نویسنده: سعید نیکبخت
// یکشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

خالق بازی Scalebound از ویژگی های مختلف این بازی می گوید

روز گذشته به لطف پخش‌زنده‌ای که توسط استودیو پلاتینوم گیمز انجام شد، هیدِکی کامیا و تهیه‌کننده و خالق Scalebound از ویژگی‌های مختلف این بازی و خصوصیات دیگر آن صحبت کردند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
در ادامه می‌توانید صحبت‌های سازندگان بازی Scalebound (البته در این بین برخی از نظرهای شخصی آن‌ها هم وجود دارد که دانستن این اطلاعات خالی از لطف نیست) را مشاهده و نظرات خود را در رابطه با آن‌ها با ما در میان بگذارید:
  • کامیا عاشق اژدها است. در گذشته پلاتینوم ایده‌ای برای تولید یک بازی داشت که در آن اژدها وجود داشت. روند تولید این بازی آغاز و پس از مدتی لغو شد. با این حال پس از مدتی این ایده مجددا در استودیو مورد بحث قرار گرفت و همین‌گونه شد که بازی Scalebound بوجود آمد.
  • محبوب‌ترین تِرَنسفورمِر (Transformer) کامیا آپتیموس پِرایم (Optimus Prime) است.
  • Scalebound مانند بازی Bayonetta نیست که در آن تنها به یک روش قدرت‌های خود را نشان دهید یا بمیرید. حرفه‌ای بودن شما در بازی بایونتا بستگی به زمان‌بندی مناسب برای اجرای حرکات دارد. کامیا گفته برای موفق‌بودن و حرفه‌ای شدن در بازی Scalebound، کاربران باید از فکر و مغز خود استفاده کنند. یکی از دلایل اصلی برای رسیدن به این مهم، تلفیق‌کردن کمبوها و انجام کارهای متفاوت با اژدهای بازی است. در بازی باید رابطه خود با اژدها و این‌که این موجود در حال انجام چه کاری است را متوجه شوید. معنای واژه «دیوانه‌بازی» در Scalebound از تلفیق کمبوها با اژدهای بازی بدست می‌آید.
  • جین-پیِر کِلامز، تهیه‌کننده بازی Scalebound طی روزهای گذشته زمانی که در حال آزمایشی بازی بوده، راه خود را از اژدها جدا کرده است. نتیجه انجام این کار به نفع هیچ‌کدام از این دو نفر (شخصیت اصلی بازی و اژدها) نبوده، چراکه در طول مبارزات این دو به صورت متوالی با مشکل مواجه می‌شدند.
  • کامیا تا به حال مجموعه Monster Hunter را بازی نکرده است. بنابراین هر شباهتی که بازی Scalebound به این مجموعه دارد به صورت اتفاقی بوده است.
Scalebound (4)
  • یکی از اهداف کامیا در روند تولید بازی Scalebound این بوده که بازیکنان هیچ‌گاه در مبارزات احساس تنهایی نکنند. بنابراین مهم نیست در بازی حرفه‌ای باشید یا نباشید، چراکه همیشه اژدهایی وجود دارد که از شما حمایت خواهد کرد.
  • محبوب‌ترین بازی کامیا در دوران مدرن که توسط پلاتینوم گیمز تولید نشده، بازی Forza Horizon 2 است.
  • نام بازی (Scalebound) معنای خاصی دارد. این بازی دارای محیط‌های وسیع و اژدهایی بزرگ است. بنابراین واژه‌ی «مقیاس و اندازه» کلمه‌ای کلیدی برای سازندگان بوده است. البته Scalebound معنای دیگری هم دارد. اگر به واژه مقایس و اندازه (Scale) و حد و مرز (Bound) فکر و آن‌ها را با یکدیگر تلفیق کنید، می‌توانید ایده‌ای از داستان و گیم‌پلی بازی بدست آورید.
  • زمانی که پلاتینوم گیمز بازی تولید می‌کند، هرچه روند تولید بازی رو به جلو می‌رود طراحان آن را سخت‌تر و سخت‌تر می‌کنند. از طرفی دیگر تهیه‌کنندگان بازی را آسان می‌کنند و همین مسئله، باعث ایجاد تعادل خوبی در بازی می‌شود.
  • کامیا یکی از طرفداران بزرگ بازی‌های Gundam, Go Nagai’s Majinger و Getter Robot است. براساس صحبت‌های وی، اگر پلاتیونم زمانی مامور به ساخت بازی Gundam شود، این بازی به محصولی «شگفت‌انگیز و دیوانه‌کننده» تبدیل خواهد شد.
Scalebound (3) نظر شما در رابطه با این اطلاعات چیست؟ بازی Scalebound تعطیلات سال نو میلادی ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. شما همچنین می‌توانید اطلاعات کاملی را از گیم‌پلی، داستان و خصوصیات این بازی در زومجی مطالعه کنید. همان‌طور که در ویدیوهای منتشرشده از این بازی مشخص بود، دست راست شخصیت اصلی بازی شباهت زیادی به اژدها دارد. جالب است بدانید دست راست درو (شخصیت اصلی بازی)، برای نشان دادن رابطه میان او و اژدها، از پنجه و انگشت‌هایی شبیه به این موجود شکل گرفته است. متاسفانه در این بازی نمی‌توان اژدها را کنترل کرد و این موجود توسط هوش‌مصنوعی کنترل می‌شود. با این حال می‌توانید برای پیشروی در روند بازی به او فرمان «به آن‌جا برو»، «از آن دفاع کن» یا «به او حمله کن» بدهید. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده