نویسنده: حامد افرومند
// دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

معرفی بازی موبایل ایرانی Relax: عبور از موانع با آرامش کامل!

بازی موبایل ایرانی  Relax محصول استودیوی بازی‌‌سازی ساینا شما را به چالشی جدی دعوت می‌کند تا تمرکز خود را با حرکت دادن موبایل خود بسنجید. با زومجی و معرفی این بازی همراه باشید.

بازی Relax یکی از جدیدترین محصولات ایرانی در زمینه‌ی بازی‌های موبایل به شمار می‌رود که توسط استودیوی بازی‌سازی ساینا ساخته شده است. هدف سازنده به چالش کشیدن تمرکز بازیکن در تکان دادن به موقع گوشی برای هدایت یک توپ در بین موانع است. بازی Relax اصلا یک چالش معمولی نیست و خیلی زود و پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله‌ی آسان وارد مراحل سخت می‌شود. یک دایره‌ی کوچک مثل یک گوی کوچک در محیط این بازی به حرکت در می‌آید و بازیکن باید حرکت دادن موبایل خود، این گوی را حرکت دهد تا به یکی از دیوارهای کناری برخورد کند. پس از برخورد، این گوی به رنگ دیوار مقابل در می‌آید و باید سعی کنید تا آن را به دیوار هم‌رنگش برسانید. با برخورد گوی به دیوارهای هم رنگ، وارد مرحله‌ی بعد می‌شوید.

relax screenshot

مراحل بازی به خوبی طراحی شده‌اند و تنوع بسیار خوبی دارند. با گذشت چند مرحله به موانع متحرک برخواهید خورد که مهم‌ترین چالش بازی به شمار می‌روند و شما را به دردسر خواهند انداخت. پیشنهادی که به بازی می‌شد در مورد بازی ارائه داد، گرافیک بیش از حد ساده‌ی آن است و به نظر ما Relax می‌توانست با اعمال چند افکت ساده‌ی سایه زنی به گوی و موانع جلوه‌ی بسیار زیباتری بگیرد. البته این به هیچ‌وجه یک ایراد نیست و ممکن است تیم سازنده از ابتدا تصمیم بر به تصویر کشیدن بازی به این شکل گرفته باشد. نکته‌ی دیگر که شاید تنها ایراد مهم بازی باشد در مورد شروع مراحل آن است. سه ثانیه طول می‌کشد تا مرحله آغاز شوند و این را با نمایش یک ثانیه‌شمار خواهید دید. خیلی بهتر می‌شد اگر پشت این ثانیه شمار به جای یک بک‌گراند زرد و مشکی، موقعیت گوی در شروع مرحله را می‌دیدیم. چرا که با شروع مرحله توپ در جای خود ثابت نیست و در مراحل شلوغ شما حتی فرصت این را ندارید تا در شروع مرحله تصمیم درستی بگیرید و ممکن است چند بار ببازید تا موفق به شروع آن مرحله شوید.

در کل با یک بازی ساده و البته خوش‌ساخت طرف هستیم. Relax ایده‌ی خوبی دارد و می‌تواند هر کسی را سرگرم کند و به چالش بکشاند. پس از تجربه‌ی آن غافل نشوید. بازی Relax به تازگی برای پلتفرم اندروید منتشر شده و می‌توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود از کافه بازار

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده