نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۰

سونی احتمالا حق توزیع سری فیلم‌های جیمز باند را از دست می‌دهد

حق توزیع سری فیلم‌های جیمز باند برای مدت زمان طولانی در اختیار سونی بود. با این حال فیلم Spectre آخرین بخش از قرارداد بین این کمپانی با ناشران فیلم در ای او ان (EON) است و همین امر می‌تواند باعث از دست دادن جیمز باند توسط سونی شود. با زومجی همراه باشید.
سازندگان و ناشران فیلم‌های جیمز باند در کمپانی‌های مترو گلدوین مایر (MGM) و ای او ان، سعی دارند تا شریک تجاری جدیدی برای سری فیلم‌های جیمز باند پیدا کنند و در این میان کمپانی‌های بزرگی مثل برادران وارنر، یونیورسال و پارامونت مد‌نظر ناشران فیلم هستند که امضای قرارداد با هریک از آن‌ها به معنای جدایی این سری فیلم از سونی خواهد بود. یکی از منابع داخلی EON در این مورد گفت:
سازندگان فیلم شاید فروش حق توزیع آن به کمپانی‌های دیگر را علنی مطرح نکنند، ولی در واقع سعی دارند شریک تجاری جدیدی پیدا کنند که سود بیشتری نسبت به سونی عایدشان کند.
اولین قسمت از سری فیلم‌های جیمز‌باند در سال ۱۹۶۲ اکران شد و از آن زمان تا امروز شاهد قسمت‌های مختلفی از آن بودیم. پرفروش‌ترین فیلم در این میان، Skyfall است که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد و همین امر نیز می‌تواند عاملی برای جذب کمپانی‌های دیگر به سمت این فیلم باشد. با این حال جالب است بدانید که سهم سونی از این مبلغ فقط ۵۷ میلیون دلار بود که در مقایسه با فروش اصلی، بسیار ناچیز است. به هر حال قسمت بعدی از سری جیمز باند با نام Spectre هم‌اکنون در سینماهای بریتانیا اکران شده و در تاریخ ۱۵ آبان نیز در آمریکا بر روی پرده‌های سینما خواهد رفت. حال باید منتظر ماند و دید که حق توزیع  این سری پس از Spectre به کدام کمپانی واگذار خواهد شد. نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید. منبع:‌Gamesradar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده