نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

تمایل کلیف بلزینسکی برای عرضه بازی LawBreakers در کنسول‌های نسل هشتم

کلیف بلزینسکی، خالق مجموعه Gears Of War، در مصاحبه اخیر خود در رابطه علاقه خود برای آوردن بازی LawBreakers به کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان صحبت کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بلزینسکی اعلام کرده ایده عرضه LawBreakers برای کنسول‌های نسل هشتم توسط آن‌ها در نظر گرفته شده، اما اگر روزی این کار انجام شود، استودیو آن‌ها وظیفه پورت بازی روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را بر عهده نخواهد گرفت:

مردم همیشه از این‌که هیچ‌گاه بازی LawBreakers را برای کنسول‌ها منتشر نمی‌کنم گله می‌کنند. اما این‌گونه نیست، من هیچ‌وقت مخالف این مسئله نبودم. استودیو ما تنها ۴۰ کارمند دارد. حتی اگر تصمیمی مبنی بر پورت بازی برای کنسول‌ها می‌گرفتم، در حال حاضر توانایی انجام آن را نداشتیم.

بلزینسکی در ادامه صحبت‌های خود گفت همکاری با سونی و مایکروسافت به پیگیری این روند کمک شایانی خواهد کرد. با این حال در نهایت یک استودیو خارجی باید این بازی را برای کنسول‌ها پورت کند:

ما خودمان نمی‌توانیم LawBreakers را روی کنسول‌ها بیاوریم. ما به یک همکار معتبر و حرفه‌ای احتیاج داریم که به بهترین شکل ممکن این بازی را برای کنسول‌ها تولید کند.

از آن‌جایی که یکی از مکانیک‌های بازی LawBreakers حرکات سریع و جنب و جوشِ فراوان در محیط است، بدون‌شک تجربه این بازی با ماوس و صفحه کلید بهتر از کنترلر است. با این حال بلزینسکی در این رابطه نظر دیگری دارد:

برخی از مهندسان اپیک نزد من آمدند و در صحبت‌هایی که با یکدیگر داشتم، من به آن‌ها گفتم تجربه LawBreakers در کنسول‌ها تقریبا غیرممکن است. یکی از آن‌ها به من نگاه و از بازی Titanfall به عنوان یک مثال مشابه استفاده کرد. حرکات سریع در محیط، پرش‌های بلند، راه‌رفتن بر روی سطوح از خصوصیات گیم‌پلی این بازی بودند که به خوبی روی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی پیاده‌سازی شدند. با انجام یک سری کار تخصصی، به نظر من می‌توان LawBreakers  را روی کنسول‌ها و با کنترلر بازی کرد. با این حال دوست ندارم در میان سه پلتفرم از خصوصیت Cross-Play (جایی که تمام کاربران سه پلتفرم روی یک سرور با یکدیگر بازی می‌کنند) استفاده کنم، چراکه در این بازی نتیجه آن ارزش زحمتی که باید برای آن متحمل می‌شویم را ندارد.

The Shattering

بلزینسکی در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با استودیو باس کی پروداکشن صحبت کرد. وی گفت قصد دارد اندازه استودیو و تعداد افرادی که در آن کار می‌کند را تا حد ممکن کم و کوچک نگه دارد:

شاید زمانی برسد که بازی LawBreakers  به محصولی مانند League Of Legends تبدیل شود. اگر این اتفاق رخ دهد، گسترش استودیو و آوردن افراد جدید ضروری است. با این حال اگر روزی این اتفاق رخ دهد، تا چند سال آینده شاهد آن نخواهیم بود. اگر احتیاج به اضافه‌کردن افراد جدید داشته باشیم، این مشکلی است که با آغوش باز از آن استقبال می‌کنم. اگر LawBreakers بتواند به یک بازی موفق ظاهر شود، ۴۰ نفری که در مراحل تولید ابتدایی این بازی دخیل بودند بسیار از کار خود خوشحال و راضی خواهند شد.

هرچه یک شرکت بزرگ‌تر شود، مشکلات و مسائل آن بیشتر می‌شود. اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد کاهش خلاقیت در استودیو خواهیم بود. قصد ندارم بگویم که اتفاق‌ها و بازی‌های بزرگ از کمپانی‌ها بزرگ بیرون نمی‌آید. منظور من این است که برای رسیدن به این اتفاقات مهم، کار کمپانی‌های بزرگ سخت‌تر از استودیوهایی که افراد کمتری در آن کار می‌کنند است.

بازی LawBreakers که توسط کلیف بلزینسکی و استودیو اختصاصی وی با نام Boss Key Productions تولید می‌شود، در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک بازی کاملا رایگان برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. اگر هنوز اطلاعات زیادی از شکل و شمایل این بازی ندارید، می‌توانید از طریق زومجی به مشاهده چهار تریلر بازی LawBreakers بپردازید و ایده‌ی کاملی را از محصول جدید خالق Gears Of War به دست آورید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده