نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵

مایکروسافت: بازی Rise of the Tomb Raider قابلیت رقابت با Fallout 4 را دارد

اَرون گرینبرگ، یکی از اعضای استودیو‌های بازی‌سازی مایکروسافت عقیده دارد که بازی انحصاری زمانی Rise of the Tomb Raider می‌تواند در برابر Fallout 4 ایستادگی کرده و سهم خود از بازار فروش را داشته باشد. در ادامه با جزییات بیشتر، همراه زومجی باشید.
با نگاهی گذرا به روزهای منتهی به تعطیلات سال نو میلادی، به راحتی می‌توان متوجه ترافیک سنگین بازی‌های بزرگ شد. بازی‌هایی که چاره‌ای جز رو در‌ رو شدن با یکدیگر ندارند. شاید یکی از بزرگ‌ترین روزهای امسال، ۱۹ آبان باشد؛ جایی که دو بازی مورد انتظار Rise of the Tomb Raider و Fallout 4 عرضه خواهند شد. بسیاری از تحلیل‌گران و منتقدان بر این باور بودند که عرضه همزمان این دو بازی، آن‌ هم در یک روز، چندان به نفع لارا کرفت نخواهد بود اما اَرون گرینبرگ از مایکروسافت، عقیده  دیگری دارد. گرینبرگ که هم‌اکنون در سمت رییس بخش بازاریابی ایکس‌باکس فعالیت می‌کند، در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت KindaFunnyGames داشت، ابراز کرده که چاره‌ای جز انتشار جدیدترین نسخه از سری تومب رایدر را در این روز نداشتند.
یکی از مشکلات اساسی این است که شما باید به برنامه‌ زمان‌بندی ساخت و توسعه بازی توجه داشته باشید. شما باید همیشه از کیفیت محصول‌تان اطمینان حاصل کنید و این موضوع چیزی نیست که با عجله کردن در مراحل تولید، به دست آید.
گرینبرگ در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:
یکی از دشواری‌های تعیین تاریخ عرضه Rise of the Tomb Raider این بود که اگر بازی را یک هفته زودتر عرضه می‌کردیم، با Call of Duty: Black Ops 3 مواجه می‌شدیم. اگر تصمیم می‌گرفتیم بازی را یک هفته دیرتر وارد بازار کنیم، با Star Wars Battlefront روبه‌رو می‌شدیم و اگر دو هفته زودتر این‌کار را می‌کردیم باید با Halo 5 Guardians مواجه می‌شدیم.
وی افزود:
و وقتی این موارد را مانند جورچین، کنار هم قرار می‌دهید متوجه می‌شوید که اگر بازی را دیرتر منتشر می‌کردیم، با این همه بازی، دیگر پولی برای مخاطب باقی‌ نمی‌ماند. پس ما چاره‌ای نداشتیم تا به جای‌ این‌که با بازی‌هایی مانند Call of Duty: Black Ops 3 یا Star Wars Battlefront رو‌به‌رو شویم، بازی را به مقابله با Fallout 4 بفرستیم. احساس ما این است که مخاطبان بازی Fallout 4 دقیقا همان‌ بازار هدف ما نیستند. البته در نهایت حرف شما درست است، این که دو تا از بزرگ‌ترین بازی‌های امسال در یک روز عرضه می‌شوند و من امیدوارم که مردم هر دو بازی را بخرند.
fallout-4-vault-dweller-dog بازی‌های Fallout 4 و Rise of the Tomb Raider، هر دو روز ۱۹ آبان (۱۰ نوامبر) منتشر خواهند شد. اگرچه Fallout 4 در انحصار هیچ کنسولی نخواهد بود و البته محتوای انحصاری هم برای هیچ پلتفرمی نخواهد داشت اما جدیدترین ماجراجویی لارا کرفت، تا مدت زمان نامعلومی در انحصار ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 خواهد بود. اگر از علاقه‌مندان به بازی Fallout 4 هستید و نمی‌توانید برای عرضه این بازی صبر کنید، می‌توانید روزهای باقی‌مانده را با پیشنهادهایی مشابه با این بازی سر کنید. همچنین امروز می‌توانید در زومجی به مطالعه مقاله ۱۰ ویژگی Fallout 4 که انتظار برای این بازی را سخت می‌کند، بپردازید.  نظر شما درباره رویارویی این دو بازی چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده