نویسنده: کیا مختاری
// یکشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

معرفی بازی‌های رایگان ماه نوامبر شبکه ایکس‌باکس لایو

با اعلام رسمی مایکروسافت سرانجام بازی‌های رایگان ماه آینده میلادی شبکه ایکس‌باکس لایو معرفی شدند و برخلاف پیش‌بینی‌ها خبری از بازی‌های ترسناک بیشتر نیست. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بازی‌های ماه آینده داشته باشیم.
ماه نوامبر برای طرفداران شرکت مایکروسافت و کنسول ایکس‌باکس وان به‌دلیل انتشار نسخه جدید داشبورد موسوم به Xbox Experience و ویژگی جدید Backward Compatibility که پیش از این تنها برای اعضای برنامه پیش‌نمایش ایکس‌باکس در دسترس بود، ماه بسیار مهمی است. از ماه‌های آینده تمام دارندگان ایکس‌باکس وان می‌توانند هر ۴ بازی رایگان ماهانه شبکه ایکس‌باکس لایو را دریافت و بازی کنند، ویژگی Backward Compatibility از تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) عرضه خواهد شد و تمام قابلیت‌های پرطرفدار مانند اسکرین‌شات، Game DVR و استریم داخل شبکه به ویندوز ۱۰ را در بازی‌های ایکس‌باکس 360 نیز استفاده کنند. از ۲۱ آبان برای دریافت بازی‌های رایگان ایکس‌باکس 360 و دانلود بازی در ایکس‌باکس وان می‌توانید به آدرس Xbox.com/GameswithGold مراجعه کنید یا از روی ایکس‌باکس 360 خود بازی‌ها را دریافت کنید و سپس برای دانلود بازی‌های دریافتی به بخش Ready to Install اپلیکیشن My games & apps روی ایکس‌باکس وان بروید. شرکت مایکروسافت در ماه نوامبر دو بازی Pneuma: Breath of Life و Knight Squad را برای کنسول ایکس‌باکس وان و دو بازی محبوب و پرطرفدار DiRT 3 و Dungeon Siege III را برای ایکس‌باکس 360 عرضه خواهد کرد، در ادامه به معرفی کوتاه این ۴ بازی می‌پردازیم.

Pneuma: Breath of Life

Pneuma: Breath of Life

دریافت رایگان: از ۱ تا ۳۰ نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر) قیمت اصلی: ۲۰ دلار تاریخ انتشار: ۲۷ فوریه ۲۰۱۵ (۸ اسفند ۱۳۹۳) سازنده/ناشر: دِکو دیجیتال و استودیوهای بِوِل سبک: معمایی و ماجراجویی در بازی معمایی/ماجراجویی Pneuma: Breath of Life بازیکن وارد دنیای مرموز آگاهی از خود می‌شود و قدرت انتخاب فردی را به بازیکن نشان می‌دهد، بازی پیچیده است و چالش‌های زیادی انتظارتان را می‌کشد. بازی با استفاده از موتور Unreal Engine 4 ساخته شده است و گرا فیک زیبا و تماشایی دارد، محیط‌های بازی حس خوش تنهایی را القا می‌کنند و موسیقی متن مینیمالیستی بازی به جستجو و کشف می‌انجامد. Pneuma: Breath of Life یک بازی کاملاً انفرادی است اما تا مدت‌ها پس از اتمام بازی، وادار به تفکر و پرسش از خود  می‌شوید.

Knight Squad

Knight Squad

دریافت رایگان: از ۱۶ نوامبر تا ۱۵ دسامبر (۲۵ آبان تا ۲۴ آذر) قیمت اصلی: ۱۵ دلار تاریخ انتشار: ۲۸ می ۲۰۱۴ (۷ خرداد ۱۳۹۳) سازنده/ناشر: چِین‌آسِم سبک: چندنفره و تک‌نفره اکشن در بازی اکشن چندنفره قرون وسطایی و تفریحی Knight Squad تنها یک هدف را دنبال می‌کنید، تا می‌توانید روزگار دشمن را تیره و تار کنید. شوالیه موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس به جنگ ۷ بازیکن دیگر در مجموعه‌ای از مراحل بازی با نمای بالا به پایین در حالت‌های متفاوت از جمله و حالت فوتبالی بروید. این بازی ترکیبی از بازی‌های Bomberman و Castle Crashers است و برای مهمانی‌های آخر هفته مناسب خواهد بود.

DiRT 3

DiRT 3

دریافت رایگان: از ۱ تا ۱۵ نوامبر (۱۰ تا ۲۴ آبان) قیمت اصلی: ۲۵ دلار تاریخ انتشار: ۲۴ می ۲۰۱۱ (۳ خرداد ۱۳۹۰) سازنده/ناشر: کُدمَستِرز سبک: مسابقه‌ای طرفداران سبک مسابقه‌ای استودیو نام‌آشنا کُدمَستِرز را می‌شناسند و بازی سبک مسابقه‌ای محبوب DiRT 3 در بین منتقدین و گیمرها به‌شدت مورد استقبال قرار گرفته است. در این بازی بازیکنان در سه قاره متفاوت و در محیط‌های برفی، بارانی و مسابقات شبانه سبک رالی شرکت ‌می‌کنند و یا می‌توانند در مسابقات حالت Gymkhana تجربیات خود را به رخ دیگر بازیکنان بکشند که با الهام از سبک رانندگی کِن بِلاک شکل گرفته است. جاناتان بانی از اعضای انتشار بازی‌های کد‌مسترز می‌گوید:
بازیکنان می‌توانند بخش تک‌نفره DiRT 3 را در ایکس‌باکس وان با استفاده از ویژگی Backward Compatibility ادامه دهند، سری بازی DiRT هزاران طرفدار در سراسر جهان دارد و دارندگان ایکس‌باکس وان نیز می‌توانند هیجان مسابقات DiRT 3 را تجربه کنند.

Dungeon Siege III

Dungeon Siege III

دریافت رایگان: از ۱۶ تا ۳۰ نوامبر (۲۴ آبان تا ۹ آذر) قیمت اصلی: ۲۰ دلار تاریخ انتشار: ۳۱ می ۲۰۱۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰) سازنده/ناشر: ابسیدیان/اسکوئر‌انیکس سبک: نقش‌آفرینی اکشن می‌رسیم به بازی سبک نقش‌آفزینی و اکشن Dungeon Siege III، در این بازی بازیکنان یکی از ۴ کاراکتر بازی با ویژگی‌های یکتا را انتخاب می‌کنند و وارد یک ماجراجویی بزرگ در یک سرزمین قرون وسطایی پر از موجودات خطرناک و گنج‌های فوق‌العاده می‌شوند. ۴ بازیکن به صورت همزمان می‌توانند با یکدیگر بازی را تمام کنند یا کنترل دیگر کاراکترها بر عهده هوش مضنوعی خواهد بود. Dungeon Siege III از قابلیت drop-in و drop-out در بخش آنلاین استفاده می‌کند و در صورتی که مرحله‌ای به شدت سخت شود می‌توانید از دوست خود کمک بگیرید.

سخن آخر

در اینجا به پایان معرفی ۴ بازی ماه نوامبر می‌رسیم، ماه نوامبر چندان ماه درخشانی از نظر بازی‌های رایگان نیست اما با توجه به انتشار عمومی قابلیت Backward Compatibility برای کاربران ایکس‌باکس وان و امکان استفاده از هر ۴ بازی نکته بسیار خوب و مثبتی است و در حال حاضر می‌توانید بازی‌های DiRT 3 و Pneuma: Breath of Life را به‌صورت رایگان دریافت کنید. نظر شما درباره بازی‌های ماه نوامبر چیست و کدام یک از این بازی‌ها را دریافت خواهید کرد؟ منتظر نظرات شما هستیم. تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده