نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

نولان نورث به عنوان صدا‌پیشه اصلی بسته الحاقی بازی Guild Wars 2 انتخاب شد

آرنا نت، سازنده بازی Guild Wars 2، اعلام کرد که نولان نورث، صدا پیشه سابق شخصیت ناتان دریک در بازی Uncharted و Ghost در بازی Destiny، به عنوان سرپرست تیم صداپیشگی این بازی انتخاب شده است. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
اخیرا بازی نقش‌آفرینی آنلاین Guild Wars 2 دست‌خوش تغییرات زیادی شده و در همین راستا نسخه اصلی بازی رایگان اعلام شد و اولین بسته الحاقی بازی با نام Heart of Thorns که مناطق و حالت‌های جدیدی به بازی اضافه خواهد کرد برای انتشار در ماه اکتبر معرفی شد . حال استودیو آرنا نت، اطلاعات جدیدی در مورد این بسته الحاقی منتشر کرده که در راس آن‌ها معرفی تیم صداپیشگی بازی است. بر این اساس نولان نورث به عنوان سرپرست این تیم انتخاب شده و شخص وی وظیفه صداپیشگی مردرمورث، شخصیت منفی اصلی بازی را که یک اژدها است بر عهده خواهد داشت. در مورد این اژدها یک نکته جالب وجود دارد و آن این است که تنها افراد نژاد سیلوری انسان‌ها قادر به شنیدن صحبت‌های وی خواهند بود و باقی نژاد‌های حاضر در بازی فقط اصواتی بی‌معنی خواهند شنید. تروی بیکر (صداپیشه شخصیت جوئل در بازی The Last of Us) و جنیفر هیل که برای حضور در سری Mass Effect شهرت دارد، اعضای دیگر تیم صداپیشگی بازی هستند. سایت گیم‌اسپات، مصاحبه‌ی مفصلی با نولان نورث داشته که به شکل پرسش و پاسخ است و می‌توانید شرح آن را در ادامه بخوانید:
Nolan-North نولان نورث
سوال: چه حسی نسبت به صداپیشگی شخصیت مردرمورث دارید؟ آیا پیش از این تجربه صداپیشگی یک اژدها را داشته‌اید؟ تا امروز تجربه کار به عنوان یک اژدها را نداشته‌ام، فقط در انیمیشن How to Train Your Dragon وظیفه صداپیشگی استویک را داشتم و با این کار غریبه نیستم. کار در نقش یک شخصیت ماورایی همواره لذت بخش است. من علاقه خاصی به شخصیت مردرمورث دارم، چون نیازی به ایجاد اصوات بلند و فریاد زدن ندارد، بلکه قدرتی عمیق در صدای وی نهفته که از اعتماد به نفس بالای یک اژدها نشات می‌گیرد و با استفاده از این قدرت درونی به اعماق ذهن گیمر‌ها نفوذ می‌کند. سوال: این نقش چه تفاوتی با نقش‌های پیشین شما مثل ناتان دریک و گوست دارد و چه اقداماتی برای بهتر اجرا کردن این نقش انجام دادید؟ من معمولا کار خاصی برای بهتر شدن صداگذاری انجام نمی‌دهم و تنها روش آماده سازی من فکر کردن و شناختن شخصیتی است که با آن کار خواهم کرد. همچنین سعی می‌کنم نقش‌های نزدیک به کارم را در فیلم‌های سینمایی مشاهده کنم. برای مثال در مورد شخصیت اژدها سراغ فیلم Dragonslayer رفتم و شخصیت اژدهای حاضر در فیلم را چندین و چندبار تماشا کردم. در حالت کلی تنها تمرین من برای صداپیشگی هر شخصیتی تصویر‌سازی نسخه سخن‌گو از آن شخصیت است و به واقع کار اضافی دیگری انجام نمی‌دهم. کار من شباهت زیادی به بازی بچه‌ها با اسباب‌بازی‌های جنگی دارد، کودکان هیچ برنامه‌ریزی خاصی برای جاگیری نیروها ندارند و فقط سعی می‌کنند تا یک میدان جنگ را شبیه‌سازی کنند، من هم دقیقا همین اقدام را در کار خودم انجام می‌دهم و بدون این‌که سعی کنم نقش خاصی بازی کنم، ترجیح می‌دهم تا نقش به عنوان بخشی از من تبدیل شود و من جزئی از نقش باشم. guild_wars_2_heart_of_thorns-2 سوال: آیا تا به حال از کار‌هایی که انجام دادید، نکته جدیدی یاد گرفته‌اید؟ پاسخ به این سوال بسیار دشوار است، من تا امروز صداپیشگی شخصیت‌های بسیار زیادی را بر عهده داشتم،‌ ولی اگر اعلام کنم که درسی برای زندگیم از آن‌ها یاد گرفته‌ام، دروغی بیش نیست! در اصل یکی از خوشبختی‌های من این است که نیازی به تلاش خیلی زیاد برای رسیدن به موفقیت نداشته‌ام، تنها درسی که من از کارم یاد گرفته‌ام مربوط به تجربه همکاری با هم‌تیمی‌های مختلف در طی سالیان طولانی بوده‌است و بهبود روابط اجتماعی و عمومی مهم‌ترین چیزی است که این شغل به من آموخته است. برای مثال پس از مدتی یاد می‌گیرید که کارگردان چه انتظاری از شما دارد و تجربیات این‌چنینی همواره در زندگی شخصی و کاری شما تاثیر بسزایی دارد.
ption id="attachment_13096" align="aligncenter" width="1200"]Uncharted 4 A Thief’s End (7) ناتان دریک، مشهور‌ترین شخصیتی که نولان نورث صداپیشگی وی را بر عهده داشته است.
سوال: ترجیح می‌دهید صداپیشگی شخصیت‌های مثبت را ایفا کنید یا منفی؟ پاسخ این سوال نیز بسیار دشوار است! شخصیت‌های مثبت همواره برای شنوندگان اولویت دارند و این به معنی کار بیش‌تر است. ولی اگر حق انتخاب داشته باشم، به نظر من شخصیت‌های منفی تجربه لذت بخش‌تری القا می‌کند. چرا که شخصیت‌های مثبت همواره پیرو مسیری از پیش تعیین شده هستند و باید در چارچوب‌های خاصی کار خود را انجام دهند ولی شخصیت‌های منفی آزادی عمل بیش‌تری دارند و صداپیشه به راحتی می‌تواند دامنه خلاقیت خود را در مورد آن‌ها گسترش دهند. نمونه‌ای از این شخصیت‌ها پنگوئن در سری بت‌من بود و اخیرا هم که قرار است صداپیشگی مردرموث را بر عهده داشته باشم. البته این حرف من به معنی بد بودن شخصیت‌های مثبت نیست، برای مثال ناتان دریک که من شهرت خود را مدیون وی هستم، شخصیتی مثبت است که نقص‌های خاصی هم دارد و یکی از این نقص‌ها دخالت وی در مشکلاتی است که ارتباط چندانی به او ندارند! و همین نقص‌ها به من اجازه می‌داد تا صداپیشگی وی را به شکل دلخواهم انجام دهم. ولی به هر حال شخصیت‌های منفی لذت‌بخش‌تر هستند. نظرات خود را در مورد صحبت‌های نولان نورث با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده