نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

منتشر نشدن اطلاعات بیشتر از بازی Horizon: Zero Dawn، آن را جذاب‌تر می‌کند

بازی Horizon: Zero Dawn با یک نمایش بسیار زیبا در نمایشگاه E3 2015، علاقه‌مندان به صنعت بازی‌های ویدیویی را نسبت به خود هیجان‌زده کرد. استودیو گوریلا گیمز از آن اطلاعات زیادی را از این بازی منتشر نکرده، چراکه فکر می‌کند انجام این کار Horizon: Zero Dawn را جذاب‌تر می‌کند.

مارک نوریس، تهیه‌کننده ارشد بازی Horizon: Zero Dawn احساس می‌کند نگه‌ داشتن و منتشر نکردن اطلاعات از Horizon: Zero Dawn این بازی را جذاب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر می‌کند.

نوریس عقیده دارد با انجام این کار، مردم تئوری‌های خود را نسبت به بازی در ذهن خود ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، انتشار اطلاعات از یک بازی ممکن است به تجربه بازیکنان ضربه بزند و از هیجان بازی بکاهد.

تهیه‌کننده بازی Horizon: Zero Dawn همچنین نسبت به انتشار اطلاعات حیاتی از دو بازی Fallout 4 و Star Wars: Battlefront شکایت کرده است:

من یکی از طرفداران بسیار بزرگ مجموعه بازی‌های فال‌اوت هستم. همیشه با دوستان خود در رابطه با Vault-111 و این‌گونه چیزها صحبت می‌کنم. با این حال زمانی که سازندگان در نمایش‌های بازی اصابت بمب به زمین را نشان دادند، با خود گفتم چرا آن‌ها باید چنین کاری انجام دهند. با انجام این کار، راز اصلی و بزرگ بازی قبل از تجربه آن برملا شده است.

Horizon: Zero Dawn

 

وی در ادامه گفت زمانی که بازی Horizon: Zero Dawn عرضه شد، بازیکنان خودشان تمام اطلاعات مهم و حیاتی را در رابطه با این بازی کشف خواهند کرد:

در زمان انتشار Horizon: Zero Dawn، بازیکنان خودشان در رابطه با سرنوشت انسان‌های گذشته، ماشین‌ها و این‌که چگونه این روبات‌ها به وجود آمدند اطلاعات به دست خواهند آورد. شما همچنین متوجه رابطه‌ی اِلوی (دختر مو قرمز و شخصیت اصلی بازی) و روبات‌ها خواهید شد و رازِ بزرگی را در این رابطه کشف خواهید کرد. با این حال من کوچک‌ترین اطلاعاتی را در این رابطه منتشر نمی‌‌کنم. بازیکنان خودشان باید این‌گونه چیزها را تجربه کنند.

به شخصه احساس می‌کنم این سیاست به نفع تمام گیمرها و یک بازی است. به عنوان مثال در زمان عرضه بازی Watch Dogs، به حدی اطلاعات، تصاویر و ویدیو از این بازی منتشر شد که در زمان تجربه آن، اکثر چیزهایی که در نمایش‌های بازی دیده یا شنیده بودم را قبلا تماشا کرده بودم.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا با این سیاست گوریلا گیمز موافق هستید؟

بازی Horizon: Zero Dawn شما را در نقش اِلوی، شخصیت مونثی که به دلایل نامشخص به شکار روبات‌هایی که شبیه حیوانات رفتار می‌کنند قرار می‌دهد. اگرچه وقایع بازی در یک دنیای پسا-آخرالزمانی اتفاق می‌افتد، اما این دنیا سرسبز و رنگارنگ خواهد بود. دنیای Horizon: Zero Dawn شامل چرخه کامل شبانه‌روز خواهد بود و جنگل‌ها، کوهستان‌ها و خرابه‌هایی که تمدن انسان‌ها در آن‌ها قرار دارد، برای کاوش بازیکنان قرار داده شده است. این بازی در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده