// سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

آغاز به کار ستاد مبارزه با قاچاق بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز در استان اردبیل

بعد از آغاز چهار عملیات آموزشی در شهرستان‌های کشور اکنون ستاد مبارزه با قاچاق بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز در استان اردبیل  فعال شده‌ است. این ستاد به صورت ماهیانه دو استان کشور را مورد بازرسی قرار خواهد داد. در ادامه با زومجی همراه باشید.
بعد از اطلاع رسانی آغاز طرح جمع‌آوری گسترده بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز در آغاز فصل تابستان، پانزدهم شهریور ماه بود که خسرو کردمیهن، رئیس ستاد مبارزه‌ با بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز از تشکیل ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در مرکز استان‌ها خبر داد. اکنون بعد از تشکیل ستادها در مراکز استان و انجام چهار عملیات آموزشی در شهرستان‌های رشت، ارومیه، اهواز و یزد؛ سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در استان اردبیل خبر داده است. سید ناصر اسحاقی در این رابطه گفت:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب کارگروه‌های تخصصی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اقدامات خوبی در تولید بازی‌های متنوع با محتوا و غنای متناسب با فرهنگ اسلامی انجام داده تا کودکان و نوجوانان ما بتوانند از این بازی‌های استفاده کنند. اخیرا ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز با همکاری دادستان عمومی، پلیس امنیت و اماکن، ارشاد و نیروی انتظامی شکل گرفته و تلاش این ستاد بر این است تا محصولات قاچاق و غیرمجاز در این حوزه را جمع‌آوری کرده و زمینه تبلیغ و ترویج نامناسب این بازی‌ها را از بین ببرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان این‌که خانواده‌ها باید دقت کنند تا محصولات قاچاق و غیرمجاز وارد چرخه مصرف نشده و به دست فرزندانشان در حساس‌ترین شرایط تربیتی نرسد، یادآور شد:
با توجه به تولید و توزیع محصولات غیرمجاز رایانه‌ای در سطح استان اردبیل یک تلاش جدی و همه‌جانبه انجام می‌شود تا به هر نحو ممکن جلوی ورود غیرمجاز این محصولات گرفته شده و زمینه برای تولید و عرصه محصولات با کیفیت فراهم آید.
اسحاقی همچنین با اشاره به کشف و ضبط ۸ هزار محصول قاچاق در این استان در کمتر از ۲ ساعت افزود که با تلاش عوامل ستاد، این محصولات غیر مجاز رایانه‌ای جمع‌آوری شده‌اند. وی همچنین اهمیت آگاه‌سازی و هشدارهای لازم به متولیان امر و خانواده‌ها را در این زمینه یادآور شد و افزود:
امیدواریم با توجه به تنوع تولید محصولات و ورود امر به بازار در سال‌های متمادی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا با کاسته شدن از وضعیت نابسامانی در این زمینه روند کارها به سمت ساماندهی و شرایط مطلوب دسترسی به محصولات پاک و سالم برای خانواده‌ها و نسل آینده فراهم آید.
خسرو کردمیهن، رئیس ستاد مبارزه‌ با بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز مدتی قبل در رابطه با میزان بازی‌های غیر مجاز موجود در بازار کشور خاطر نشان کرده بود که «در حال حاضر بازی‌های رایانه‌‌ای ۷۰ درصد نرم‌افزارهای موجود در بازار را به خود اختصاص می‌دهند که از این میزان ۹۰ درصد آنها غیرمجاز است.» منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده