نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰

کنسول بازی بر مبنای Apple TV قیمتی در حدود ۱۵۰ دلار خواهد داشت

بنابر گزارشات منتشر شده توسط منابع آگاه، نسخه بعدی Apple TV، دستگاه استریم ویدیو و موسیقی شرکت اپل، که به احتمال زیاد امروز معرفی‌ می‌شود، تمرکز بیشتری بر بازی‌های ویدئویی خواهد داشت. با زومجی و جزیات خبر همراه باشید.

منبع آگاهی‌ که نمی‌خواست نامش فاش شود در مصاحبه‌ای که با نیویورک تایمز داشته گفت که نسخه جدید دستگاه Apple TV که تا پیش از این فقط برای استریم کردن موسیقی و ویدیو از آن استفاده می‌شد، از سخت‌افزار قوی‌تری برای پردازش گرافیک بالاتر بهره می‌برد.

این منبع همچنین اضافه کرد که این دستگاه از یک کنترل از راه دور کاملا جدید بهره خواهد برد که به عنوان یک گیم‌پد نیز می‌توان از آن‌ استفاده کرد و کاربران از طریق این دستگاه می‌توانند به راحتی‌ به اپ‌استور وارد شده و بازی‌های جدیدی خریداری و بارگزاری کنند. بنا بر گزارشات منتشر شده، قیمت این دستگاه در حدود ۱۵۰ دلار خواهد بود. با اینکه این قیمت از نسخه قبلی‌ Apple TV (که قیمتش ۷۰ دلار بود) به مراتب گران‌تر است اما کماکان از کنسول‌های نسل هشتمی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 ارزان‌تر است.

با اینکه کمپانی اپل پیش از این هیچ‌گونه اشتیاقی برای ورود به بازار بازی‌هایی ویدئویی از خود نشان نداده است گزارشات منتشر شده اخیر از این موضوع خبر می‌دهند که این رویه به احتمال زیاد دست‌خوش تغییر خواهد شد.

چندی پیش و در تاریخ ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور)‌ نیز گزارشی منتشر شده بود مبنی بر اینکه نسخه جدید Apple TV دارای کنترل از راه دوری مانند کنترل کنسول Wii خواهد بود. اگر این شایعات صحت داشته باشند، این کار اپل، بزرگ‌ترین تلاش آنها برای ترغیب گیمرها برای استفاده از این دستگاه جدید است.

یکی‌ دیگر از شایعاتی که درباره این دستگاه توسط منابع موثق فاش شده بود، بهره‌گیری کنترل این دستگاه از تکنولوژی بلوتوث و پشتیبانی‌ از دستگاه‌های ساخته شده توسط دیگر شرکت‌ها بود. این کنترل علاوه بر بلوتوث، دارای حسگرهای حرکتی‌، دکمه‌های فیزیکی‌ و یک قسمت لمسی است.

وب‌سایت 9to5 Mac نیز چندی پیش گفته بود که این کنترل از راه دور جدید از حسگرهای حرکتی‌ بهره خواهد برد و به طور مثال می‌توان از آن‌ به عنوان فرمان در بازی‌های رانندگی‌ استفاده کرد. این کنترلر جدید به جای اتصال از طریق اشعه مادون قرمز، از طریق بلوتوث به دستگاه Apple TV متصل می‌شود.

زمان زیادی تا کنفرانس اپل باقی‌ نمانده است و ما مدت زیادی نباید منتظر بمانیم تا از صحت این شایعات مطلع شویم. اپل کنفرانس خود را امروز و در شهر سن فرانسیسکو برگزار خواهد کرد و ما در زومجی پوشش کاملی از این مراسم ارائه خواهیم داد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده