نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

معرفی بازی موبایل Oddwings Escape: پرواز بی‌انتها

ظهور بازی Flappy Bird باعث به وجود آمد هزاران بازی مشابه دیگر شد. برخی سعی داشتند صرفاً همان بازی را کپی کنند ولی برخی آن را چندین پله بالاتر بردند. Oddwings Escape بهترین فلپی بردی است که فلپی برد نیست.

در واقع مقایسه‌ی Oddwings Escape با Flappy Bird ناعادلانه به نظر می‌رسد. درست است که اساس هر دو بازی یکی است - هدایت یک پرنده از چپ به راست و رد کردن موانع - اما در Oddwings Escape که حجم آن بیش از ۱۰ برابر Flappy Bird است، پرنده‌ها، محیط‌ها و آیتم‌های بسیار گوناگونی وجود دارد که باعث می‌شود کمی راحت‌تر با آن کنار بیایید و کمتر اعصابتان خرد شود.

در این بازی شما کنترل پرنده‌ای را بر عهده دارید که در محیط‌های زیبایی پرواز می‌کند و از لابه‌لای موانع سر سراهش عبور می‌کند. هر بار باید سعی کنید مسیر طولانی‌تر را طی کنید که البته در دفعات اول رکوردتان چندان چنگی به دل نمی‌زند اما نگران نباشید، سیستم بروزرسانی بازی امکانات کاملی برای بهبود پرنده‌ی مورد نظر در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید به مرور زمان با بهبود عملکرد او، رکورد بیشتری به جا بگذارید. چند جزیره‌ی مختلف در بازی وجود دارد که هر کدام با ظاهر خاص خودشان، چالش‌هایی را هم به همراه دارند که بر اساس میزان مسیر طی شده باز می‌شوند.

در بازی سیستمی وجود دارد که به شما اجازه نمی‌دهد بیش از ۵ بازی پشت سر هم انجام دهید مگر اینکه نوار انرژی دوباره پر شود که برای اضافه شدن هر نوار، باید ۳۰ دقیقه صبر کنید. این مسئله در وهله‌ی اول چندان مشکل بزرگی نیست چرا که با هربار بالا رفتن سطح پرنده، نوارهای انرژی کاملاً پر می‌شوند که در اوایل بازی این اتفاق زیاد می‌افتد. اما هرچه جلوتر بروید این بالا رفتن سطح دیرتر رخ می‌دهد و باید آن ۳۰ دقیقه را به نحوری بگذرانید. سازندگان روش رایج بازی‌های موبایلی را پیش گرفته‌اند و با اضافه کردن سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای، راه‌حلی به کاربران پیشنهاد کرده‌اند.

oddwings

شاید جذاب‌ترین ویژگی بازی، جزئیات بصری و گرافیکی آن باشد. هر کدام از جزیره‌ها کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند و در طراحی ظاهر مراحل هم هیچگونه کمکاری صورت نگرفته است. شاید موردی که در نگاه اول باعث تعجب شما شود، مدل طراحی پرنده‌های بازی باشد. آن‌ها پرنده‌هایی عادی نیستند، بلکه به نظر می‌رسد محصول تغییرات ژنتیکی باشند که روی گونه‌های مختلف پرنده انجام شده است. با اینکه پرنده‌ها ظاهر عجیبی دارند اما به راحتی با محیط پس‌زمینه‌ی خود هماهنگ می‌شوند و چیزی اضافه بر بازی تلقی نمی‌شوند.

Oddwings Escape در زمینه‌ی قابلیت‌های اجتماعی یک بازی موبایل هم به خوبی عمل کرده و امکانات به نسبت گسترده‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر حساب‌های گوگل یا آیتونز خود را به بازی متصل کرده باشید و بازی را به صورت آنلاین انجام دهید، در هربار بازی شبحی از پرنده‌ی دوستانتان خواهید دید و می‌توانید مسیری که آن‌ها انتخاب کرده‌اند را هم امتحان کنید. حالت مسابقه‌ای هم در بازی وجود دارد که شما را بین ۹ کاربر دیگر قرار می‌دهد که آرزو می‌کنید ای کاش حالت مسابقه‌، هدف اصلی بازی بود.

اگر قصد تجربه‌ی Oddwings Escape را دارید بهتر است آن را روی تبلتی با رزولوشن بالا انجام دهید تا بیشتری لذت را از گرافیک بازی ببرید و البته کنترل پرنده‌ها هم برایتان ساده‌تر شود. جدا از مسائل مربوط به پرداخت درون برنامه‌ای، بازی به طور کلی لذت‌بخش است و چه در زمینه‌ی ویژگی‌های بصری و گیم‌پلی، در سطح کاملاً قابل قبولی قرار دارد.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده