نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

۱۰ تیم باشگاهی برتر بازی FIFA 16

هر ساله با عرضه شبیه‌ساز فوتبالی فیفا، به دلیل کامل‌ بودن لایسنس‌های بازی، تیم‌های باشگاهی مطرح دنیا نیز به اقتضای دنیای واقعی، دچار تغییر و تحول می‌شوند اما قوی‌ترین باشگاه‌های بازی فیفا 16 چه تیم‌هایی هستند؟ با زومجی همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.
یکی از مزیت‌های سری بازی فوتبالی فیفا را می‌توان گستردگی تیم‌ و البته شباهت زیاد آن‌ها به نسخه واقعی دانست؛ جایی که یکی از دغدغه‌های سازندگان بازی، پرداخت خوب بازیکنان و وارد کردن مشخصات آن‌ها مشابه با عمکردشان در مستطیل سبز است. هر ساله با عرضه یک نسخه جدید، تیم‌ها دچار تغییر و تحول می‌شوند و با جا‌به‌جایی بازیکنان تاثیرگزار، نوبت به تغییر قدرت تیم‌ها هم می‌رسد. پیشرفت بازیکنان در طول فصل نیز یکی دیگر از دلایلی است که قدرت تیم‌ها نسبت به نسخه قبل، تغییر می‌کند. اگر برای شما هم جالب است بدانید که ۱۰ تیم قدرتمند باشگاهی در فیفا ۱۶ چه تیم‌هایی هستند، در ادامه مطلب با زومجی همراه باشید. نکته‌ای که راجع به این لیست وجود دارد این است که رتبه‌بندی ذکر شده برای قدرت تیم‌ها در بازی، اگر چه مشخصه مهمی برای سنجش قدرت تیم‌ها است، اما نمی‌تواند تنها معیار این لیست باشد. این لیست بنابر تجربه چندین ساعته نویسنده مقاله در بازی با تیم‌های مختلف نگارش شده است و بنابر ذات و طبیعت فوتبال، می‌تواند با لیست مورد نظر هر کدام از بازیکنان بازی متفاوت باشد اما در نهایت سعی شده تا لیست با انصاف و البته ریزبینی تهیه شود.

[alert variation="alert-info"]بررسی ویدیویی بازی FIFA 16[/alert]

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

Atleticomadrid4old

۱۰. اتلتیکو مادرید

اتلتیکومادرید در سال ۱۹۰۳ تاسیس شد و چهارمین باشگاه موفق تاریخ لالیگا به حساب می‌آید. این تیم در چند سال اخیر با رهبری دیگو سیمئونه حتی توانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز برسد. شاید قرار گرفتن این تیم در بین ۱۰ باشگاه برتر بازی برای بعضی تعجب‌آور باشد اما راجع به اتلتیکو مادرید زود قضاوت نکنید. خط حمله این تیم با حضور بازیکن‌هایی مانند مارتینز و فرناندو تورس، فرصت‌های زیادی برای گل زنی ایجاد می‌کنند. کوکه نیز به عنوان یک بازیکن همه‌کاره در بازی؛ می‌تواند کمک خوبی چه در دفاع و چه در حمله باشد. تا تجربه بازی با این تیم را به دست نیاورید؛ نمی‌توانید درباره عطش آن‌ها برای گلزنی و یک‌دست بودن‌شان قضاوت کنید.
    Arsenal_FC

۹. آرسنال

آرسنال در سال ‍۱۸۸۶ تاسیس شده است. این تیم یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های باشگاهی انگلستان است که عملکرد خوبی چه در بازی و چه در لیگ جزیره دارد. انتقال مسعود اوزیل از رئال مادرید به آرسنال باعث شکوفایی بیشتر این بازیکن شد تا جایی که حالا اوزیل به یکی از کلیدی‌ترین بازیکن‌های توپچی‌های لندن در بازی تبدیل شده است. حضور او در کنار بازیکن کناری مانند الکسیس سانچز باعث شده تا آرسنال در زمان حمله تیمی خطرناک باشد. دفاع مقابل این تیم زمانی ترسناک‌تر می‌شود که با پابه‌توپ شدن تئو ولکات با آن سرعت باورنکردنی‌اش (ولکات یکی از سریع‌ترین بازی‌های بازی است)، آرسنال قدرت زیادی برای نفوذ و چرخش توپ در میانه دفاعی حریف پیدا می‌کند. سانتی کازرولا نیز در نقش یک هافبک تهاجمی؛ نقش به‌سزایی در بازی‌سازی و رساندن توپ به نوک حمله دارد؛ البته در این میان وجود وزنه‌ای مانند پیتر چک را در درون دروازه این تیم فراموش نکنید.
    440px-Juventus_Turin

۸. یوونتوس

باشگاه یوونتوس در سال ۱۸۹۷ توسط تعدادی از دانش‌آموزان شهر تورین تاسیس شد و یکی از موفق‌ترین باشگاه‌ای ایتالیا به حساب می‌آید. گورخرهای تورین؛ اگرچه فراز و نشیب‌های زیادی را در طول تاریخ تجربه کرده‌اند اما همواره یکی از مطرح‌ترین تیم‌های اروپا و ایتالیا به حساب آمده‌اند. یوونتوس در فیفا ۱۶ بیشتر از اینکه به مهاجمانش متکی باشد؛ از خط میانی و دفاعی خوبش بهره می‌برد. پُل پوگبا در میانه میدان عملکرد بسیار با کیفیت و خوبی دارد و ترکیبی از بهترین المان‌های یک بازیکن را در بازی دارد. پوگبا اگرچه در کارهای دفاعی شرکت می‌کند؛ اما اگر این تیم را انتخاب کنید، می‌بینید که فضای خوبی هم برای گلزنی این بازیکن ایجاد می‌شود. خدیرا در خط میانی و کیِلینی در خط دفاع هم با وجود استقامت و قدرت بدنی بالایی که دارند؛ نفوذ به عمق خط دفاع بانوی پیر را بسیار سخت می‌کند. البته؛ اگر از این ستون‌های مستحکم نیز عبور کنید؛ به دروازه‌بانی مطمئن با نام بوفون برمی‌خورید. اگر با این دروزه‌بان تک‌به‌تک شدید؛ تا جایی که می‌توانید توپ را به گوشه‌ترین نقطه دروازه هدایت کنید.
   

440px-Borussia_Dortmund_logo

۷. بورسیا دورتموند

بورسیا دورتموند که به اختصار BVB خوانده می‌شود در سال ۱۹۰۹ تاسیس شد و در این چند سال به یکی از تیم‌های خوب بوندس‌لیگا و اروپا تبدیل شده است. بورسیا دورتموند در این چند سال، توانسته به حکمرانی بی‌چون‌و‌چرای بایرن مونیخ در لیگ آلمان پایان دهد و همواره جزو مدعیان کسب مقام قهرمانی باشد. درون بازی هم دورتموند یک تیم قوی با عملکردی یکدست و منظم است که با تغییر روند گیم‌پلی بازی به داشتن بازی با فکر و منطقی، به تیمی خوب تبدیل شده است. بازیکن کلیدی این تیم یعنی مارکو رویس؛ یکی از بهترین بازیکن‌های بازی است که چه در سرعت و چه در تکنیک، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. نوک حمله این تیم هم با حضور اُبِمیانگ بسیار خطرناک‌ و زهردار است. این بازیکن اگرچه نمره بالایی در بازی ندارد اما چه روی توپ‌های هوایی و چه پاس‌های زمینی؛‌ بسیار با دقت عمل می‌کند.  مَت هوملس کاپیتان تیم هم دفاعی مستحکم و مطمئن است که روی ضربات کرنر و شروع مجدد، ضربات سر خطرناکی دارد. با اضافه شدن لایسنس رسمی بوندس‌لیگا در فیفا 16، به هیچ وجه نباید لذت تجربه با این تیم را از دست دهید.
    New_PSG

۶. پاریس سنت ژرمن

باشگاه پاریس‌سنت‌ژرمن در سال ۱۹۷۰ و با ادغام دو باشگاه پاریس و اِستِد سنت‌ژرمن تاسیس شده است. پاریس‌سنت‌ژرمن نیز در این چند سال با سرمایه مالک پولدار خود، بازیکنان بزرگی را به خدمت گرفته و به یکی از تیم‌های مقتدر اروپا تبدیل شده است. هر کسی که در این چند سال تجربه بازی نسخه‌های مجموعه فوتبالی فیفا را داشته، از قدرت بازیکنی با نام زلاتان اِبراهیمویچ بی‌خبر نیست. فیفا ۱۶ هم از این قاعده مستثنی نیست و ابراهیموییچ یکی از خطرناک‌ترین و قوی‌ترین بازیکنانی است که در بازی حضور دارد. زلاتان با وجود قد بلندی که دارد؛ از تکنیک بالا و قدرت شوت‌زنی خوبی برخواردار است و همین موضوع باعث می‌شود تا اگر رو‌به‌روی این تیم بازی می‌کنید؛ شش دانگ حواستان به این بازیکن باشد. در کنار او؛ وجود بازیکنانی مانند آنخل دی‌ماریا و کاوانی؛ از پاریس‌سنت‌ژرمن تیمی بسیار قوی در سرعت و تمام‌کنندگی ساخته که به سادگی نمی‌توان رو‌به‌روی آن‌ مقاومت کرد. خط دفاع این تیم هم با حضور سیلوا و داوید لوییز؛ کم‌اشتباه عمل می‌کند. باور کنید در فیفا ۱۶ به جای اینکه رو‌به‌روی این تیم بازی کنید، دوست دارید کنترل بازیکنان با کیفیت آن را بر عهده بگیرید.
    400px-Chelsea_FC

۵. چلسی

باشگاه چلسی،  دیگر باشگاه لندنی لیست زومجی از قوی‌ترین تیم‌های باشگاهی فیفا ۱۶؛ در سال ۱۹۰۵ تاسیس شد. این باشگاه در منطقه فولهام پایتخت انگلستان یعنی لندن واقع شده و با افول نسبی منچستریونایتد، در این چند سال جایگاه خوبی را در لیگ برتر جزیره پیدا کرده است. اگرچه این تیم در فصل جاری عملکرد بسیار ضعیفی داشته اما همواره یکی از مدعیان کسب مقام اولی در لیگ برتر به حساب می‌آید. اما درون بازی باید عملکرد بد کنونی این تیم را فراموش کنید. اگر از نقطه آغاز شروع کنیم، به دروازه‌بانی مطمئن یعنی تیبو کورتوا می‌رسیم؛ جایی که با بهبود توپ‌گیری دروازه‌بان‌ها در بازی؛ این بازیکن عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و گل زدن به این تیم را سخت و دشوار می‌کند. نقطه عطف آبی‌های لندن را هم می‌توان به بازیکنی با نام  اِدِن هازارد نسبت داد. بازیکنی که بیشترین قدرت را در بین تمام بازیکنان این تیم در بازی دارد و با سرعت و تکنیکی که دارد، می‌تواند حرکت در عرض بسیار خوبی داشته باشد. در کنار هازارد می‌توان به بازیکن‌هایی مانند سِسک فابرگاس یا رادامِل فالکائو اشاره کرد. چلسی را می‌توان با جمع‌بندی بازیکنانش، یک تیم فیزیکی دانست. با تغییر گیم‌پلی بازی در فیفا ۱۶ و قدرت بدنی که بازیکنان این تیم دارند، چلسی به یک تیم مستحکم با اتکا به دروازه‌بان خوبش تبدیل شده است.
    400px-Manchester_City

۴. منچسترسیتی

باشگاه منچسترسیتی در سال ۱۸۸۰ میلادی تاسیس شد. این باشگاه توانست پس از ۴۴ سال، در سال ۲۰۱۴ میلادی برای اولین بار قهرمان لیگ برتر جزیره شود. این موفقیت را هم می‌توان مدیون پول‌های مالک متمول این باشگاه و خریدهای میلیون پوندی آن دانست. منچسترسیتی که رقیب سنتی منچستریونایتد نیز محسوب می‌شود، با استفاده از قدرت مهاجمی مانند سرخیو آگوئرو، به تیمی خطرناک در فیفا ۱۶ تبدیل شده است. عملکرد بسیار خوب آگوئرو در بازی در کنار هافبک‌هایی مانند یحیی توره و کوین دی بروین به اوج خود می‌رسد. کسب رتبه چهارم در این لیست را می‌توان تا حدودی به عملکرد بسیار خوب سیلوا نیز نسبت داد؛ جایی که این بازیکن بیشترین قدرت را در این چند سال در سری فیفا دارد. منچسترسیتی با داشتن چنین بازیکن‌هایی و البته دفاع مستحکمی مانند وینسنت کمپانی، تیمی خطرناک است که گوی سبقت را از همشهری دیرین خود یعنی منچستریونایتد در بازی فیفا ۱۶ ربوده است.
    400px-Real_Madrid_CF

۳. رئال مادرید

رئال مادرید، تیم اول پایتخت کشور اسپانیا است که پرافتخارترین تیم اروپا با ۱۰ قهرمانی محسوب می‌شود. همچنین فیفا این تیم را به عنوان موفق‌ترین باشگاه قرن ۲۰ انتخاب کرد اما این آمار و ارقام، دلیلی برای کسب مقامی بهتر از سومی در این لیست برای ماتادورهای مادرید نمی‌شود. اگرچه رئال مادرید طی قراردادی که چندی پیش با سازندگان این بازی بست، فیفا ۱۶ را به عنوان بازی رسمی خود اعلام کرد اما همچنان مادریدی‌ها تیم سوم این بازی از نظر قدرت کلی هستند. با وجود آن که این تیم با داشتن بازیکنی مثل رونالدو با قدرت ۹۳ از۱۰۰، یکی از قدرتمندترین بازیکن‌های بازی را در اختیار دارد اما عدم وجود یک دروازه‌بان خوب و مطمئن، کمی از قدرت تیم کاسته است. بسیاری از علاقه‌مندان بر این عقیده هستند که قدرت بازیکنی مثل گرت بیل باید بیشتر از ۸۷ باشد اما با این حال، همچنان مثلث هجومی این تیم یعنی بنزما، رونالدو و بیل؛ رئال مادرید را به یکی از خطرناک‌ترین تیم‌ها تبدیل می‌کند. البته جدا از قدرت کلی که توسط زومجی برای این تیم‌ها در نظر گرفته شده است؛ رئال مادرید دفاع قدرتمندی دارد که می‌تواند تا حدودی ضعف دروازه‌بان را بپوشاند.
    FC_Barcelona_(crest)

۲. بارسلونا

بارسلونا، تیم اول متعصب‌ترین منطقه اسپانیا یعنی کاتالونیا است که یکی از پرطرفدارترین تیم‌های باشگاهی دنیا محسوب می‌شود. بارسلونا سال ۱۸۹۹ تاسیس شد و جزو سه تیم لالیگا است که تا کنون به دسته پایین‌تر سقوط نکرده است. بارسلونا با درخشش مسی به عنوان بازیکن شاخص بازی، مهم‌ترین مهره را در اختیار دارد؛ مهره‌ای که با قدرت ۹۴ از ۱۰۰، قدرتمند‌ترین بازیکن بازی است. در کنار این موضوع، مجموع قدرت مهاجمان و هافبک‌های آبی و اناری‌پوش‌ها باعث شده تا بارسلونا به یک تیم بسیار هجومی و البته قدرتمند تبدیل شود. قدرت بازیکنانی مثل سوارز و نیمار در کنار مسی و اینیستا باعث شده تا این تیم مقام دوم را کسب کند. اگرچه این تیم برای کسب مقام دومی، رقابت بسیار نزدیکی با رقیب سنتی خود یعنی رئال مادرید داشت اما به عنوان یک تیم، بارسلونا قدرتمندتر از رئال مادرید در بازی فیفا 16 است.
    Logo_FC_Bayern_München

۱. بایرن مونیخ

بایرن مونیخ، تیم اصلی شهر مونیخ آلمان سال ۱۹۰۰ تاسیس شد و پرافتخارترین تیم آلمان محسوب می‌شود. تیمی که با ۲۵ مقام اولی، بیشترین تعداد قهرمانی در بوندس‌لیگا را دارد. شاید جایگاه اول این لیست برای بایرن مونیخ، آن‌چنان دور از ذهن نباشد اما باز هم بسیاری از طرفداران اعتقاد دارند که شاید مقام اول باید در اختیار یکی از دو تیم لالیگایی بارسلونا یا رئال مادرید باشد، اما واقعیت این است که بایرن‌مونیخ در مجموع المان‌های مختلف، قوی‌ترین تیم باشگاهی بازی است. یکی از مهمترین دلایلی که بایرن‌مونیخ را صدرنشین این لیست می‌کند؛ بهبود عملکرد دروازه‌بان‌ها در بازی است که باعث می‌شود مانوئل نویر؛ دروازه‌بان آلمانی این تیم به یک سد بتونی و کابوسی برای مهاجمان تبدیل شود. جدا از دروازه‌بان، فوتبال آلمان با قهرمانی در جام جهانی نشان داد که تیم اول اروپا است و عملکرد بازیکنانی مانند توماس مولر، رابرت لواندوسکی و دو گوش سرعتی مثل آرین روبن و ریبری، باواریایی‌ها را به زهردارترین تیم بازی تبدیل کرده است.

نظر شما درباره این لیست و تیم‌های آن چیست؟ به نظر شما کدام تیم‌های باشگاهی در فیفا 16 قوی‌تر هستند؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. [alert variation="alert-info"]اگر از علاقه‌مندان به بازی FIFA 16 هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این بازی را در صفحه FIFA 16 مشاهده کنید.[/alert] تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده