شاید یکی‌ مورد انتظار‌ترین بلاک‌باستر‌های تابستان سال آینده، فیلم جوخه انتحاری است. این فیلم که ضد قهرمان‌های دنیای دی‌سی را گرد هم آورده است، توسط دوید آیر کارگردانی می‌شود. در این مطلب سعی‌ داریم شما را با شخصیت‌های این فیلم آشنا کنیم. با زومجی همراه باشید.

جوخه انتحاری، فیلمی که قرار است تابستان سال آینده اکران شود، با بقیه فیلم‌های ابرقهرمانی خیلی‌ فرق دارد! در این فیلم دیگر خبری از حضور ابرقهرمانی نیست و عملا ضد قهرمان‌های دنیای دی‌سی، به ابر قهرمان‌های این فیلم تبدیل شده‌اند. فیلم داستان مجرمان مخوفی را روایت می‌کند که همگی‌ محکوم به حبس ابد هستند. حال برای اینکه تخفیفی در مجازات آنها حاصل شود، دولت تصمیم گرفته که آنها را در قالب یک تیم به تعدادی ماموریت فوق‌العاده مرگبار بفرستد. در صورت موفقیت در این عملیات مرگبار، آنها شاهد تخفیف در مجازات خود خواهند شد. اما این ضدقهرمان‌ها چه کسانی‌ هستند و توسط چه بازیگرانی نقش‌شان ایفا می‌شود؟ مجله معتبر امپایر، در شماره ماه دسامبر خود، اقدام به معرفی‌ کامل این ضدقهرمان‌ها کرده است و ما نیز تصمیم گرفتیم که در این مقاله شما را با آنها آشنا کنیم. پس این شما و این هم ضدقهرمانان نامتعارف فیلم جوخه انتحاری:   Joker-444

The Joker - جوکر

نام دیگر: Mr. J (آقای جی)

هنرپیشه ایفا کننده نقش: جرد لتو (Jared Leto)

تخصص: ایجاد آشوب

پس از مرگ نابه‌هنگام هیث لجر، آخرین هنرپیشه‌ای که ایفای نقش جوکر را بر عهده داشت، بسیاری بر این باور بودند که تصویری که لجر از جوکر ارائه داد، بهترین تصویری بود که یک بازیگر می‌توانست از این شخصیت ارائه بدهد. ترسیم شخصیت جوکر توسط لجر به قدری عالی‌ بود که برای وی یک جایزه اسکار به ارمغان آورد. هرچند که متاسفانه وی پیش از اینکه این جایزه را دریافت کند، از دنیا رفت. حال جرد لتو، هنرپیشه بعدی خواهد بود که نقش این ضدقهرمان دیوانه را بر عهده دارد. هنگامی که امپایر با جرد لتو تماس گرفت، اولین جمله وی این بود:

من فکر می‌کنم که اگر واقعا خود جوکر تلفن رو بر می‌داشت، به شما می‌گفت لعنت به شما و تلفن رو روی شما قطع می‌کرد!
جرد لتو در طول ۶ ماه زمان فیلم‌برداری فیلم حتی یک بار هم از قالب شخصیت جوکر بیرون نیامد

خوشبختانه آن طرف خط، خود لتو پاسخگوی امپایر شد و خبری از جوکر نبود! داستان تبدیل شدن لتو به Mr. J در پروسه فیلمبرداری ۶ ماهه‌ی فیلم، خود داستان بسیار مفصلی است که بیشتر شبیه به یک افسانه می‌ماند. در این ۶ ماه وی به سمت ویل اسمیت شلیک کرد، برای مارگو رابی یک موش فرستاد، گل‌های رز قرمز را با اسپری به رنگ سیاه در آورد و حتی یک کوله پشتی‌ را با میخ‌های بلند پر کرد و در طول این ۶ ماه حتی یک بار هم از قالب شخصیت جوکر بیرون نیامد. این موضوع به قدری جدی بود که ویل اسمیت پس اتمام فیلمبرداری فیلم در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که وی تا حالا جرد لتو واقعی‌ را ندیده است! لتو، در ادامه مصاحبه با امپایر (که اولین مصاحبه‌اش درباره این نقش بود) افزود:

راستشو بخواین، من احساس می‌کنم یه مدتی‌ کاملا از خود واقعیم جدا شده بودم. من یک شیرجه خیلی‌ عمیق زدم. چونکه ایفای نقش جوکر، یه فرصت استثنایی برای من بود و تنها راهی‌ که می‌تونستم این نقشو ایفا کنم، این بود که با تمام وجودم در قالب جوکر فرو برم. اینم باید بگم که واقعا اون دیونه بازی‌هایی که سر صحنه در آوردم، در عین سرگرم کننده بودن، خیلی سخت و دردناک هم بودند.

در زمان فیلمبرداری، وی کاملا تنها بود و با هیچکدام از عوامل فیلم صحبت نمی‌کرد. وی عادت کرده بود که هرروز به موسیقی دهه ۲۰ میلادی گوش بدهد (او در این‌باره می‌گوید که به نظرش، جوکر از آن‌ چیزی که مردم فکر می‌کنند بسیار پیرتر است) و ادبیات شمن (لغت‌نامه دهخدا در توضیح شمن آورده است: «شمن » کسی است که خانه و کسان را ترک گوید و در خلوت به عبادت و ریاضت گذراند. به عبارت دیگر شمن ، یعنی زاهدو تارک الدنیا) را مطالعه می‌کرد. همچنین شمایلی که او از جوکر ارائه داد (دلقکی با موهای کاملا سبز و خال‌کوبی‌های مختلف بر روی بدنش) با چیزی که ما تا به حال از جوکر دیده بودیم بسیار فرق داشت.

این کار متفاوتی از آن‌ چیزی که همه از شخصیت جوکر در ذهن داشتند، بود. اگه شما قوانینو نشکنین، هیچوقت نمی‌تونین به جاهای بالاتری برسین.

در انتها هنگامی که از او سوال شد پس از ایفای این نقش آیا وی نیاز دارد زمانی‌ را صرف کند تا کاملاً از این نقش بیرون بیاید، لتو پس از شنیدن این جمله ابتدا خنده‌ای کرد (که ما هنوز مطمئن نیستیم این خنده از طرف خودش بود، یا جوکر یا هردو!) و گفت:

من فکر می‌کنم تا آخر عمرم در حال در اومدن از قالب شخصیت جوکر هستم!

 

Deadshot

Deadshot - ددشات

نام دیگر: فلوید لاوتون

هنرپیشه ایفا کننده نقش: ویل اسمیت (Will Smith)

تخصص: تیراندازی

فیلم جوخه انتحاری، دومین فیلمی خواهد بود که در آن‌ ویل اسمیت دارای قدرت‌های ماوراالطبیعی است. پیش از این وی در فیلم هنکاک (Hancock)، دارای توانایی پرواز، قدرت بسیار زیاد و جوانی ابدی بود. در این فیلم تنها توانایی وی، تیراندازی فوق‌العاده دقیق است. وی درباره شخصیت ددشات می‌گوید:

سر فیلمبرداری فیلم پسران بد (Bad Boys) من توی میامی با یه سری از نیروهای ویژه تمرین کرده بودم. اما جوخه انتحاری  واقعا یه چیز دیگه‌ای بود. حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشید تا من تمام وسایلمو برای فیلم به خودم وصل کنم و واقعا عادت کردن به مچ‌بند‌های روی دستم، خیلی‌ سخت بود. جدا از مسائل سخت فیزیکی‌، مسائل روانی‌ فیلم هم خیلی‌ خیلی‌ سخت بود. من باید یاد می‌گرفتم که با ایده کشتن یه آدم غریبه کنار بیام.

با اینکه شخصیت ددشات یک آدمکش است اما شخصیتی است که مطمئنا تماشاگران از وی خوش‌شان خواهد آمد:

وقتی‌ فیلم شروع می‌شه، اون یه دزدی خیلی‌ موفق رو پشت سر می‌ذاره و می‌خواد که بره و با دخترش زندگی‌ کنه. اما همه‌چیز یهو قرو قاطی‌ می‌شه و اون دستگیر می‌شه و مجبور می‌شه که تا آخر عمرش بره تو زندان بل ریو. درون زندان، ددشات خودش رو در حالی‌ پیدا می‌کنه که دورو برش رو تعدادی از خطرناک‌ترین و دیوانه‌ترین مجرمین روی کره زمین گرفتند. هارلی بزرگ‌ترین مشکل ساز این شخصیت‌ها است اما خوب ددشات یجورایی به اون علاقه پیدا می‌کنه. یه مثلث عشقیه خیلی‌ جالبو تو فیلم می‌بینیم.
بقدری روابط بین بازیگران خوب بود که حتی در مهمانی‌ای که به مناسبت اتمام فیلمبرداری برگزار شد، اسمیت کلمه SKWAD را بر روی دست جوئل کینمن خالکوبی کرد

بعد از فیلم روز استقلال (Independence Day)، این بزرگ‌ترین گروهی است که ویل اسمیت با آنها همبازی می‌شود و وی در اینباره گفت که شیمی‌ بین بازیگران فوق‌العاده بود. بقدری روابط بین بازیگران خوب بود که حتی در مهمانی‌ای که به مناسبت اتمام فیلمبرداری برگزار شد، اسمیت کلمه SKWAD را بر روی دست جوئل کینمن خالکوبی کرد. کینمن در این‌باره گفت:

ویل از اون دست از آدمایی هست که تو خیلی‌ چیزا استعداد داره اما خال کوبی یکی‌ از اون مواردیه که ویل توش هیچ استعدادی نداره! دیدن تتو کردن ویل اسمیت مثل این میمونه که یه بچه یه هلکوپترو به پرواز در بیاره!

هنگامی که امپایر این خاطره را برای اسمیت تعریف کرد، وی با شدت بسیار زیادی شروع به خندیدن کرد. با اینکه او خیلی‌ اوقات خوشی‌ را سر صحنه فیلمبرداری داشت، اما به دلیل سنش نمی‌توانست پا به پای دیگر بازیگران بیاید. او در اینباره می‌گوید:

ببین، من فکر می‌کنم ۲۰ سالمه اما سر صحنه فیلمبرداری جوخه انتحاری کاملا به این نتیجه رسیدم که دارم پیر می‌شم. نمی‌دونم چرا هیچکس سر صحنه فیلمبرداری نمی‌خوابید! من بشون می‌گفتم بچه‌ها، لطفا یکیتون حداقل بره یه چرتی‌ بزنه!

Enchantres

Enchantres - انچنترس

نام دیگر: جون مون

بازیگر ایفا کننده نقش: کارا دلیوینه (Cara Delevingne)

تخصص: جادو

اگر شما اخیرا درون یک هتل در شهر تورنتو اقامت داشتید و تصمیم داشتید که در هتل به سونا بروید، شانس این را که با انچنترس ملاقات کرده باشید، داشتید. همچنین اگر شما وی را ملاقات کرده باشید، باز هم شانس این وجود داشت که با سرعت و جیغ زنان سونا را به سمت اتاق‌تان ترک کنید! کارا دلیوینه در این‌باره می‌گوید:

در کتاب‌های کمیک دنیای دی‌سی‌، انچنترس هم یک قهرمان بوده و هم یک ضد قهرمان و کماکان معلوم نیست در فیلم، او کدام یک از جوانب شخصیتی خود را رو خواهد کرد
من تصمیم گرفتم که برای اینکه بتونم تو شخصیت انچنترس فرو برم، اوقات زیادی رو توی سونا بگذرونم چون حس می‌کنم که این شخصیت متعلق به یه جای گرم و مه‌ آلوده. بنابراین اکثر اوقات خودم رو توی سونای هتل سپری می‌کردم. هر از چند گاهی‌ هم کسی‌ وارد سونا می‌شد و با من روبرو می‌شد که در گوشه سونا دراز کشیده بودم و در حال خزیدن روی زمین و انجام کارهای عجیب و غریب بودم! من می‌گفتم معذرت می‌خوام که یکمی کارام عجیب به نظر می‌رسه. این رو هم باید بگم که من چند نفری رو هم تا سر حد مرگ ترسوندم!

توهم آور، فرازمینی، به شدت قدرتمند که یک هد‌بند شبیه به ماه نصفه روی سرش است، به خوبی‌ می‌تواند این شخصیت را توصیف کند. انچنترس عضوی از گروه جوخه انتحاری نیست. شخصیت انچنترس که اولین بار در سال ۱۹۶۶ در کتاب‌های کمیک حضور داشت، در حقیقت «خود دیگر» (Alter Ego) جون مون است:

جون، شخصیتی است که عاشق ماجراجوییه و همیشه از هیجان استقبال می‌کنه. در نهایت اون به چیزی که آرزوشو داره می‌رسه اما به بدترین شکل ممکن! اول فیلم، جون یک غار کشف می‌کنه و توی این غار، «یه چیز» عجیبی پیدا می‌کنه.

در کتاب‌های کمیک دنیای دی‌سی‌، انچنترس هم یک قهرمان بوده و هم یک ضد قهرمان و کماکان معلوم نیست در فیلم، او کدام یک از جوانب شخصیتی خود را رو خواهد کرد. قدرت‌های او توجه آماندا والر را به خود جلب می‌کند. تنها چیزی که در مورد این شخصیت می‌دانیم، این است که هیچکس توانایی کنترل وی را ندارد:

او یک موجود وحشی است که مدت‌ها است گیر افتاده و بالاخره فرصتی برایش به وجود آمده که بتواند خود واقعی‌اش را نشان دهد.

کارا دلیوینه، هر روز ۴ ساعت را در اتاق گریم سپری می‌کرد و به گفته خودش، در این زمان او فرصت این را داشته که بیشتر با این شخصیت آشنا شود.

من سعی‌ می‌کردم لهجه اونو تمرین کنم. لهجه انچنترس نسبت به جون، خیلی‌ عمیق‌تره. علاوه بر این من فقط به آهنگ Red Right Hand اثر نیک کیو و کارهای گروه مگادث گوش می‌دادم!

Harley-444

Harley Quinn - هارلی کوئین

نام دیگر: دکتر هارلین کوینزل

هنرپیشه ایفا کننده نقش: مارگو رابی (Margot Robbie)

تخصص: شرارت

هارلی کوئین، دختر بد شیطان صفتی که عادت دارد آدامس خود را باد کند، همراه اصلی‌ جوکر، یکی‌ از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شخصیت‌های این فیلم است و مطمئناً پس از اکران فیلم، محبوبیت وی دو چندان خواهد شد. به نظر مارگو رابی، یکی‌ از دلایل اصلی‌ این مساله، نحوه رویکرد وی به این شخصیت است:

وقتی‌ که من برای ایفای این نقش انتخاب شدم، در اینترنت شروع کردم به گشتن دنبال لباس‌هایی‌ که هارلی می‌پوشد. در تمام این پروسه، مادر من هم کنارم نشسته بود و واقعا باورش نمی‌شد که من قرار است چنین شخصیتی را بازی کنم.

با اینکه هارلی کوئین جوخه انتحاری کماکان نسبت به برخی‌ دیگر از شمایل ترسیم شده این شخصیت آرام‌تر است، اما باز هم بسیار جالب توجه است. مطمئناً هارلی، اولین شخصیتی است که توجه شما را در فیلم به خود جلب خواهد کرد:

دکتر کوینزل، مامور می‌شود که در طی‌ جلساتی، جوکر را تحت مطالعه قرار دهد و منشا دیوانگی وی را پیدا کند اما در نهایت این جوکر است که موفق می‌شود شیطان درونی دکتر را بیدار کند!
تمام دست‌های من به خاطر پوشیدن دستبند‌های هارلی زخم شدند و چکمه‌هایی که من مجبور بودم بپوشم، ۲۰ دقیقه طول می‌کشید تا بندشان را ببندم! علاوه بر تمام اینها، رنگ کردن موها، خال کوبی‌های روی صورت و لباس‌هایی‌ که جنس‌شان جوری بود که تمام بدن من را داغ می‌کرد واقعا عذاب آور بود! هرچیزی که باحال به نظر می‌رسد، تحملش خیلی‌ سخت بود! اما وقتی‌ بعضی روز‌ها بدون یکی‌ از این وسایل سر صحنه حاضر می‌شدم، همه به من می‌گفتند بدو برو وسایل‌تو کامل کن! اینجوری خیلی‌ عجیب به نظر می‌رسی!

ایفای این نقش برای مارگو رابی بسیار مهم است زیرا وی در این فیلم شانس این را پیدا کرده که هم نقش دکتر هارلین کوینزل و هم نقش هارلی کوئین را بازی کند. دکتر کوینزل، مامور می‌شود که در طی‌ جلساتی، جوکر را تحت مطالعه قرار دهد و منشا دیوانگی وی را پیدا کند اما در نهایت این جوکر است که موفق می‌شود شیطان درونی دکتر را بیدار کند! همچنین رابی، یکی‌ از اصلی‌ترین سوژه‌های کارهای دیوانه وار جرد لتو در زمانی‌ که فیلمبرداری در جریان نبود، بوده است.

یه بار جرد برای من یه موش فرستاد که پنجه‌های سفیدی داشت. درست مانند این بود که جوراب پاش کرده! من اسمشو گذشتم رت رت و منو دستیارم سوفی، عادت داشتیم که سه تایی بشینیم و باهم چای بخوریم! بعد من رت رت رو کادو دادم به جی کورتنی و الان هم پیش گیلرمو دل تورو زندگی می‌کنه.

Flag-444

Colonel Rick Flag - کلنل ریک فلگ

هنرپیشه ایفا کننده نقش: جوئل کینمن (Joel Kinnaman)

تخصص: فرماندهی استراتژیک

کینمن در توضیح شخصیت ریک فلگ می‌گوید:

او بالاترین مقام اجرایی است که برای دولت کار می‌کند. خیلی‌ از دوستان او کشته شده‌اند و او هم خیلی‌‌ها را کشته است، با این همه آیا اون انقدر قوی هست که بتونه جوخه انتحاریو کنترل کنه؟ بیش‌ترین مشکل رو ددشات برای اون به وجود میاره. از طرف دیگر هارلی خیلی‌ بازیگوشه اما وقتی‌ صحبت از خراب کردن به میون می‌آد، هارلی خیلی‌ پایه می‌شه!

Killer-Croc-444

Killer Croc - کیلر کراک

نام دیگر: ویلون جونز

هنرپیشه ایفا کننده نقش: آدوال اکینویه-آگباجه (Adewale Akinnuoye-Agbaje)

تخصص: نیروی عضلانی

در بچگی‌، ویلون جونز یک بیماری می‌گیرد که پوست وی را شبیه به خزندگان می‌کند. برای اینکه او بتواند با مشکلات روانی‌ ناشی‌ از این تغییر کنار بیاید، پیش یک روانشناس می‌رود اما در نهایت روانشناس خود را می‌خورد! اکینویه-اگباجه درباره کیلر کراک می‌گوید:

او یک آدم‌خوار است که مشکل عصبی دارد. با اینکه اون فقط آدم‌هایی‌ را می‌خورد که با استعداد هستند، در انتخاب طعمه‌های خودش خیلی‌ وسواسیه! معروف‌ترین حرکت اون هم، حرکت کشنده رول مرگه که از کروکودیل الهام گرفته شده است.

Diablo-444

Diablo - دیابلو

نام دیگر: چاتو سانتانا

هنرپیشه ایفا کننده نقش: جی هرناندز (Jay Hernandez)

تخصص: آتش جهنمی

دیابلو، عضو سابق یک دسته مجرمین در شهر لس‌آنجلس است. وی توانایی این را دارد که آتش٬های جهنمی را احضار کند. هرناندز درباره وی می‌گوید:

خیلی‌ از اعضای جوخه انتحاری دوست دارند که از زندان بیرون برن و آدمای‌ دیگرو بکشن اما دیابلو دوست داره که بیرون گود باشه.

سلول وی در زندان بل ریو، یک لوله بزرگ آهنی است که توی آن‌ پر از آب است. وی در این‌باره می‌گوید:

در زمان فیلمبرداری، توی گوش‌ها و سینوس‌های من پر از آب بود. اما خوب نتیجه نهایی فوق‌العاده شده!

Boomerang-444

Boomerang - بومرنگ

نام دیگر: جورج «دیگر» هارکنس

هنرپیشه ایفا کننده نقش: جی کورتنی (Jai Courtney)

تخصص: پرتاب ابزار منحنی

یک آدم دیوانه‌ از پایین‌ترین سطح جامعه که دارای ابزار و سلاح‌های بسیار عجیبی‌ است! کورتنی درباره بومرنگ می‌گوید:

اون به معنی‌ واقعی‌ کلمه، آدمیه که از پایین‌ترین سطح جامعه می‌آید. اولین راهنمایی‌ دیو (دوید آیر، کارگردان فیلم) به من این بود که باید برای ایفای این نقش، پست‌ترین نقطه شخصیتیتو پیدا کنی‌!

Slipknot-444

Slipknot - اسلیپ‌نات

نام دیگر: کریستوفر وایز

هنرپیشه ایفا کننده نقش: ادام بیچ (Adam Beach)

تخصص: طناب

بله درست متوجه شدید. ویژگی اصلی‌ این شخصیت، گره است. و باز هم درست حدس زدید! شما باید از وی بترسید! بیچ درباره اسلیپ‌نات می‌گوید:

اون خیلی‌ نیرومنده. می‌تونه از هرچیزی بالا بره و شغل اصلیش دار زدن آدم‌ها است! سر صحنه فیلمبرداری من درباره این موضوع که وی در هنگام دار زدن واندر وومن دستگیر شده شوخی‌ می‌کردم!

هنگامی که از بیچ سوال شد که خود وی شخصا چقدر در گره زدن مهارت دارد، وی گفت:

من یک اپلیکیشن به نام گره‌های گراگ رو دانلود کردم و الان توانایی این رو دارم که یه اسب رو گره بزنم!

Katana

Katana - کاتانا

نام دیگر: تاتسو یاماشیرو

هنرپیشه ایفا کننده نقش: کارن فوکوهارا (Karen Fukuhara)

تخصص: شمشیر

کاتانا به عنوان بادی‌گارد ریک فلگ در فیلم حضور دارد. فوکوهارا درباره این شخصیت می‌گوید:

اون به یک سری اصول و عقاید پایبنده. همچنین توانایی این رو داره که صد‌ها آدمو بدون هیچ گونه زحمتی با شمشیرش تیکه تیکه کنه.

با توجه به صورت وی، می‌توان نکاتی‌ از گذشته این شخصیت به دست آورد. نام شمشیر او سول‌تیکر (گیرنده روح) است و ترجمه عبارت ژاپنی که بر روی کمربند وی نوشته شده، به شرح زیر است: من در حالی‌ که به او فکر می‌کنم، اشک می‌ریزم. فیلم جوخه انتحاری برای اکران در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۶ (۱۵ مرداد ۱۳۹۵) برنامه‌ریزی شده است. نظر شما درباره فیلم جوخه انتحاری و شخصیت‌های آن چیست؟ به نظر شما این فیلم می‌تواند به موفقیت دست پیدا کند؟ تهیه شده در زومجی با استفاده از مقاله منتشر شده در شماره ماه دسامبر مجله امپایر


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده