نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

کنسول ایکس‌باکس وان پس از یکسال تقریبا ۵۴ هزار عدد در بازار ژاپن فروش داشته است

۴ سپتامبر سالگرد عرضه کنسول ایکس‌باکس وان در بازار ژاپن بود. به همین مناسبت مایکروسافت، آمار دقیقی از فروش این کنسول در یک سال اخیر منتشر کرده که می‌توانید در ادامه مطلب زومجی مشاهده کنید.

این شرکت آمریکایی به مناسبت سالگرد عرضه ایکس‌باکس وان در ژاپن پستی در توییتر رسمی خود منتشر کرد که به شرح زیر است:

یک سال از روزی که ایکس‌باکس وان برای ژاپن ارسال شد، گذشت. از تمامی افرادی که در این مدت از ما حمایت کردند، تشکر می‌کنیم.

حال و پس از گذشت یک سال از عرضه ایکس‌باکس وان در ژاپن، بهترین فرصت برای بررسی آمار فروش این کنسول است. بر همین اساس نموداری منتشر شده که تحولات فروش این کنسول را در بازار ژاپن نمایش می‌دهد و بر اساس آن در مدت یک سال شاهد فروش ۵۴۸۱۳ عدد کنسول ایکس‌باکس وان در این کشور بودیم.

XboxOneSalesJapanFirstYear

اگر از موفقیت‌های مقطعی این کنسول چشم‌پوشی کنیم، نتیجه می‌گیریم که ایکس‌باکس وان فروش موفقی در بازار ژاپن نداشته و عملکرد آن حتی از ایکس‌باکس 360 هم ضعیف‌تر بوده است. تعدادی از کارشناسان، دلیل این امر را اعتقادات مردم ژاپن می‌دانند که تمایل ندارد اجناس غیرژاپنی را خریداری کنند. این ایده منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا کالاهای دیگر تولید شده در کشور‌های آمریکایی و اروپایی، قادرند فروش خوبی را در بازار‌های این کشور آسیایی تجربه کنند که یک نمونه از آن فروش بالای گوشی‌های آیفون در ژاپن است و نسل جوان این کشور معمولا استقبال خوبی از محصولات با کیفیت خارجی به عمل می‌آورند.

البته فروش کم کنسول ایکس‌باکس وان در ژاپن، باعث نمی‌شود تا مایکروسافت بازار این کشور را فراموش کند و چندی پیش فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، اعلام کرد که توجه به بازار ژاپن یکی از برنامه‌های اصلی این شرکت است، چون این امر باعث بهبود روابط بین مایکروسافت و شرکت‌های بازی‌سازی آسیایی می‌شود.

به نظر شما دلیل فروش کم کنسول ایکس‌باکس وان در ژاپن چیست؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده