نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

ابزار ماد‌سازی بازی Fallout 4 برای کنسول‌ها عرضه نخواهد شد

Fallout 4 اولین بازی از سری فال‌آوت است که از ماد‌ها بر روی کنسول‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. ولی در این میان، ذکر یک نکته الزامی است که کاربران کنسولی قادر به ساخت ماد نخواهند بود و تنها می‌توانند از ماد‌های ساخته شده بر روی رایانه‌های شخصی استفاده کنند. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
ماد‌ها ابزاری هستند که توسط گیمر‌ها ساخته شده و ویژگی‌های جالبی از نقشه‌ها و شخصیت‌های جدید و حتی طنز‌آمیز گرفته تا مراحل جدید را به بازی اضافه می‌کنند. سری بازی‌های فال‌آوت، مخصوصا از نسخه سوم به بعد نیز شاهد عرضه ماد‌های بسیاری بودند که البته برای نسخه رایانه‌های شخصی بازی عرضه می‌شد. ولی چندی پیش بتسدا رسما اعلام کرد که فال‌آوت ۴ بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 نیز از ماد پشتیبانی خواهد کرد. این خبر به طور حتم برای دارندگان کنسول‌های خانگی بسیار خوشحال کننده است. ولی پیتر هاینس، سازنده بازی، اخیرا پستی در توییتر رسمی خود منتشر کرده که به شرح زیر است:
کاربران کنسول‌های خانگی می‌توانند از ماد‌ها ساخته شده استفاده کنند. ولی این به منزله عرضه شدن ابزار ماد‌سازی نیست و این اشخاص قادر به ساخت ماد برای بازی نخواهند بود.
هم‌چنین یکی از نسخه‌های جذاب بازی فال‌آوت ۴، Pip-Boy Edition نام داشت که شامل یک Pip-Boy واقعی بود و علی‌رغم فروش بسیار بالای این نسخه، بتسدا چندی پیش تولید آن را به صورت کامل متوقف کرد. حال یکی از طرفداران سوالی در مورد احتمال تولید مجدد این نسخه پرسید که هاینس در پاسخ گفت:
نسخه‌های Pip-Boy تنها در صورتی فروخته خواهند شد که خرده‌فروشی سفارشات خود را لغو کند و یا  اتفاقات دیگری از این قبیل رخ دهد.
پس با استناد به صحبت‌ها سازنده بازی فال‌آوت ۴، کاربران کنسول‌های خانگی فقط می‌توانند از ماد‌های ساخته شده در پی‌سی استفاده کنند و افرادی هم که به خرید نسخه Pip-Boy بازی علاقه‌مند هستند، باید منتظر لغو شدن سفارشات خرده‌فروشان باشند. کار ساخت بازی فال‌آوت ۴ به اتمام رسیده و این بازی در تاریخ ۱۹ آبان منتشر خواهد شد. منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده