نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

داستان بازی Horizon: Zero Dawn به شدت «غنی و با معنی» است

استودیو گوریلا گیمز پس از معرفی بازی Horizon: Zero Dawn، از انتشار اطلاعات مهم و حیاتی داستان بازی به شدت جلوگیری کرده است. با این حال مارک نوریس، تهیه‌کننده ارشد Horizon: Zero Dawn در مصاحبه جدید خود اعلام کرده داستان این بازی به شدت غنی و با معنی است و تمرکز آن روی اِلوی و دنیای اطراف وی است. با زومجی همراه باشید.
نوریس در رابطه با داستان بازی Horizon: Zero Dawn گفته است:
انتظار داستان غنی و بامعنی‌ای را از بازی Horizon: Zero Dawn داشته باشید. بازی‌های جهان‌آزاد اصولا به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول بازی‌های جهان‌آزادی مانند The Witcher 3, Assassin’s Creed و حتی Watch Dogs هستند. در مرکز اصلی این بازی‌ها شخصیت اصلی بازی و اتفاقاتی که در اطراف او رخ می‌دهد است. دسته دوم بازی‌هایی مانند مجموعه Fallout و بازی Skyrim است که داستان بازی در رابطه با دنیای آن است. در این بازی‌های تمرکز بسیار کمی روی شخصیت اصلی بازی می‌شود. بازی Horizon: Zero Dawn در دو دسته ذکر شده قرار می‌گیرد. داستان اصلی بازی هول و اطراف اِلوی جریان دارد. این شخصیت یکی از دلایلی است که Horizon: Zero Dawn تنها دارای بخش تک‌نفره است. در این بازی هدف ما روایت داستان اِلوی است. ما همچنین می‌خواهیم داستان ماشین‌ها، دنیای بازی و قبیله‌ها را هم برای شما تعریف کنیم. در جهان آزاد بازی، شما همچنین شاهد ماموریت‌‌های فرعی، جمع‌آوری آیتم‌ها و این‌گونه کارها خواهید بود.
نوریس در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با بالانس انجام شده میان عناصر بزرگسالانه دنیای بازی و قابل درک‌بودن آن‌ها توضیحاتی داده است. در حالی که استودیو گوریلا گیمز قصد دارد داستان بازی را لذت‌بخش و برای بخش عظیمی از مخاطبان تولید کند، باید مراقب غنی و با معنی‌بودن آن هم باشد: horizon-zero-dawn
در این بخش به گونه‌ای چالش میان تهیه‌کننده و سازندگان شکل می‌گیرد. سازندگان دوست دارند داستانی تولید کنند که تنها برای افراد بزرگسال تولید شده و بسیار غنی است. در طرف دیگر من که در جناح تهیه‌کننده قرار دارم، می‌گویم داستان بازی باید قابل‌درک باشد. وظیفه من ارائه راهکاری برای فروش بالای بازی است. در سوی دیگر باید فکر کنم چگونه می‌توانم پاداش بیشتری را برای افرادی که به سختی روی بازی کار کردند دریافت کنم. بنابراین در این زمینه باید بالانسی را برقرار کنیم که در آن داستان بازی غنی، درگیر کننده، عمیق و در عین حال قابل‌ درک باشد. این روزها در حال ایجاد این بالانس هستیم و می‌دانم که به خوبی این کار را انجام می‌دهیم.
بازی Horizon: Zero Dawn شما را در نقش اِلوی، شخصیت مونثی که به دلایل نامشخصی روبات‌هایی با رفتار حیوانی را شکار می‌کند، قرار می‌دهد. اگرچه وقایع بازی در یک دنیای پسا-آخرالزمانی اتفاق می‌افتد، اما این دنیا سرسبز و رنگارنگ خواهد بود. دنیای Horizon: Zero Dawn شامل چرخه کامل شبانه‌روز خواهد بود و جنگل‌ها، کوهستان‌ها و خرابه‌هایی که تمدن انسان‌ها در آن‌ها قرار دارد، برای کاوش بازیکنان قرار داده شده است. این بازی در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. همچنین اگر اخبار روزهای گذشته را از دست دادید، از طریق زومجی می‌توانید نمایش گیم‌پلی بازی Horizon: Zero Dawn را به صورت زنده در نمایشگاه بازی توکیو ۲۰۱۵ مشاهده کنید. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده