نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

کمپانی‌های نینتندو و DeNA اپلیکیشن موبایل Miitomo را معرفی کردند

سرانجام انتظارها به پایان رسید و دو کمپانی نینتندو و DeNA از اولین پروژه‌ی مشترک‌شان در پلتفرم موبایل رونمایی کردند. با جزئیات این خبر همراه زومجی باشید.
اسفندماه سال گذشته بود که نینتندو و DeNA، غول تجارت الکترونیک و بازی‌های موبایل در ژاپن، از همکاری‌شان در ساخت بازی‌های موبایل خبر دادند. در همان زمان، نینتندو اعلام کرد که قصد دارد اولین بازی موبایلی‌اش را در سال ۲۰۱۵ منتشر کند و اکنون، کمی بعد از صحبت‌های مدیر‌عامل بخش غربی دِنا درباره‌ی نزدیک شدن به تاریخ معرفی این محصول، سرانجام این دو شریک تجاری از پروژه‌ی مشترک‌شان رونمایی کردند. بازی یا شاید بهتر است بگوییم نرم‌افزار مشترک نینتندو و دِنا Miitomo نام دارد که توسط تاتسومی کیمیشیما، رئیس جدید نینتندو، طی جلسه‌ی سرمایه‌گذاران این کمپانی معرفی شده است. آن‌طور که کیمیشیما می‌گوید، Miitomo در دسته‌ی آثار رایگان (Free to Play) قرار می‌گیرد که البته مانند ساخته‌های مشابه، محتواهای دانلودی «جذابی» برای‌اش ارائه خواهد شد که کاربران باید برای دریافت آن‌ها هزینه کنند. این در حالی است که سایر بازی‌های موبایلی نینتندو و دنا از نوع تجاری و غیر رایگان خواهند بود. Mii Creation on Miitomo app همان‌طور که از نام Miitomo برمی‌آید (ترکیب دو عبارت Mii که به آواتارهای کاربران در کنسول‌های نینتندو اطلاق می‌شود و Tomo به معنای «دوست») این محصول در دسته‌ی بازی‌های اجتماعی قرار می‌گیرد. نینتندو محصول جدیدش را این‌گونه معرفی می‌کند:
Miitomo یک اپلیکیشن ارتباطی رایگان از نوع Free to Start است که به کاربران امکان می‌دهد تا علایق و مسائل جالب‌شان را با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. در این نرم‌افزار، کاربران پس از ساخت آواتارهای Mii در یک فضای اجتماعی گرم و صمیمی با دوستان‌شان به تعامل می‌پردازند و با پاسخ دادن به پرسش‌ها و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، به شناخت بیشتری از یکدیگر و ویژگی‌های مشترک‌شان دست پیدا می‌کند. اپلیکیشن Miitomo به شکلی طراحی شده که بتواند بخش گسترده‌ای از کاربران [تبلت‌ها و گوشی‌های] هوشمند را به خودش جذب کند و آن‌ها را با تجربیات منحصربه‌فرد «نینتندویی» آشنا کند؛ تجربیاتی که از Miitomo آغاز می‌شوند و با اپلیکیشن‌های آینده ادامه پیدا می‌کنند.
نینتندو همچنین اعلام کرد که عرضه‌ی بازی‌ها و نرم‌افزارهای تحت موبایل‌اش را تا پیش از مارس ۲۰۱۶ آغاز نخواهد کرد. کیمیشیما نیاز به زمان بیشتر برای «ترویج و توضیح دادن بی‌نقص» اپلیکیشن Miitomo را دلیل این امر عنوان کرده است. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده