نویسنده: کیا مختاری
// جمعه, ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

احتمال انتشار Halo 5 برای رایانه‌ های شخصی [بروزرسانی: تکذیب شد]

طبق اظهار نظر اخیر فرانک اُکانر، کارگردان سری بازی Halo احتمال اینکه روزی Halo 5 را برروی رایانه‌های شخصی ببینیم زیاد است. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
بر کسی پوشیده نیست که شرکت مایکروسافت در سال‌های گذشته تمایل زیادی برای انتشار سری بازی Halo در پلتفرم ویندوز نداشت و تا امروز تنها Halo: Combat Evolved و Halo 2 برای رایانه‌های شخصی منتشر شده‌اند. البته پورت‌های ویندوزی این دو بازی کاملا بی‌نقص بود و متاسفانه Halo 2 در زمان انتشار برای پلتفرم پی‌سی به دلیل شکست کامل ویندوز ویستا، با استقبال بسیار کمی روبرو شد. از آن به بعد دیگر خبری از پورت نسخه‌های بعدی Halo برای رایانه‌های شخصی ویندوزی نبوده است و با وجود درخواست‌های فراوان طرفداران شاهد عرضه نسخه‌های مختلف بازی مانند Halo 4 نبوده‌ایم و مایکروسافت Halo را در انحصار ایکس‌باکس قرار داده است. البته بازی‌های Halo: Spartan Assault‌ و Halo: Spartan Strike برای کاربران ویندوز و پلتفرم‌های دیگر منتشر شده است. به نظر می‌رسد با توجه دوباره مایکروسافت به پلتفرم ویندوز و تمرکز بیشتر ویندوز ۱۰ بر روی بازی‌های رایانه‌ای این روند در حال تغییر است و می‌توانیم انتظار انتشار Halo 5 را برروی رایانه‌های شخصی داشته باشیم. این احتمال با گفته اخیر فرانک اُکانر در گفتگو ویدیویی توییچ با وب‌سایت گیمزرادار قوت گرفته است. او در این مصاحبه به بازی Halo 5: Guardians اشاره می‌کند و می‌گوید:
همانطوری که‌ می‌دانید، مایکروسافت نوعی تعهد به پلتفرم  ویندوز داشته و به عقیده من سعی در یکسان‌سازی تجربه ویندوز در پلتفرم‌های مختلف دارد. می‌بینید که برخی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ مانند دستیار شخصی کورتانا و مواردی مثل آن در ایکس‌باکس هم آمده‌اند. شانس زیادی برای انتشارHalo 5 در پلتفرم رایانه‌های شخصی وجود دارد. در حال حاضر موردی برای اعلام نداریم. این موضوع به طور کامل غیرممکن نیست و همانطوری که می‌دانید بازی را بر روی پلتفرم اینتل ساخته‌ایم. پورت بازی در پلتفرم پی‌سی و بهره بردن از این پلتفرم کار بسیار سختی در دنیا نیست. اما امروز در این گفتگو از آن حرفی نخواهم زد.
این خبری خوب برای گیمرهای پی‌سی و طرفداران Halo است و شاید در آینده‌ای نه چندان دور حتی شاهد انتشار نسخه‌های بازسازی‌ شده Halo مانند Halo: The Master Chief Collection برای رایانه‌های شخصی باشیم. نظر شما درباره احتمال از انحصار خارج شدن تدریجی سری بازی Halo چیست؟ منتظر نظرات شما در بخش نظرات هستیم. [بروزرسانی: آرون گرینبرگ، رئیس بخش بازاریابی ۳۴۳ انداستریز با انتشار توییتی در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد که بازی Halo 5 در انحصار  کنسول ایکس‌باکس وان خواهد بود.] منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده