نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

رییس بخش ایکس‌باکس: شکست سونی هدف اصلی ما نیست

تقریبا ۲ سال از معرفی کنسول‌های نسل هشتمی می‌گذرد و در این مدت کنسول پلی‌استیشن 4 سونی همواره فروش بیش‌تری نسبت به ایکس‌باکس وان مایکروسافت داشته است. حال فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس، اعلام کرده که هدف اصلی مایکروسافت شکست دادن سونی نیست. با زومجی همراه باشید.
فیل اسپنسر چندی پیش اعلام کرد که تمایلی به شرکت در جنگ‌های کنسولی ندارد. وی اخیرا هم مصاحبه‌ای با برنامه GeekWire Summit انجام داد و در مورد احتمال پیشی گرفتن ایکس‌باکس وان از پلی‌استیشن 4 گفت:
هنوز مدت زمان زیادی  در نسل هشتم باقی مانده است و کنسول پلی‌استیشن 4 با کیفیت بالای خود عملکرد بهتری داشته است. ولی ما بیش‌‌تر به محتویات، کیفیت و زمان‌بندی بازی‌هایمان اهمیت می‌دهم.
وی در ادامه اشاره کرد که جلب اعتماد مشتری بسیار سخت است و گیمر‌ها معمولا در عرض ۵ ثانیه در مورد کنسول منتخب خود تصمیم‌گیری می‌کنند:
من احساس خوبی در مورد موقعیت فعلی خودمان در بازار دارم. ولی حدود ۳ هفته پیش ملاقاتی با ۵ هزار نفر از مدیران GameStop داشتم و آن‌ها اعلام کردند که هنوز هم مشتریان زیادی هنگام مراجعه، از عدم امکان استفاده از بازی‌های دست دوم در ایکس‌باکس وان گله می‌کنند! واقعیت این است که کنسول ایکس‌باکس وان همواره از بازی‌های دست دوم پشتیبانی کرده، فقط گیمر‌ها باید زمان بیش‌تری برای شناخت یک کنسول صرف کنند و به ۵ ثانیه اول در مطالعه مشخصات آن اکتفا نکنند. به همین دلیل هم افرادی که به ایکس‌باکس اعتماد دارند کنسول‌های ما را خریداری می‌کنند و این‌که بخواهیم اعتماد دیگر افراد را جلب کنیم، پروسه‌ای بسیار دشوار است.
البته اسپنسر تمایل زیادی دارد که بتواند اعتماد افراد بیش‌تری را برای خرید ایکس‌باکس جلب کند:
شکست دادن سونی دیگر انگیزه‌ای به ما نمی‌دهد. ما فقط سعی داریم پلتفرمی تولید کنیم که رضایت مشتری را جلب کند و از این طریق قادر خواهیم بود افراد بیش‌تری را به جمع طرفدارانمان اضافه کنیم.
نظرات خود را در مورد صحبت‌های اسپنسر با زومجی در میان بگذارید. منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده