نویسنده: کیا مختاری
// سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

نسل جدید اپل‌ تی‌وی و تمرکز روی بازی، برگ برنده احتمالی اپل؟

همان‌طوری که می‌دانید شایعاتی مبنی بر احتمال معرفی نسل بعدی Apple TV و تمرکز آن روی بازی به گوش می‌رسد، در ادامه با زومجی همراه باشید تا احتمال موفقیت یا شکست نسل چهارم Apple TV  را بررسی کنیم.

معمولاً وقتی یک کنسول کوچک جدید معرفی می‌شود تمام علاقه‌مندان تکنولوژی با هیجان می‌گویند این کنسول تمام معادلات را برهم می‌زند و کنسول‌های بازی را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد، اما هیچ‌کدام از این‌ کنسول‌ها تاکنون بعد از عرضه انتظارات بالایی که از آنها می رفت برآورده نکرده‌اند.

Apple TV دسترسی آسان به محتوای iTunes را فراهم می‌کند

آخرین شرکتی که قصد خطر کردن در این حوزه را دارد اپل است و در زومجی خواندید که Apple TV جدید بر روی بازی‌های ویدیویی تمرکز دارد و احتمالاً  فردا در کنفرانس مطبوعاتی اپل از آن رونمایی شود.

Apple TV در ابتدا به‌منظور راحتی کاربران iTunes عرضه شد تا به‌سادگی فیلم‌ها و سریال‌های خریداری‌شده خود را بر روی صفحه تلویزیون مشاهده کنند که تا پیش ‌از این تنها به دستگاه‌های ساخت اپل محدود بود. از زمان انتشار تا امروز Apple TV دسترسی به سرویس‌های محبوبی مانند Netflix ،Hulu و HBO Now را آسان‌تر کرده است و حالا طبق شایعات تمرکز اصلی نسل بعدی Apple TV بر روی گیمینگ خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها احتمال ایجاد تغییرات سخت‌افزاری روی کنترلر سنتی Apple TV مانند اضافه شدن صفحه لمسی، حسگر حرکتی و میکروفون داخلی برای دسترسی به دستیار صوتی Siri اپل وجود دارد و همچنین احتمال دارد نسل جدید Apple TV پشتیبانی بهتری از کنترلرهای بلوتوثی موجود در بازار داشته باشد.

برگ برنده اپل پشتیبانی قوی توسعه‌دهندگان است

با تمام این صحبت‌ها اپل یک برگ برنده مهم دارد: توسعه‌دهندگان علاقه شدیدی به سیستم‌عامل iOS اپل دارند. دلیل مشخصی برای این موضوع وجود دارد کاربران اندروید علاقه‌ای به پرداخت هزینه برای اپلیکیشن‌های اندروید ندارند و باوجود موفقیت‌های عظیمی که گوگل از زمان آغاز کار Play Stroe کسب کرده است و سهم بیشتر اندروید از بازار، توسعه دهنگان ابتدا محصولات خود را برای iOS‌ منتشر می‌کنند و حتی گوگل آپدیت اپلیکیشن‌های ساخت خود را ابتدا برای iOS منتشر می‌کند و در نتیجه Apple TV یکی از پایه‌های اصلی موفقیت را در اختیار دارد.

کنسول‌های بازی در حال حاضر بازار داغ و به شدت رو به رشدی دارند و با در نظر گرفتن این مورد حتی اگر بازی‌هایی مانند Fallout Shelter یا Clash of Clans وارد پذیرایی خانه‌ها شوند بازهم نمی‌توانند با تجربیات عمیقی که در بازی‌هایی مانند The Witcher 3 و Fallout 4 یافت می‌شوند رقابت کنند و مشخص است گیمرهای پایه هدف اصلی Apple TV خواهند بود.

احتمال معرفی سرویسی مشابه PlayStation Now برای نسل جدید Apple TV وجود دارد

هرچند این احتمال ضعیف است، اگر اپل فردا از سرویس استریم بازی مانند PlayStation Now رونمایی کند موضوع جالب خواهد شد، زیرا اپل زیرساخت‌های موردنیاز برای استریم را در اختیار دارد و با توجه به استفاده اپل از دیتاسنترهای قدرتمند و همکاری با شرکت‌های ارائه استریم مانند آکامی به اپل اجازه خواهد داد از فضای بازی‌های تفریحی بیرون آمده و عناوین عمیق‌تری منتشر کند. اما استریم بازی هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد و حتی کهنه‌کاران صنعت بازی مانند سونی از پس سختی‌های این کار برنیامده‌اند و هنوز دسترسی به اینترنت پرسرعت موردنیاز برای استریم بازی در همه مناطق وجود ندارد.

پیش از اپل، گوگل و آمازون نیز در این زمینه تلاش کرده و شکست خورده‌اند

دو شرکت دیگر پیش از اپل برای امکان بازی در پذیرایی تلاش کردند، آمازون با Fire TV و گوگل با Nexus Player که هر دو بر پایه اندروید هستند و به گیمرها اجازه دسترسی به عناوین اندرویدی را می‌دهند، شاید نمی‌دانستید و نکته دقیقاً همین است آمازون و گوگل در این زمینه شکست خوردند و حالا اپل قصد ورود به این فضای ناشناخته را دارد! شاید فردا در کنفرانس اپل شاهد معرفی عناوین قدرتمندی از سوی یوبی سافت  و یا EA باشیم، مدت زیادی تا فهمیدن این موضوع نمانده است و فردا همه‌چیز مشخص خواهد شد. به نظر شما اپل شکست خواهد خورد یا برای نخستین بار با یک کنسول کوچک موفق روبرو خواهیم شد؟

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده