نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

بررسی یک رایانه مخصوص بازی مربوط به دهه ۹۰ میلادی!

اگر جزو افرادی هستید که از رایانه‌های شخصی برای بازی استفاده می‌کنند، پس الان از دریچه یک مانیتور تمام HD و با استفاده از سیستمی کاملا به روز در حال مشاهده زومجی هستید. حال با ما همراه باشید تا به ۲۰ سال پیش برگردیم تا نگاهی به یک رایانه مخصوص بازی مربوط به دهه ۹۰ بیاندازیم.

امروزه شاهد پیشرفت روز‌افزون رایانه‌های شخصی هستیم. جدا از قطعات سخت‌افزاری مثل پردازنده، کارت‌های گرافیکی و سایر قطعات، این پیشرفت در لوازم جانبی هم کاملا نمود دارد. ماوس‌ها و صفحه کلید‌های مخصوص بازی که ظاهر آن‌ها روز‌به‌روز زیبا‌تر می‌شود و در دل این ظاهر زیبا قابلیت‌های بیشماری به گیمر‌ها ارایه می‌کنند. ولی اگر از گیمر‌های قدیمی باشید، احتمالا زمانی را به یاد دارید که رایانه مخصوص بازی در سیستم All in One خلاصه می‌شد که تمام قطعات سخت‌افزاری در داخل مانیتور قرار داشتند و یک ماوس و صفحه کلید معمولی هم به آن اضافه می‌شد. البته برخی سیستم‌ها از کیس هم بهره می‌بردند که ما یک نمونه از آن را بررسی می‌کنیم.

1417211371472542280

1417211371555844680

1417211371599156552

رایانه‌ای که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، یک سیستم به اصطلاح High End در دهه ۹۰ میلادی است. پردازنده مرکزی این سیستم یک پردازنده پنتیوم ۲ اینتل با فرکانس ۳۵۰ مگاهرتز است که در کنار آن شاهد حافظه رم ۲۵۶ مگابایتی، دیسک سخت ۸ گیگابایتی و ۲ کارت گرافیک به ترتیب ۱۲ و ۶۴ مگابایتی و کارت صوتی ساخت Sound Blaster هستیم. دلیل استفاده از ۲ کارت گرافیک در این سیستم عدم توانایی کارت‌های گرافیکی ۳ بعدی آن زمان در پردازش تصاویر ۲ بعدی بود و به همین دلیل یک کارت گرافیکی مختص ۲ بعدی هم در سیستم استفاده می‌شد. قطعات جانبی این سیستم هم یک ماوس و صفحه کلید ساده، یک کنترلر بازی به همراه یک جوی‌استیک، دو باند، آمپلی‌فایر و یک مانیتور CRT هستند.

اگر به گوشه تصویر مانیتور در تصویر آخر دقت کنید، متوجه علاقه زیاد صاحب این سیستم به بازی‌های رایانه‌ای خواهید شد که آثاری مثل Doom، Duke Nukem 3D و Need for Speed را بر روی سیستم خود نصب کرده است. نظرات خود را در مورد این سیستم و پیشرفت‌های عظیم رایانه‌های شخصی در سالیان اخیر با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده