نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

دلایل عرضه نشدن Final Fantasy 14 برای ایکس‌باکس وان مشخص شد

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت دلایل عرضه نشدن بازی نقش‌آفرینی آنلاین Final Fantasy 14 را شرح داد. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
بازی فاینال فانتزی ۱۴ از مدت‌ها پیش بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 در دسترس است ولی علی‌رغم انتظار هواداران برای عرضه این بازی برای ایکس‌باکس وان، اسکوئر انیکس تمایلی برای انجام این کار نشان نداده است، از این رو فیل اسپنسر مصاحبه‌ای در این مورد با سایت IGN داشته و به نظر می‌رسد که فاینال فانتزی ۱۴ برای ایکس‌باکس وان عرضه نخواهد شد، اسپنسر در این مورد گفت:
متاسفانه به طور دقیق نمی‌توانم دلایل عرضه نشدن یک بازی را شرح دهم ولی دلیل اصلی مسائل این‌چنینی قوانین تجاری است، من سابقه بسیار زیادی در دنیای بازی‌های ویدیویی دارم و در این مدت سعی کردم تا قوانین مربوط به بازی‌های انحصاری شرکت‌های متفرقه را یاد بگیرم ولی در پایان به این نتیجه رسیدیم که مسائل این‌چنین ارزش خیلی زیادی ندارد و به همین دلیل هم تمایل کم‌تری به داشتن بازی‌های انحصاری ساخته شده توسط شرکت‌های متفرقه نشان می‌دهیم، همواره در دنیای بازی‌های ویدویی توافق‌نامه‌هایی مابین شرکت‌های بازیسازی و ناشران امضا می‌شود که به موجب آن یک بازی به صورت انحصاری برای کنسولی خاص عرضه می‌شود، ولی واقعیت امر این است که این مسئله تاثیر خیلی زیادی در موفقیت کنسول‌ها ندارد و به همین دلیل هم برای ما اهمیت زیادی ندارد که اگر یک بازی مثل Final Fantasy 14 برای ایکس‌باکس وان عرضه نشود.
اسپنسر در ادامه اعلام کرد که مایکروسافت ترجیح می‌دهد تا به جای داشتن بازی‌های انحصاری بیش‌تر، محتویات مخصوصی در مورد هر بازی برای کنسول‌های خود داشته باشد که در همین راستا قابلیت ماد‌سازی بازی Fallout 4 برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد و همچنین مایکروسافت با همکاری الکترونیک آرتز چندی پیش امکان دسترسی به EA Access را برای دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان فراهم کرد. وی همچنین اعلام کرد که بازی Rise of Tomb Raider که به صورت انحصاری زمانی ابتدا برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد، یک استثنا در زمینه همکاری با شرکت‌های متفرقه است و دلیل این امر هم تاثیر مستقیم مایکروسافت در روند ساخت این بازی است که به موجب آن این شرکت حق دارد تا بازی را برای مدتی در انحصار خود داشته باشد. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده