نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

با لپ‌ تاپ سنگین و باریک GX700 سری ROG ایسوس آشنا شوید

روز جمعه و در جریان مراسمی که در شهر سن فرانسیسکو ایالات متحده برگزار شد، کمپانی ایسوس اطلاعات بیشتری از لپ‌تاپ مخصوص بازی GX700 خود که از خنک کننده آبی‌ استفاده می‌کند به طرفداران ارائه داد. با زومجی همراه باشید.

لپ‌تاپ GX700 کمپانی ایسوس، در جریان نمایشگاه IFA معرفی‌ شد. روز جمعه و در طی مراسمی، ایسوس اطلاعات بیشتری درباره این لپ‌تاپ ارائه کرد. وجه تمایز این لپ‌تاپ قدرتمند نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، استفاده از سیستم خنک کننده آبی‌ است. این سیستم به این لپ‌تاپ اجازه می‌دهد که به راحتی‌ از قابلیت اورکلاک استفاده کند. سیستم خنک کننده آبی‌ این لپ‌تاپ، زمانی‌ قابل استفاده خواهد بود که شما GX700 را بر روی پایه خنک کننده آبی‌‌اش قرار دهید. با اینکه برای استفاده از تمام قابلیت‌های لپ‌تاپ GX700، باید آن‌ را بر روی پایه خنک کننده آبی‌اش قرار دهید، اما خود دستگاه بسیار قوی، سنگین و باریک است. وزن این دستگاه ۳.۶ کیلوگرم است. مشخصات سخت افزاری GX700 به شرح زیر است:
  • پردازشگر اینتل i7 سری اسکای‌لیک با فرکانس ۲.۷ گیگا هرتز (که قابلیت اورکلاک شدن تا فرکانس ۳.۶ گیگا هرتز را نیز دارد)
  • صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی‌ IPS که می‌توان آن‌ را تا رزولوشن 4K ارتقا داد (مدل پایه این لپ‌تاپ، از نمایشگری با رزولوشن 1080p استفاده می‌کند)
  • کارت گرافیک انویدیا GTX 900 نسخه کامپیوترهای رومیزی
  • قابلیت پشتیبانی‌ از ۶۴ گیگابایت حافظه رم DDR4

همانطور که مشاهده کردید، این لپ‌تاپ به خودی خود، دستگاه بسیار قدرتمندی است اما یکی‌ از مشکلات اصلی‌ که در تمام لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی وجود داشته، نحوه خنک کردن قطعات قوی درون آن است و ایسوس امید دارد که با نوآوری خود، این مشکل را نیز حل کند. همچنین ایسوس خاطرنشان کرد که به هنگام جدا کردن لپ‌تاپ از پایه خنک کننده آبی‌، به دلیل مکانیسم خاص طراحی شده، هیچگونه آبی از درون این پایه به بیرون نخواهد ریخت. همچنین ایسوس افزود که GX700 علاوه بر داشتن پایه خنک کننده آبی، از سیستم‌های خنک کننده پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که باعث می‌شود این لپ‌تاپ در حالتی که از پایه خنک کننده خود جدا شده است، بتواند به راحتی‌ کار کند. در زیر نیز می‌توانید عکس‌های این لپ‌تاپ را مشاهده کنید:

lxfG771gT0ay uTf24ZLcS1ua qTKeIwwzT_CQ 4mj6EUNuTxym نظر شما درباره این لپ‌تاپ مخصوص بازی ایسوس که از سیستم خنک کننده آبی‌ استفاده می‌کند چیست؟

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده