نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۵

معرفی بازی موبایل Card Crowl: مبارزه با کارت‌ها

این روز‌ها بازی‌های کارتی حسابی پرطرفدار شده‌اند و استودیو‌های بازی‌سازی داخلی و خارجی زیادی رو به ساخت این نوع بازی‌ها آورده‌اند. Card Crowl نیز یک بازی موبایل در این سبک است که به دور از پیچیدگی‌های زیاد رایج در این بازی‌ها توانسته تجربه‌ای لذت‌بخش ارائه کند.

برای یاد گرفتن بازی‌های کارتی معمولاً باید مدت نه چندان کوتاهی با انواع کارت‌های موجود در بازی سر و کله بزنید و قوانین خاص هر بازی را یاد بگیرید. برای آگاهی از قابلیت‌های خاص هر کارت در بازی باید زمان صرف کنید و برای گرفتن نتایج خوب نیاز است که هر حرکت را از پیش طراحی کنید و برای خود استراتژی بچینید. بازی Card Crowl با اینکه از این لحاظ بازی نسبتاً کاملی به حساب می‌آید، با روند بسیار ساده اما دقیق خود به بازیکن این امکان را می‌دهد که اگر در گذشته تجربه‌ی این بازی‌ها را نداشته، لذت زیادی از بازی ببرد و با گیم‌پلی سرراست خود مخاطبان گسترده‌ای جذب کند.

دانلود ویدیو

بازی بر اساس دسته‌ی کارت ۵۴تایی رایج طراحی شده و در هر دست با سه کارت بازی می‌کنید و قسمتی هم برای آیتم‌های دیگر بازی وجود دارد که می‌توانید حین بازی از آن‌ها استفاده کنید. کارت‌هایی که رو می‌شوند شامل کارت‌های شمشیر، سپر، معجون، سکه و دشمنان است که پنج «کارت‌ قابلیت» هم به صورت تصادفی از بین آن‌هایی که آزاد شده‌اند، انتخاب می‌شوند. هر نفر چهار کارت رو می‌کند که باید با سه‌تای آن‌ها بازی کرده تا سه کارت دیگر ظاهر شود. بازی تا جایی ادامه می‌یابد که کارتی روی میز باقی نماند، البته قبل از اینکه میزان انرژی شما تمام شود یا حریفتان با یک حمله شما را مغلوب کند.

Card Crowl در زمینه‌ای که بسیاری از کاربران بازی‌های کارتی با آن مشکل دارند، بسیار خوب عمل کرده: سختی بازی به طرز کاملاً مناسبی متعادل و عادلانه است. هیچ حریفی بسیار قوی یا بسیار ضعیف نیست. می‌توانید در مقابل حریف‌های ضعیف‌تر عمداً کاری کنید که مثلاً با از دادن چند انرژی، یک کارت قابلیت به دست آورید و بعداً این کارت را در مقابل یک حریف قوی به کار گیرید. نقشه‌کشیدن‌های این چنینی با اینکه دقیقاً نمی‌دانید در دست بعدی چه چیزی در انتظارتان است، بخش بزرگی از لذت بازی است.

card crawl

مانند همه‌ی بازی‌های مشابه، کارت‌ها خاص بازی در ابتدا با سکه‌هایی که از بردها به دست می‌آورید قابل دسترسی هستند که تعداد آن‌ها در Card Crowl ده عدد است، اما با خرید بازی به قسمت ۳ دلار، می‌توانید به ۲۰ کارت قابلیت دیگر دسترسی داشته باشید. طراحی رابط کاربری بازی به گونه‌ای انجام شده که به راحتی می‌توانید با یک دست بازی را انجام دهید که برای مکان‌هایی مانند وسایل نقلیه‌ی عمومی کاملاً مناسب است. هر دست از بازی چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و لازم نیست زمان زیادی روی آن بگذارید. در عین حال، در طولانی مدت هم همچنان سرگرم‌کننده است و تازگی و جذابیت خود را از دست نمی‌دهد.

مشکلی که البته در تمام بازی‌های کارتی رخ می‌دهد، این است که گاهی حریف شما کارت‌هایی در اختیار دارد که تقریباً غیرممکن است بتوانید او را ببرید، مگر اینکه بسیار دقیق باشید و تک تک کارت‌های خود را تجزیه و تحلیل و حرکات‌تان را به دقت طراحی کنید. در هر صورت، اگر تا به حال بازی‌هایی از این دست را تجربه نکرده‌اید Card Crowl می‌تواند بهترین گزینه برای شروع باشد.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده