‌بندی و میزان‌ قدرت پرش او است که باعث می‌شود رکورد بیشتری بزنید. هدف، چیزی نیست جز طی کردن بیشترین متراژ و کسب بالاترین تعداد سکه. تنها باید حواستان باشد که کوهی که از آن پایین می‌آیید یک کوه آتشفشانی است و از قضا فوران آن هم آغاز شده و اگر چند ثانیه معطل کنید، در گدازه‌های آتشفشان غرق خواهید شد.

RadicalRappeling2

مانع‌های بنفشی که در طول مسیر وجود دارند تنها عامل بازدارنده‌ی شما از پایین‌ آمدن بیشتر است اما به خاطر اینکه این مسیر سرشار از سکه‌ها، تخته‌سنگ‌های امتیازی، حلقه‌ها و آیتم‌های دیگر است، همان یک مانع هم باعث سخت‌تر شدن بازی می‌شود. در واقع بیشتر به جای اینکه حین بازی حواستان به رد کردن موانع باشد، باید بتوانید امتیازها را جمع کنید که البته کار ساده‌ای هم نیست. برای بعضی از آن‌ها باید حتماً به ترتیب خاصی روی تخته‌سنگ‌های مورد نظر فرود بیایید و برای بعضی دیگر هم باید مسافتی را بدون لمس کردن سطح کوه طی کنید. حلقه‌هایی هم روی هوا وجود دارند که با رفتن درون آن‌ها امتیاز خاصی کسب می‌کنید و البته با پریدن روی صفحه‌ی علامت‌گذاری شده‌ای که گهکاه روی کوه ظاهر می‌شود، کاراکتر بازی چندین متر به سمت راست پرت می‌شود که آن‌جا هم آیتم‌هایی برای جمع کردن وجود دارد. در کل هرچه پایین‌تر بروید ضمن این که ظاهر پس‌زمینه، جنس سنگ‌های کوه و حتی آب و هوا هم تغییر می‌کند، موارد بیشتری هم جلوی راهتان ظاهر می‌شود که پیشروی در بین آن‌ها سرعت عمل و تمرکز زیادی می‌طلبد.

بازی دارای چندین مأموریت است که با انجام دادن هرکدام از آن‌ها، یک جام دریافت می‌کنید که هرچه تعدادشان بیشتر شود، سطح کاراکتر شما هم افزایش می‌یابد و قابلیت‌های جدیدی برای او آزاد می‌شود. درست مانند بازی Jetpack Joyride، دو شخصیت‌ مرد و زن بازی چندین دست لباس و وسایل جانبی دارند که به مرور زمان در حین بازی قابل استفاده می‌شوند و البته به کمک الماس‌های کمیابی که کسب می‌کنید، قابل خرید هستند. امکان اتصال بازی به حساب کاربری فیسبوک نیز وجود دارد و در این حالت می‌توانید رکوردهای دوستانتان را ببینید و با آن‌ها رقابت کنید. Radical Rappelling در عین ساده بودن، همیشه چیزهای جدیدی برای عرضه دارد و تا مدت‌ زیادی از بازی کردن آن خسته نخواهید شد.

دانلود از بازار | دانلود از گوگل پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده