نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵

یوشیدا: با هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، مانند PS Move برخورد نخواهد شد

یکی از نگرانی‌های علاقه‌مندان نسبت به هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن، احتمال حمایت کوتاه‌مدت سونی از آن مانند کنترلر PS Move است. شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای سرگرمی سونی هیچ نگرانی‌ای نسبت به این مسئله ندارد و در صحبت‌های خود، اعلام کرده تیم آن‌ها برنامه طولانی‌مدتی برای حمایت از این محصول دارد. با زومجی همراه باشید.

یوشیدا در رابطه با حمایت سونی از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن گفته است:

PlayStation VR مانند PS Move نخواهد بود. کنترلر پلی‌استیشن موو با پلی‌استیشن 3 به خوبی تعامل داشت و در آن زمان، از تکنولوژی‌های هم‌رده خود جلوتر بود. هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن مانند یک تلویزیون سه‌بعدی هم نخواهد بود.

یوشیدا در ادامه صحبت‌های خود گفت:

تفاوتی که واقعیت مجازی با محصولات دیگر دارد این است که تجربه‌ای که این هدست خلق می‌کند، مانند چیزهایی که در گذشته مشاهده کردیم نخواهد بود. سازندگان همیشه دوست داشتند با استفاده از خصوصیات این محصولات، چیزهای شگفت‌انگیزی را خلق کنند و بازیکنان را به صورت مجازی به داخل بازی ببرند.

اگر این هدست در زمینه فروش موفق نباشید، آیا سونی سریعا حمایت خود از آن را متوقف خواهد کرد؟ یوشیدا در این رابطه می‌گوید:

انتشار PlayStation VR، شروع یک فرایند شگفت‌انگیز ۲۰ ساله است. زمانی که روی پلی‌استیشن 1 کار می‌کردیم، از این‌که گرافیک و تکنولوژی‌های سه‌بعدی را روی کنسول‌های بازی می‌آوردیم هیجان‌زده بودم. بنابراین سال آینده، اولین سال عرضه PlayStation VR خواهد بود. می‌توانم آینده ۲۰ ساله شگفت‌انگیزی را با این هدست واقعیت مجازی ببینم.

بنابراین اگر نگران بودید سونی مانند پلی‌استیشن موو پس از مدت کوتاهی حمایت خود از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن را قطع کند، براساس صحبت‌های یوشیدا نباید هیچ‌گونه نگرانی‌ای به خود راه دهید. با حمایت ۲۰ ساله‌ای که سونی برای حمایت از این سخت‌افزار برنامه‌ریزی کرده، می‌توان انتظار تجربه‌های بی‌نظیری را با این هدست داشت. Project-Morpheus در جریان نمایشگاه بازی توکیو، سونی به صورت رسمی از نام سخت‌افزار جدید خود رونمایی کرد. هدست واقعیت مجازی سونی که در گذشته با نام پروژه مورفیوس خوانده می‌شد، از این پس با نام هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن شناخته می‌شود. براساس اطلاعاتی که طی روزهای اخیر فاش شد، هدست PlayStation VR در تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۱۶ (نهم بهمن) و تنها با قیمت ۳۳۵ دلار عرضه خواهد شد. یوشیدا همچنین در گذشته هم اذعان کرده بود PlayStation VR یک سلاح قدرتمند برای بازی‌سازان است.

تمام سازندگان سعی دارند چیزهای جدید، شگفت‌انگیز و نوآورانه بسازند و مردم را به وجد بیاورند. استفاده از تکنولوژی PlayStation VR بسیار ساده است. از این سخت‌افزار می‌توان به عنوان سلاحی بی‌نظیر استفاده کرد. فکر می‌کنم این تکنولوژی به سلاحی قدرتمند برای سازندگان در ساخت تجربه‌های هیجان‌انگیز تبدیل شود.

منبع: PushSquare


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده