مافیا ۳

اولین نگاه به بازی Mafia 3

پنج‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
مطالعه 14 دقیقه
بعد از سال‌ها انتظار، بالاخره نسخه جدید سری بازی‌های Mafia معرفی شد که البته با شادی‌ها و غم‌های زیادی همراه بود. دلیل این تناقض را هم می‌توان ایجاد تفاوت بسیار زیاد در بازی Mafia 3 دانست. در اولین نگاه به Mafia 3 با همراه باشید.
تبلیغات

پنج سال از عرضه بازی Mafia II که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد می‌گذرد و خیلی از بازیکنان این سوال در ذهنشان به وجود آمد که آیا کمپانی 2K قصد روایت دوباره داستان این ارگان تبهکاران را دارد یا خیر. قسمت دوم این بازی با این‌که حس و حال قسمت اول خود یعنی Mafia: The City of Lost Heaven را نداشت، اما با دریافت نمرات مطلوب و فروش بیش از شش میلیون نسخه نشان داد که بازیکنان مافیا را دوست دارند. اما چرا 2K برای معرفی نسخه سوم این بازی باید این همه سال صبر می‌کرد؟ همان‌طور که مشخص شد، کمپانی 2K بیشتر به دنبال یک طراحی بسیار تازه بود و هرگز قصد نداشت تا با ارائه یک نسخه معمولی از این سری، سرگرمی ساده‌ای برای ما جور کند که در فیلم‌های تلوزیونی مشاهده می‌کنیم. برای محقق کردن این کار، آن‌ها استودیویی را از ابتدا بنا کردند که وظیفه ساخت بازی‌های جهان‌باز را داشته باشد. اما تفاوت و تازگی Mafia 3 به استودیو آن نیست، بلکه این‌بار با ستون‌های جدید، شخصیت اصلی جدید و نا آرامی‌ها و جنایت‌های جدید، ما مستقیما رو به روی مافیاهای ایتالیایی قرار خواهیم گرفت؛ مافیایی که در دو قسمت گذشته به شکل بسیار وفادارانه‌ای برای آن‌ها می‌کشتیم و ماموریت انجام می‌دادیم.

2015-10-mafia-iii-8
2015-10-mafia-iii-1
2015-10-mafia-iii-1
2015-10-mafia-iii-2
2015-10-mafia-iii-2
2015-10-mafia-3
2015-10-mafia-iii-11
2015-10-mafia-iii-10

طبق سنت سری مافیا،  استودیو هنگر 13 می‌خواست تا تمرکز زیادی در بخش داستانی و ایجاد ماموریت‌های بسیار مرتبط با آن را داشته باشد، اما علاوه بر این بخش، آن‌ها این فرصت را به دست آوردند تا از راه‌های پر معنا و مفهومی‌تری این سری را بزرگ‌تر کنند و رشد دهند. در قسمت‌های قبلی، فضای جهان‌باز این دو اثر به صورت تمام و کمال استفاده نمی‌شد و علاوه بر آن، بازی هیچ انگیزه‌ای برای گشت و گذار در آن و همچنین انجام ماموریت‌های فرعی ایجاد نمی‌کرد. بنابراین، یکی از تصمیمات مهم هنگر 13 این بود که دنیای جهان بازی بسازند که تجربه فراوانی را در گشت و گذار به همراه داشته باشد و حس بسیار پویایی به بازیکن بدهد. البته می‌دانیم که گفتن این حرف آسان‌تر از انجام آن است و حفظ یک داستان پیچیده در قالب یک بازی جهان‌باز کار راحتی نیست. شاید به ندرت دیده باشیم که انجام ماموریت‌های فرعی یک بازی‌های جهان‌باز باعث ایجاد اتفاقات متفاوتی در بخش اصلی داستان شود. ماموریت‌های بی‌اهمیتی مانند شکار کردن، جمع آوری اشیا مختلف و یافتن گنج معمولا جزو مهم‌ترین ماموریت‌های جانبی یک بازی جهان‌باز هستند، اما به نظر می‌رسد که Mafia 3 قرار است راه خود را در اجرای ماموریت‌های جانبی از دیگر بازی‌ها جدا کند و باید دید این ادعا چقدر می‌تواند عملی شود. اما با چیزی که ما مشاهده کردیم می‌توان کمی به این موضوع امیدوار بود. اجازه دهید تا بخشی از گیم‌پلی بازی را با هم مرور کنیم تا آشنایی بیشتری با آن پیدا کنیم.

2015-10-mafia-iii-3
2015-10-mafia-iii-3
2015-10-mafia-iii-5
2015-10-mafia-iii-5
2015-10-mafia-iii-6
2015-10-mafia-iii-6
2015-10-114
2015-10-114
2015-10-26
2015-10-26
2015-10-mafia-iii-12
2015-10-mafia-iii-12
2015-10-mafia-iii-4
2015-10-mafia-iii-4
2015-10-mafia-iii-7

با این‌که استودیو هنگر 13 بازی Mafia 3 را به چندین جاده مختلف هدایت کرده است تا بازیکن با انتخاب‌ها و روش بازی خود، داستان را پیش ببرد، اما این استودیو آسوده خاطر است که طرفداران کهنه‌کار این بازی، همچنان از آن لذت خواهند برد و می‌دانند که به هسته مافیا وفادار بوده‌اند. در انتها، شما احساس واقعی یک Mafia را خواهید داشت. خیلی از مردم شاید نگران این باشند که سازنده، Mafia II را نادیده گرفته است، اما باید بدانید که بسیاری از سوال‌هایی که در Mafia II با آن رو به رو شدید، در Mafia 3 به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد. به هر حال، این یک Mafia بسیار متفاوت نسبت به شماره‌های قبلی و آن چه که در ذهن داشتیم است و موفقیت آن تنها زمانی مشخص خواهد شد که منتظر روز عرضه آن باشیم. تهیه شده در

زومجی

با اقتباس از شماره ۲۷۱ مجله گیم‌ اینفورمر

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات