بازی «ستاره دریایی شگفت انگیز»‌ محصول استودیوی بلاک‌سل است که مدتی از انتشار آن می‌گذرد و به زودی قرار است شاهد نسخه‌ی رایگان آن نیز باشیم. فرصتی پیش آمده تا در زومجی به بررسی این بازی ایرانی بپردازیم. با ما همراه باشید.

استودیوهای بازیسازی ایرانی این روزها قدم‌های خوبی را در ساخت بازی‌های با کیفیت برای تلفن‌های هوشمند برداشته‌اند. بازار بازی‌های موبایل با توجه به فراگیر شدن پلتفرم‌های اندروید و iOS بین اقشار مختلف مردم، فرصت بسیار خوبی را برای سازندگان بازی به وجود آورده تا محصولات خود را در آن منتشر کنند. ضمن این‌که ساخت بازی‌های موبایل ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است. با توجه به نوپا بودن صنعت بازی سازی در کشور، بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌سازی با ایده‌های بعضا جالب و جدیدی، وارد مسیر ساخت بازی‌های موبایل شده‌اند. بازی‌هایی که اگر کیفیت لازم را داشته باشند، حتی در عین سادگی می‌توانند با بسیاری از بازی‌های خارجی مقایسه و وارد رقابت شوند.

supeseastar (2) گرافیک بازی در عین سادگی بسیار زیبا و شاد به نظر می‌رسد

بازی ستاره دریایی شگفت انگیز (Super Sea Star) محصول استودیوی بلاک‌سل سال گذشته در جشنواره‌ی بازی‌های مستقل ایران حضوری پر قدرت داشت و در نهایت جایزه‌ی بهترین بازی سال به آن اهدا شد. محصولی که به جرات می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در کشور یاد کرد. عنوانی که شاید روزی بتواند در خارج از کشور نیز توجه مخاطبان را به خود جلب کند. ستاره دریایی شگفت انگیز با تماشای ستاره‌های درخشانِ آسمان شیفته آن‌ها شده و تصمیم می‌گیرد به یک ستاره واقعی تبدیل شود! بنابراین سفر خود را به سمت مقر پرتاب شاتل آغاز می‌کند تا همراه آن به فضا سفر کند! اما اصولا خرچنگ‌های اقیانوس موجوداتی نیستند که با دیدن یک ستاره دریاییِ چرب و نرم به سادگی از کنارش بگذرند!! ستاره دریایی که برای رسیدن به هدف خود کاملا مصمم است با خرچنگ‌ها تا پای جان می‌جنگد. در راه با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو می‌شود. و ‌این سفر سخت و دراز، ستاره دریایی را به یک جنگجوی زبده تبدیل می‌کند.

دانلود تریلر با رزولوشن 720p| دانلود تریلر با رزولوشن 480p

ستاره شگفت انگیز یک بازی آرکید و فانتزی است. زاویه‌ی دوربین از بالا است و کنترل ستاره‌ی دریایی کار چندان سختی نیست. با یک بار ضربه زدن در یک نقطه و یا کشیدن ستاره، می‌توان آن را در نقاط مختلف حرکت داد. بازی از همان ابتدا با ظاهر ساده و رنگارنگ خود مخاطب را به خود جذب می‌کند. آموزش‌های مناسبی در ابتدا به بازیکن داده می‌شود و پس از آن شاهد چند مرحله‌ی بسیار ساده بودیم. برای از بین بردن دشمنان مزاحم که عموما خرجنگ‌ها و دیگر موجودات دریایی هستند، کافی است روی آن‌ها ضربه بزنید تا ستاره‌ی دریایی آن‌ها را از بین ببرد. تنوع بسیار خوبی بین دشمنان وجود دارد و مبارزه با آن‌ها در ادامه‌ی راه سخت‌تر می‌شود. دشمنانی که به سمت شما تیر شلیک می‌کنند و یا دشمنانی که برای از بین بردن آن‌ها باید به شکل خاصی روی آن‌ها ضربه بزنید که در بعضی مواقع اصطلاحا ضربه‌های پرشی و ... نامیده می‌شوند. ممکن است بین چند نوع مختلف از دشمن‌ها گرفتار شوید و این‌جاست که باید دقت و سرعت عمل بسیار خوبی به خرج دهید و برای از بین بردن هر کدام از آن‌ها شیوه‌ی خاصی را در پیش بگیرید. خوشبختانه تیم سازنده ابتکار خوبی به خرج داده و انواع و اقسام کمبوها و سلاح‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هم تنوع بازی بالا رود و هم در مواقعی که تعداد دشمن‌ها زیاد می‌شود، بازی غیر منطقی نشود. چرا که در فضای محدود لوکشین بازی و با توجه به میزان سلامتی ستاره‌ی دریایی، در هنگام محاصره شدن در بین دشمنان هیچ راهی فراری وجود ندارد و نمی‌شد همزمان به دو یا چند دشمن ضربه زد. کمبوها و سلاح‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا در چنین مواقعی برای چند ثانیه هم که شده به صورت همزمان به چند دشمن حمله کنید و یا ضربات محکم‌تری به آن‌ها وارد کنید تا زودتر از بین بروند. این امکانات در یک نوار کوچک در پایین صفحه قرار می‌گیرند و به راحتی قابل استفاده هستند. بعضی از آن‌ها قابلیت‌های دفاعی به شما می‌دهند و بعضی شما را مجهز به یک تیربار برای شلیک به دشمنان می‌کنند. اسامی جالبی برای این قابلیت‌ها در نظر گرفته شده است. مثلا از مهارت نارنجی در بازی به عنوان لگد بروسلی یاد شده است! در قسمت فروشگاه علاوه بر خرید تعداد بیشتری از این قابلیت‌ها می‌توان ستاره‌های دریایی قدرتمندتری را نیز آزاد کرد.

supeseastar (3) از قسمت فروشگاه در بازی می‌توان مهارت‌ها و سلاح‌های بیشتری خریداری کرد

مراحل بازی در چهار فصل مختلف روایت می‌شوند که البته فصل چهارم هنوز به بازی اضافه نشده است. در هر فصل ۱۸ مرحله را پیش رو دارید. علاوه بر مراحل همیشگی بازی که به آن اشاره شد، مراحلی نیز در بازی وجود دارد که ستاره‌ی دریایی سوار بر یک سفره‌ ماهی لیزری می‌شود. سفره ماهی در هنگام حرکت به سمت دشمنان لیزر شلیک می‌کند و می‌توانید با حرکت دادن آن در جهت‌های مختلف به پایان مراحله برسید. چالشی که در بسیاری از مراحل بازی وجود دارد موشک‌هایی هستند که از جهت‌های مختلف به سمت شما شلیک می‌شوند. این موشک‌ها ممکن است به صورت تکی یا چندتایی به سمت شما شلیک شوند و شما فقط چند لحظه فرصت دارید تا با حرکت دادن ستاره‌ی دریایی از برخورد موشک با آن جلوگیری کنید. البته اگر کمی باهوش باشید می‌توانید دشمنان را به سمت محل رد شدن موشک‌ها بکشانید تا موشک به آن‌ها برخورد کند و شما و ستاره‌ی دریایی‌تان در گوشه‌ای ایستاده و با آرامش نظاره‌گر نابودی دشمن‌ها باشید!‌ در بعضی مراحل نیز شاهد یک باس‌فایت بودیم که مبارزه با آن‌ها بدون استفاده از سلاح‌ها و کمبو‌ها تقریبا غیر ممکن است.

supeseastar (4) مراحل سور بر سفره ماهی لیزری حال و هوایی متفاوت دارند

گرافیک بازی نیز یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. رنگ‌بندی بسیار شاد و متنوعی را شاهد هستیم و تمامی کاراکترها از طراحی بسیار خوبی بهره می‌برند. محل کشتارگاه خرچنگ‌ها در پایان هر مرحله بسیار رنگارنگ و زیبا به نظر می‌رسد! با از بین بردن دشمن‌ها، شاهد پاشیده شدن آن‌ها روی سطح لوکشین بازی بودیم. چیزی شبیه به پاشیده شدن آب میوه‌ها در بازی Ninja Fruit که در این‌جا نیز بسته به رنگ دشمنی که آن را از بین می‌برید، اثر باقی مانده از آن را به همان رنگ در محیط بازی خواهید دید. پشت‌ زمینه‌هایی که برای مراحل مختلف در نظر گرفته شده نیز از تنوع خوبی برخوردار است و ممکن است پوشیده شده از شن و یا آب دریا باشد. صداگذاری بازی نیز با توجه به فضای فانتزی بازی مناسب کار شده و قطعا بازی کردن بازی به همراه موسیقی و شنیدن صدای مشت و لگد ستاره به دشمن‌ها بسیار جالب‌تر است. ستاره‌ی دریایی شگفت‌انگیز یکی از بهترین بازی‌های موبایلی ساخته شده در کشور است. یک بازی سرگرم کننده با گیم‌پلی متنوع و کم نقص در کنار گرافیک شاد که می‌تواند تا مدتی شما را سرگرم کند. اگر مراحل بازی را به پایان رساندید و از آن سیر نشده‌اید، نگران نباشید. چرا که با ورود به بخش بی‌نهایت در بازی می‌توانید به فکر ثبت رکورد و رقابت با دوستان خود شوید. در نهایت نیز امیدواریم فصل چهارم بازی منتشر شود تا داستان ستاره‌ی دریایی نصفه کاری باقی نماند و بتواند به آرزویش برسد. دانلود بازی از کافه بازار تهیه شده در زومجی زومجی چگونه یک بازی را بررسی میکند؟


ستاره دریایی شگفت انگیز

ستاره‌ی دریایی شگفت‌انگیز یکی از بهترین بازی‌های موبایلی ساخته شده در کشور است. یک بازی سرگرم کننده با گیم‌پلی متنوع و کم نقص در کنار گرافیک شاد که می‌تواند تا مدتی شما را سرگرم کند. اگر مراحل بازی را به پایان رساندید و از آن سیر نشده‌اید، نگران نباشید. چرا که با ورود به بخش بی‌نهایت در بازی می‌توانید به فکر ثبت رکورد و رقابت با دوستان خود شوید.
حامد افرومند

8

نقاط قوت

  • - گیم‌پلی متنوع
  • - کمبوها و سلاح‌های جالب و کاربردی
  • - گرافیک فانتزی و شاد

نقاط ضعف

  • - بیرون ماندن خرچنگ‌های در حال شلیک به ستاره از صفحه در بعضی مواقع دردسرساز می‌شود
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده