نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

معرفی بازی موبایل The Guides: معما درون معما

بازی‌های فکری و معمایی طرفدارها خاص خودشان دارند. آن‌ها عادت دارند تا مدت‌ها با بازی سر و کله بزنند و از حل کردن معماها لذت خاصی می‌برند. بازی The Guides شاید یکی از بهترین تجربه‌ها برای این دست از کاربران بازی‌های موبایل باشد.

بازی موبایلی که امروز قصد معرفی آن را داریم، چالش حل کردن معماها را به مرحله‌ی جدید می‌برد. برای موفق شدن در The Guides صرفاً نیاز به اطلاعات عمومی و هوش بالا ندارید، بلکه باید در هر مرحله حواستان با همه‌جا باشد و کوچکترین نکات و اطلاعات را دریافت کنید، چرا که بعداً در مراحل بعدی به آن‌ها نیاز خواهید داشت. برای تمام کردن بازی به هیچ منبع خارجی و حتی جستجوی گوگل نیاز نخوهید داشت، تمام اطلاعات مورد نیاز شما درون بازی است و فقط باید بتوانید آن‌ها را آشکار کنید.

دانلود ویدیو

بازی مجموعه‌ای از صدها معماهای گوناگون است که هر کدام در عین حال که مغزتان را به چالش می‌کشند، بسیار منطقی هستند و راه حل مناسبی برای حل کردن آن‌ها وجود دارد. برای هر معما در بازی راهنمایی‌هایی وجود دارد که کار شما را ساده‌تر خواهند کرد، اما هستند کسانی که مایلند صرفاً به واسطه‌ی دانش خودشان مرحله‌ها را رد کنند. این دسته از کاربران بازی The Guides را متفاوت از تمام تجربه‌های قبلی خود خواهند یافت چرا که در این بازی، یافتن راهنمایی بخشی از خود معما است. با نگاه دقیق به هر مسئله و یافتن روابط منطقی، می‌توانید راهنمایی مخفی شده را پیدا کنید و از آن برای حل معما استفاده کنید.

در برخی مراحل نیاز به دانستن مواردی چون کد مورس و تبدیل کدهای باینری به حروف دارید. اگر از ۰ و ۱ ها سر در نمی‌آورید جای هیچ نگرانی نیست، چرا که بازی تمام ابزارهای مورد نیازتان را در خودش دارد و به شکل بسیار زیبایی هم آن‌ها را ارائه کرده‌ است. هنگام استفاده از این ابزار احساس تقلب کردن به شما دست نمی‌دهد چون همانگونه که گفتیم، بازی طوری طراحی شده که شما را به استفاده از آن‌ها مجاب کند. البته، همیشه می‌توانید کاغذ و قلم به دست بگیرید یا دست به دامن گوگل شوید که شاید برای برخی لذتی دوچندان داشته باشد.

the guides

یک بازی فکری برای اینکه کاربر را با خود همراه کند و بعد از مدتی خسته‌کننده نشود، باید از رابط کاربری جذاب و در عین حال ساده‌ای برخوردار باشد. The Guides در این زمینه یکی از بهترین نمونه‌ها است و با ظاهر مدرن خود، استفاده از فونت‌های مناسب و البته افکت‌های صوتی عالی، یک تجربه‌ی عالی سمعی و بصری است. صدا در این بازی نقش مهمی ایفا می‌کند و برای رد کردن برخی مراحل باید به کوچکترین‌ افکت‌های صوتی به دقت گوش دهید و از آن‌ها سرنخ بگیرید.

The Guides همراه با اپ دیگری به نام Compendium عرضه شده که به نوعی نقش مکمل بازی اصلی را ایفا می‌کند. با اینکه داشتن این اپ ضروری نیست، اما برای یک تجربه‌ی کامل و غنی دریافت و نصب آن پیشنهاد می‌شود. Compendium صرفاً شامل یک داستان است که به شکل اول شخص روایت می‌شود و خاطرات راوی آن را از جنگ جهانی دوم روایت می‌کند. این داستان شامل سرنخ‌هایی برای استفاده در پازل‌های The Guides است و البته در خود بازی هم اشاره‌هایی به داستان Compendium می‌شود. اینطور به نظر به می‌رسد که این راوی داستان است که معماهای بازی را حل می‌کند که در نوع خود ایده‌ی تازه‌ای است.

اگر به شکستن رمزها  و حل کردن معماهای چالش‌برانگیز علاقه دارید، ترکیب این بازی و اپ همراه آن قطعاً تجربه‌ی بسیار دلنشینی برایتان خواهد بود.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از آیتونز

دانلود اپ Compendium از گوگل پلی | دانلود اپ Compendium از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده