// شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

بهترین بازی‌های بزرگ آخر سال ۲۰۱۵ (قسمت دوم)

پس از معرفی بخش اول برترین بازی‌های آخر سال ۲۰۱۵ به بخش نهایی این مقاله می‌رسیم تا با بزرگان امسال آشنا شویم؛ آخر سالی شلوغ، گرم و جنجالی. با زومجی همراه باشید.
 

Halo 5: Guardians

سازنده/ناشر: 343 اینداستریز/استودیوهای بازی سازی مایکروسافت تاریخ عرضه: ۵ آبان ماه ۱۳۹۴ (۲۷ اکتبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: ایکس‌باکس وان سبک:  تیراندازی اول شخص فانتزی Halo 5رفته رفته به اولین قسمت از سری Halo که برای نسل جدید کنسول مایکروسافت ساخته شده است نزدیک می‌شویم. در ادامه کالکشن با ارزش Halo: The Master Chief Collection حال نوبت به Halo 5: Guardians می‌رسد تا باز هم با گیم‌پلی بزرگ خود به رقبا نشان دهد که یک بازی تیراندازی اول شخص چگونه باید باشد. تحولات عظیمی در این قسمت شاهد خواهیم بود. در قسمت پنجم این مجموعه شاهد قابل بازی بودن دو شخصیت با گیم‌پلی و رفتاری کاملا متفاوت نسبت به یکدیگر هستیم که هر کدام داستان مختص به خود را خواهند داشت. شخصیت بزرگ این سری یعنی مستر چیف و شخصیت لاک دیگر اسپارتان سری Halo دو شخصیت قابل بازی هستند که مشکلات فراوانی با یکدیگر دارند. یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ و جدید این بازی نسبت به قسمت‌های قبلی این است که هر کدام از این دو شخصیت گروهی از یاران خود را در اختیار دارند که هنگامی که کنترل آن‌ها را در دست بگیرید، قادر خواهید بود تا به آن‌ها دستور دهید و مبارزات را پیش ببرید.سری Halo جزوی از معدود بازی‌های تیراندازی اول شخص است که داستانی بزرگ را به همراه دارد. در این قسمت بخش داستانی بزرگی که دو برابر قسمت قبلی یعنی Halo 4 است در خود جای داده که در هر مرحله از نگاه یکی از دو شخصیت اصلی، بازی را پیش می‌بریم. مسترچیف به دنبال هدفی بزرگ است و اسپارتان لاک برای دستگیری مسترچیف همه جا به دنبال او می‌رود. مبارزات عظیم، بخش co-op چهار نفره لذت بخش و متفاوت و روایتی بسیار پیچیده از نکات بسیار مهم این قسمت به شمار می‌رود. دیگر بخش عظیم این بازی را می‌توان بدون شک بخش چند نفره آن دانست که جذابیت فراوانی را با خود به همراه خواهد داشت که مایکروسافت و استودیو 343 قول پشتیبانی بسیار بزرگ را از آن داده‌اند و سرورهای قدرتمند نیز پشت آن قرار دارد. گرافیک و فریم روان و بی‌نقص، گیم‌پلی درگیر کننده و موسیقی‌های باشکوه و در آخر داستانی دیگر از سری Halo دلایل بسیار محکمی است که هر دارنده کنسول ایکس‌باکس وان باید منتظر آن باشد. Halo 5: Guardians 5  در تاریخ ۵ آبان ماه برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.  

Call of Duty Black Ops 3

سازنده/ناشر: تری‌آرک/ اکتیویژن تاریخ عرضه: ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۴ (۲۷ اکتبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، رایانه‌های شخصی ویندوزی سبک: تیراندازی اول شخص نظامی black ops3سال جدید فرا رسید و طبق عادت هر سال باید منتظر شماره جدید از مجموعه بازی‌های Call of Duty باشیم و این‌ بار نیز قسمت سوم از سری Black Ops را دنبال خواهیم کرد. اما Back Ops III تفاوت زیادی با دو شماره قبلی خود دارد زیرا وقایع داستان بازی در سال ۲۰۶۵، درست ۴۰ سال پس از ماجرای Black Ops II رخ می‌دهد و می‌توان گفت احتمالا با داستانی تکراری رو به رو خواهیم بود. چندین کشور شروع به ساخت نیروهای دفاعی و تجهیزات نظامی بسیار پیشرفته کرده‌اند و دعوا بین تکنولوژی و علم ادامه دارد و این ربات‌ها و ابَر سربازها هستند که نقش عمده‌ای در این میان بازی خواهند کرد. در این قسمت، درست همانند سری قبل، بازیکن در تیمی از سربازهای گروهی به نام Black Ops قرار خواهد گرفت و به انجام ماموریت خواهد پرداخت. گیم‌پلی سری Call of Duty با این‌که روند تکراری به خود گرفته، اما جذابیت را درون خود حفظ کرده است و در کنار آن بخش داستانی چند ساعته که قادر هستید به صورت Co-Op آن را دنبال کنید در بازی قرار داده شده است. در بخش زامبی نیز که همیشه یکی از پرطرفدارترین بخش‌های این سری لقب گرفته، با دو قسمت داستانی رو به رو خواهید شد که شباهت‌های به Left 4 Dead پیدا کرده است و در آخر بخش چند نفره‌ای که طرفداران بی‌شماری دارد. این سه قسمت هر ساله باعث شده تا میلیون‌ها بازیکن این بازی را خریداری کنند. اما آیا Black Ops III می‌تواند بعد از مدت‌ها تغییری بنیادی به این بازی بدهد؟ Call of Duty: Black Ops III در تاریخ ۱۵ آبان ماه برای کنسول‌های پلی‌استیشن، کنسول‌های ایکس‌باکس و ویندوز مایکروسافت منتشر خواهد شد.  

Rise of the Tomb Raider

سازنده/ناشر: کریستال داینامیک- استودیو‌های بازی‌سازیمایکروسافت /اسکوار انیکس تاریخ عرضه: ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۴ (۱۰ نوامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: ایکس‌باکس وان/ایکس باکس 360 سبک: اکشن سوم شخص ماجراجویی Rise of the Tomb RaiderLARA CRAFT ادامه اولین قسمت موفق از ریبوت Tomb Radier سال ۲۰۱۲ است که توسط استودیو کریستال داینامیک طراحی و ساخته شد. استودویی که یکی از برترین بازی‌های اکشن ماجراجویی نسل‌های گذشته را با عطر و بویی تازه دوباره جان داده و آن را به یکی از بازی‌های مورد انتظار کمپانی اسکوار انیکس تبدیل کرده است. لارا کرافت در این قسمت به سیبری سفر می‌کند تا شهر کهن کیتژ را پیدا کند، مکانی که در آن عنصر جاودانگی نهفته است و لارا برای یافتن آن باید با انسان‌ها، حیوانات، محیط و نیروهای فراطبیعی رو به رو شود. در کنار داستان جذاب بازی، شاهد گیم‌پلی جذاب نیز خواهیم بود. بازی سوم شخصی که سرتاسر آن از لحظات سینمایی و هیجان‌انگیز اشباع شده و ما را در خود غرق خواهد کرد. یکی از نکات مثبت بازی ایجاد بستری مناسبت هم برای عاشقان اکشن و هم برای عاشقان سبک مخفی کاری است زیرا شما قادر خواهید بود تا از هر دو روش موجود استفاده کنید و کار خود را پیش ببرید. غار نوردی و یافتن اشیا گران بها، سیستم ساخت و ساز، گرافیک زیبا و حتی آب و هوای پویا از جمله ویژگی‌هایی است که ارزش بازی را چند برابر می‌کند. با توجه به غیبت بازی Uncharted 4 برای سال ۲۰۱۵ می‌توان گفت که Rise of the Tomb Raider می‌تواند در زمینه بازی‌های ماجراجویی خودی نشان دهد. Rise of the Tomb Raider در تاریخ ۱۹ آبان ماه برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 عرضه خواهد شد. شما می‌توانیدبرای کسب اطلاعات بیشتر،  پیش نمایش این اثر را در سایت زومجی مطالعه فرمایید.  

Fallout 4

سازنده/ناشر: بتسدا تاریخ عرضه: ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ (۱۰ نوامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان،رایانه‌های شخصی ویندوزی سبک:اکشن ماجراجویی / جهان باز fallout 4اگر این لیست را به عنوان مورد انتظارترین بازی‌ها نیز در نظر می‌گرفتیم و به رتبه بندی آن‌ها می‌پرداختیم، به طور حتم Fallout 4 رتبه اول را به خود اختصاص می‌داد. پس از ۷ سال انتظار و دوری از سرزمین‌های خشک و بایر Fallout 3، استودیو بتسدا امسال در E3 بازی Fallout 4 را معرفی کرد و مهر تاریخ انتشار آن را نیز برای همین امسال کوبید. سری Fallout همیشه به خاطر گیم‌پلی و داستان غنی خود همه را شگفت‌زده کرده و این موضوع برای Fallout 4 نیز انتظار می‌رود. جریان بازی پس از وقوع بمباران هسته‌ای دنبال می‌شود، زمانی که شخصیت اصلی بازی پس از ۲۰۰ سال از خوابی عجیب و غریب بیدار می‌شود و دنیایی که زمانی با همسر و فرزندش سپری می‌کرد را حال یک دنیای خراب شده می‌بیند، دنیایی که حال به جای جمعیت انسان‌ها، پر از زامبی، غول‌های ریز و درشت، جانورهای ناشناخته شده است و از آن بدتر، همان تعداد کم انسان‌ها نیز خوی وحشی به خود گرفته‌اند و انسانیت چیزی ناشناخته به شمار می‌رود. با توجه به بررسی‌ها و تریلر‌های موجود به نظر می‌رسد که ۷ سال انتظار برای بازی اصلا بیهوده نبوده است. هزاران هزار صفحه دیالوگ، دنیایی بزرگ با مکان‌هایی متنوع، گیم‌پلی و مبارزات جذاب، المان‌های درست و اصولی نقش آفرینی، همه و همه باعث شده تا صبر برای بازی بیش از پیش سخت‌تر شود. Fallout 4 در تاریخ ۱۹ آبان ماه برای کنسول پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز مایکروسافت عرضه خواهد شد. خریداران نسخه ایکس‌باکس وان می‌توانند با خرید این نسخه، Fallout 3 را به رایگان دریافت کنند.  

Star Wars: Battlefront

سازنده/ناشر: دایس/ الکترونیک آرتز تاریخ عرضه:۲۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۷ نوامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان،رایانه‌های شخصی ویندوزی سبک: تیراندازی اول شخص battlefrontیکی از آرزو‌های همیشگی طرفداران سری جنگ ستارگان این بود که خود را در میان میادین بزرگی از سیارات و مکان‌های مختلف این مجموعه ببیند که مشغول مبارزه و درگیری بین نیروهای خودی و دشمن هستند. این درست همان آرزویی است که سازنده سری Battlefield یعنی استودیو بازی‌سازی دایس در رویای خود می‌پرواند و در آخر زمان آن رسید تا بتوانند این آرزو را عملی کنند. آرزویی که توانستند آن را در قالب بازی جنگ ستارگان به نام Battlefront بسازند و به زودی عرضه کنند. همانند سری Battlefield ما در بازی Battlefront با یک اثر چند نفره تیراندازی رو به رو هستیم که در میادین بزرگی در سرتاسر کهکشان به دو تیم چند نفره تقسیم خواهیم شد و به مبارزه خواهیم پرداخت. اما تفاوت عظیم این نسخه با مجموعه Battlefield لیست بزرگی را شامل می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان هدایت APCها، X-Wingها و حتی AT-ATها را نام برد. در Star Wars: Battlefront قادر خواهید بود هم به صورت اول شخص و هم به صورت سوم شخص بازی را انجام دهید و هر زمانی که بخواهید بین این دو زاویه سوییچ کنید. سیاراتی مانند اِنتور، هُث، تتونی و سالثت همراه با نقشه مختلف که در مجموع به تعداد ۱۲ عدد می‌رسند، برای مسابقات در نظر گرفته شده و برخی از نقشه‌های دیگر به صورت بسته الحاقی عرضه خواهند شد. از اسلحه‌ها و ابزارهای جنگی هر کدام شامل موارد هوایی و زمینی می‌شوند و به هر شکلی می‌توان در این میادین به مبارزه پرداخت. علاوه بر نکات ذکر شده، پس از موفقیت‌ها و کسب امتیاز در این مبارزات، بازی به شما به عنوان پاداش کنترل قهرمان‌های دنیای جنگ ستارگان را خواهد داد که از بین آن‌ها می‌توان به بوبا فت و دارث ویدر اشاره کرد. هرگز فکر نکنید که با یک بازی چند نفره خلوت رو به رو هستید زیرا ۴۰ نفر می‌توانند به صورت هم زمان با یک‌دیگر مسابقه دهند. Star Wars: Battlefront در تاریخ ۲۶ آبان ماه برای کنسول پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز مایکروسافت عرضه خواهد شد.  

Star Fox Zero (تاخیر تا سال ۲۰۱۶)

سازنده/ناشر:  پلاتینیوم گیمز/ نینتندو تاریخ عرضه: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ (۲۰ نوامبر ۲۰۱۵) (تاخیر تا ۲۰۱۶) پلتفرم‌ها: Wii U سبک: اکشن ماجراجویی star foxطرفداران نینتندو بهتر است خود را آماده کنند، زیرا یکی از بهترین بازی‌های کلاسیک گذشته این کمپانی یعنی Star Fox بعد نزدیک به یک دهه به زودی به کنسول ویی یو قدم خواهد گذاشت. در این بازی شما در نقش فاکس مک کلود به عنوان خلبان سفینه Arwing قرار خواهید گرفت که در کهکشان به مبارزات فضایی خواهید پرداخت. بازی کاملا برای گیم‌پَد مخصوص کنسول ویی یو در نظر گرفته شده است. نمای داشبورد سفینه فضایی روی گیم‌پد کنسول قرار خواهد گرفت تا بتوانید به شکل کامل هدایت آن را در اختیار بگیرید و خیلی راحت به تیراندازی بپردازید. عناصر بسیار مهم بازی گذشته Star Fox در این بازی نیز حضور خواهند داشت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان هم تیمی‌های روباه فضانورد به نام‌های فالکو، پِپی و اسلیپی اشاره کرد. البته تغییر پذیری وسایل نقلیه نیز در بازی گنجانده شده است. مثلا قادر خواهید بود برای مبارزات روی زمین Arwing را به یک ربات راه رونده تبدیل کنید. نینتندو در تلاش است تا با Star Fox Zero قابلیت‌های بزرگ و اساسی گیم‌پد کنسول خود را به نمایش بگذارد و گیم‌پلی بسیار درگیر کننده‌ای را به بازیکنان هدیه دهد. Star Fox Zero قرار بود در تاریخ ۲۹ آبان ماه برای کنسول Wii U عرضه شود اما نینتندو ترجیح داده تا برای اطمینان از کیفیت محصول خود، انتشار Star Fox Zero را تا اوایل سال ۲۰۱۶ به تاخیر بیاندازد.  

Just Cause 3

سازنده/ناشر:  آوالانچ / اسکوئر انیکس تاریخ عرضه: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ (۱ دسامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان،رایانه‌های شخصی ویندوزی سبک: اکشن/ ماجراجویی / جهان باز just causeاگر با بازی جهان بازی رو به رو شویم که در دنیای امروزی رخ دهد و با محیطی فانتزی مانند Dragon Age رو به رو نباشیم، بدون شک آن بازی با Grand Theft Auto مقایسه خواهد شد و Just Cause نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما به هر حال قسمت سوم این بازی را می‌توان در لیست بازی‌های مورد انتظار نام برد، زیرا این‌بار با یک  گیم‌پلی بسیار درگیر کننده‌تر و دیوانه‌وار تر رو به رو خواهیم بود. در Just Cause 3 با دنیای جهان باز با زاویه سوم شخص رو به رو خواهید شد که سبک اکشن ماجراجویی را در خود جای داده است. وقایع بازی در جزیره‌ای خیالی در مدیترانه رخ می‌دهد که نقش شخصیتی به نام ریکو رودریگز را بازی خواهید کرد. نقشه بازی چیزی حدود هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و همانند نسخه‌های گذشته از کیفیتی بالا و دورنماهایی دیدنی تشکیل شده است. اما چیزی که این بازی را جذاب می‌کند تنها گیم‌پلی بسیار هیجان ‌انگیز آن است. از انواع و اقسام اسلحه‌ها گرفته تا تا قلاب‌های همه کاره، در بازی قرار داده شده تا هر جور که مایل هستید یک شخص را سلاخی کنید یا هر روشی که دوست دارید مثلا یک هواپیما را منهدم کنید. همچنین در این نسخه با تخریب پذیری بسیار بهتر رو به رو هستیم و شما هر سازه و هر موقعیتی که در آن بتوانید قدم بزنید را می‌توانید تخریب کنید. سری Just Cause همیشه از بی محتوا بودن داستان رنج می‌برد و این‌طور که معلوم است این نسخه نیز چنین مشکلی را همراه خواهد داشت، اما گرافیک و گیم‌پلی این بازی می‌تواند ما را مجاب به انتظار برای تجربه خود کند. Just Cause 3 در تاریخ ۱۰ آذر ماه برای کنسول پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز مایکروسافت عرضه خواهد شد.  

Rainbow Six Siege

سازنده/ناشر: یوبی‌سافت مونترال/ یوبی سافت تاریخ عرضه: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ (۱ دسامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان،رایانه‌های شخصی ویندوزی سبک:تیراندازی اول شخص/ تاکتیکی rainbow sixسری بازی‌های Rainbow Six همیشه قبل از این‌که توجه ویژه‌ای به نبردهای تیراندازی داشته باشند، بیشتر به سمت پیش‌برد بازی توسط افکار و دیدگاه‌های تاکتیکی مایل بوده‌اند. Rainbow Six Siege نیز از این قاعده مستثنا نیست اما روند بازی کمی با دیگر نسخه‌های گذشته فرق می‌کند. در جدیدترین بازی اول شخص این مجموعه، با یک بازی چند نفره رو به رو خواهیم بود که شما و دوستان را به دو گروه پلیس و تروریست‌ها تقسیم خواهد کرد و هر کدام از افراد گروه دارای قابلیت‌های منحصر به فرد خود خواهند بود. هدف در بازی مشخص است، اگر در گروه پلیس‌ها باشید باید شخص گروگان را آزاد کنید یا اگر مسئله سیاسی، پول یا مواد منفجره باشد باید وارد عمل شوید و اگر جزو گروه تروریست‌ها باشید، باید تا می‌توانید پلیس‌ها را از اهداف خود مانند گروگان دور نگه دارید. تمرکز و تفکر از نکات اصلی بازی به شمار می‌روند و باید برای مبارزه با گروه مقابل از تمامی راه‌های موجود که در نقشه به کار رفته است استفاده کنید. Rainbow Six Siege در تاریخ ۱۰ آذر ماه برای کنسول پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز مایکروسافت عرضه خواهد شد.  

Hitman

سازنده/ناشر: IO اینتراکتیور/ اسکوئر انیکس تاریخ عرضه: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ (۸ دسامبر ۲۰۱۵) پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان،رایانه‌های شخصی ویندوزی سبک: اکشن سوم شخص/ مخفی کاری hitmanمامور ۴۷ ، بار دیگر به دنیای بازی‌های ویدیویی قدم خواهد گذاشت و به عنوان ششمین قسمت از سری بازی‌های Hitman، دنیایی سند باکس و آزادانه را به بازیکن ارایه خواهد داد. سازنده بازی یعنی IO اینتراکتیو این قول را داده تا در قسمت جدید از بازی هیتمن راه و روش‌های بسیار بیشتری را برای انجام دادن ماموریت در بازی جاگذاری کند. برای مثال قادر خواهید بود از چندین و چند روش مخفی‌کاری از میان دشمنان بگذرید یا آن‌ها را از بین ببرید تا به هدف برسید، یا این‌که می‌توانید اسلحه خود را از حال بی‌صدا خارج کنید و هر شخصی را که در مقابل شما قرار بگیرد بکشید تا به هدف برسید و حتی می‌توانید با یافتن یک زاویه دید خوب، اسلحه اسنایپر خود را در دست بگیرید و بدون هیچ زحمتی از فاصله دور به هدف شلیک کنید. هر کدام از این چندین و چند راه می‌توانند چندین و چند شاخه برای پیش‌روی در اختیار شما قرار دهند. اسلحه‌ها نیز بسیار متنوع هستند حتی می‌توانید از شمشیر کاتانا یا تبر نیز برای کشتن دشمن استفاده کنید. همچنین عناصر نقش آفرینی بیشتری در بازی گنجانده شده است. به طور مثال با شنیدن صحبت مردم و جمع‌آوری اطلاعات باعث می‌شود راه‌های بیشتری برای هدف خود در نظر بگیرید یا شخصی‌سازی اسلحه از دیگر نقاط قوت این المان به شمار می‌رود. Hitman در تاریخ ۱۷ آذر ماه برای کنسول پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز مایکروسافت عرضه خواهد شد. تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده