// دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

گیگابایت کارت گرافیک GTX950 را با خنک کننده Windforce 2X عرضه کرد

گیگابایت از کارت گرافیک GTX950 با معماری ۲۸ نانومتری و پردازنده گرافیکی اورکلاک شده انویدیا رونمایی کرده است. در ادامه با جزئیات بیشتری از این کارت گرافیک آشنا خواهید شد.

پس از معرفی کارت گرافیک GTX 950 با نام GM206 و معماری ۲۸ نانومتر توسط کمپانی انویدیا، شرکت گیگابایت نیز این محصول را با استفاده از خنک کننده غیر مرجع Windforce 2x به صورت آورکلاک شده، معرفی و عرضه کرد.

این کارت گرافیک که یک محصول جدید و جایگزین کارت گرافیک GTX750Ti است دارای ۷۶۸ هسته پردازشی بر اساس معماری Maxwell است. حافظه ۲ گیگابایتی GDDR5 تعبیه شده برای این کارت گرافیک به گیمر ها این امکان را می‌دهد تا بازی های خود را در ابعاد Full HD به راحتی به اجرا در آورند. فرکانس هسته GTX950 به صورت پایه ۱۰۲۴ مگاهرتز است که توسط گیگابایت به ۱۱۰۸ مگاهرتز افزایش پیدا کرده است و فرکانس حافظه این کارت گرافیک نیز بر روی ۱۱۸۰ مگاهرتز تنظیم شده است.

حرارت تولید شده توسط این کارت گرافیک با خنک کننده اختصاصی گیگابایت با نام WindForce 2X و دو فن ۸۰ میلی‌متری با استفاده از تکنولوژی Triangle دفع خواهد شد، همچنین برق مصرفی ۹۰ وات آن نیز توسط یک کانکتور 6-Pin پاور تامین می شود.

از دیگر ویژگی های این کارت گرافیک، می‌توان به پشتیبانی کامل آن توسط نرم افزار Gigabyte OC Guru II اشاره کرد. این کارت گرافیک ۱۷۰ دلاری به زودی با گارانتی آواژنگ در بازار ایران عرضه خواهد شد.

منبع: زومیت


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده