نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵

حساب توییتر Call of Duty از وقوع یک حمله‌ی تروریستی ساختگی خبر داد!

ساعاتی پیش، اکتیویژن با توییت‌هایی به‌طور ناگهانی اخبار حمله‌ای تروریستی در سنگاپور را پوشش داد؛ البته حمله‌ای ساختگی که نه در دنیای واقعی، بلکه در دنیای نسخه‌ی جدید بازی به وقوع پیوسته است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
دنبال‌کنندگان حساب‌کاربری رسمی Call of Duty در توییتر، ساعاتی پیش با توییتی عجیب روبرو شدند که از صورت گرفتن حمله‌ای تروریستی در سنگاپور خبر می‌داد:
خبر فوری: گزارش‌های تأیید نشده، از وقوع انفجاری در کرانه‌ی شمالی [خلیج] مارینا در سنگاپور خبر می‌دهند.
call of duty twitter account renamed to Current Events with fake news حساب توییتر CoD که به‌طور موقت تغییر نام داده
این حساب‌کاربری، که در زمان انتشار توییت فوق نام‌اش را به Current Events Aggregate تغییر داده بود، در ادامه اعلام کرد که انفجار در یکی از آزمایشگاه‌های شرکت Coalescence به وقوع پیوسته است؛ شرکتی غیر واقعی که در یکی از تیزرهای تبلیغاتی Call of Duty: Black Ops 3 به آن اشاره شده بود. توییت‌ها سپس از «اعلام وضعیت اضطراری» و «برقراری حکومت نظامی» در سنگاپور خبر دادند و ضمن آن به اخبار صدور بیانیه توسط شخصیتی نظامی به نام جیمز چونگ و دیده شدن پهپادهای نظامی در میان انبوهی از دود و درگیر شدن‌شان با پهپادهای غیر نظامی پرداختند. سرانجام نوبت به آخرین توییت رسید که چنین مضمونی داشت:
این نگاهی گذرا بود بر داستان Black Ops 3.
واقعی به نظر رسیدن توییت‌ها، در کنار تغییر نام و تصویر حساب توییتر Call of Duty، که ظاهر یک سرویس خبری را به آن بخشیده بود، باعث شد تا این حرکت تبلیغاتی اکتیویژن با واکنش‌هایی منفی روبرو شود. این کمپین تبلیغاتی در حدی دور از انتظار بود که ظاهراً موجب شد تا بعضی از طرفداران بازی، خبر ساختگی درگیری پهپادها را هم باور کنند. بازی Call of Duty: Black Ops 3 قرار است در ۶ نوامبر (۱۵ آبان‌ماه) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، سیستم‌عامل ویندوز، پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 عرضه شود که در این میان، نسخه‌های کنسول‌های نسل هفتم بازی دارای بخش داستانی نخواهند بود. منابع: GamesRadar ،VG247 و GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده