تنها یک روز تا عرضه بازی مورد انتظار Fallout 4 باقی مانده است. به همین دلیل قصد داریم تا با جمع‌آوری همه نکات و اطلاعات پیرامون این بازی، پای بر برهوت آن بگذاریم. اگر هنوز انتخاب خود را برای خرید این بازی قطعی نکرده‌اید یا قصد خرید آن را دارید،‌ با زومجی همراه باشید.
با عرضه رسمی Fallout 4 در روز ۱۹ آبان، این دنیای بزرگ و جنگ‌زده وارد فاز جدیدی می‌شود. بسیاری از تحلیل‌گران با استناد بر نمایش‌های بازی بر این باورند که Fallout 4 می‌تواند بهترین و کامل‌ترین نسخه از این مجموعه باشد. پیش از این در زومجی به اخبار و مقالات زیادی پیرامون Fallout 4 پرداختیم و حالا نوبت این رسیده تا با جمع‌بندی هر چیزی که راجع به این بازی می‌دانیم، به استقبال آن برویم. Fallout 4 پر از مکانیسم‌های گیم‌پلی و ویژگی‌های جدید است و وقتی این موارد را کنار جزییات بالای بازی قرار می‌دهیم، خیلی چیزها هست که ما راجع به آن‌ها اطلاعی نداریم. پس حالا وقت این رسیده تا یک روز قبل از انتشار رسمی بازی، هر چیزی که راجع به آن می‌دانیم را دسته‌بندی کنیم. fallout6

بازی در بوستون اتفاق می‌افتد

Fallout 4 در خرابه‌های آخرالزمانی شهر بوستون در ایالت ماساچوست و در محله‌ای با نام New England اتفاق می‌افتد. محله‌ای که در بازی با نام Commonwealth شناخته می‌شود. تیزرهای نمایش داده شده از بازی نشانگر این است که در محیط بازی می‌توانیم منتظر ساختمان‌های مشابه نسخه واقعی آن‌ها باشیم. از این ساختمان‌ها می‌توان به بنای یادبود Bunker Hill، پارک فِن‌وِی، ساختمان قانون اساسی آمریکا و خانه ایالت ماساچوست اشاره کرد.  
fallout

ابزار ساخت ماد برای همه پلتفرم‌ها

برای اولین بار در تاریخ این مجموعه، ابزار تولید ماد برای همه پلتفرم‌ها عرضه خواهد شد. اگرچه این ابزار در زمان عرضه بازی در دسترس نیست. ابزار ساخت ماد، اوایل سال ۲۰۱۶ در قالب یک بروزرسانی رایگان برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد و در زمانی نامشخص در همین سال برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هم عرضه می‌شود.  
fallout1

داستانِ تنها بازمانده

داستان Fallout 4 شما را در نقش شخصیتی قرار می‌دهد که پس از آغاز جنگ هسته‌ای، به همراه خانواده‌اش در پناه‌گاه زیرزمینی که با نام پناهگاه شماره ۱۱۱ شناخته می‌شود، پناه می‌گیرد. شخصیت شما پس از ۲۰۰ سال، به صورت مرموزی از خواب بیدار شده و قدم در شهری می‌گذارد که هیچ شباهتی به گذشته خود ندارد. حالا او باید به دنبال منابع بگردد تا زنده بماند. تمرکز شما روی برهوت بازی و گشت‌وگذار در آن است. نکته دیگر این‌که بازی تقریبا در همان زمانی روایت می‌شود که داستان Fallout 3 اتفاق افتاده بود.  
fallout

شخصیت اول مرد و زن قابل شخصی‌سازی

درست مانند نسخه‌های قبلی Fallout، می‌توانید در نقش شخصیت اصلی مرد یا زن قرار بگیرید. در Fallout 4، آن‌طور که نمایش‌های اولیه بازی نشان می‌داد؛ این بار این مرد و زن، زن و شوهر هستند و باید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کرده و بازی را شروع کنید. همچنین برای اولین بار در تاریخ مجموعه Fallout، شخصیت اصلی بازی به صورت کامل صحبت می‌کند و دیگر نقشی صامت بازی نمی‌کند.  
fallout

بازگشت شخصیت‌های همراه

شخصیت‌های همراه بار دیگر به این مجموعه بازگشته‌اند. درست مانند بازی New Vegas،‌ شخصیت‌های همراه نامیرا هستند اما این‌بار برای اولین بار در مجموعه فال‌اوت می‌توانید از بین شخصیت‌های انسان در بازی بدون توجه به جنسیت‌شان استفاده کنید. از شخصیت‌های همراهی که تا به حال وجود آن‌ها در بازی تایید شده می‌توان به روبات کمک‌کننده Codsworth، سگ ژرمن شپرد محبوب این سری، بازمانده‌ای با نام پرِستون هاروی و روزنامه‌نگاری با نام پیپِر اشاره کرد.  
fallout

سیستم ساخت و ساز پیشرفته

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های Fallout 4،‌ سیستم تلفیق و ساخت اسلحه‌ها با استفاده از آیتم‌هایی است که در دنیای بازی پیدا می‌کنید. از یک اسلحه تک‌تیرانداز با نشانه‌گر لیزری تا چوب بیسبالی که تبدیل به یک چرخ‌گوشت شده؛ همه و همه را می‌توانید در بازی خلق و استفاده کنید. این سطح از شخصی‌سازی، این‌بار پا به زره قدرتی معروف این مجموعه نیز گذاشته است. جایی که می‌توانید این زره را نیز همانطور که می‌خواهید شخصی سازی کرده و استفاده کنید.  
fallout

شهرک خود را بسازید

یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که در Fallout 4  به این مجموعه اضافه شده، توانایی ساخت شهرک و مقر دفاعی با جمع‌آوری تکه‌های پیش‌ساخته از ساختمان‌های درون بازی است. شما می‌توانید با استفاده از ابزار مختلف، مقر خود را دارای برق کرده یا برای آن ابزار دفاعی تعبیه کنید. از این ابزار می‌توان به ژنراتورها، پمپ آب، برجک مراقبت و اسلحه‌های دفاعی اشاره کرد. همچنین وقتی شهرک شما به یک اندازه مشخصی بزرگ می‌شود، می‌توانید از شخصیت‌های غیرقابل بازی دیگر دعوت کنید تا در این مکان به راه‌اندازی فروشگاه اقدام کنند.  
fallout

سیستمِ جدید پِرک‌

Fallout 4 دارای سیستم جدیدی برای نمایش و انتخاب پرک‌ها است. جدولی از قابلیت‌ها و مهارت‌های منحصر‌به‌فرد که می‌توانید با هر ارتقا سطحی که داشتید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این پِرک‌ها بر اساس هفت مشخصه SPECIAL دسته‌بندی شده‌اند که می‌توانند روی شخصیت‌تان تاثیر بگذارند. ۷۰ پِرک مختلف در بازی وجود دارد که در ۷ دسته‌بندی SPECIAL بازی قرار می‌گیرند. هر کدام از این پِرک‌ها نیز دارای سطح‌های مختلفی هستند. در نهایت شما می‌توانید از بین ۲۷۵ پِرک، قابلیت مورد نظرتان را انتخاب و شخصیت‌ خود را شکل دهید.  
fallout

عدم محدودیت در سطح‌‌ها و پایان بازی

هیچ محدودیتی در میزان سطح‌ها در Fallout 4 وجود ندارد. این بدین معنا است که که شما آزاد هستید تا پرک‌های SPECIAL مختلف را با توجه به نیاز و علاقه خود کسب کنید. همچنین بازی پایانی ندارد و نیازی نیست نگران این موضوع باشید تا با به اتمام رسیدن مراحل بازی، دیگر نتوانید در برهوت بازی آزادانه گردش کنید. وقتی مراحل اصلی بازی به پایان برسند، باز هم می‌توانید در بازی گردش کرده و کوئست‌های فرعی را انجام دهید.  
fallout

سیستم تیراندازی و درگیری بهبود‌یافته

سیستم‌ تیراندازی بازی به صورت کامل بازنگری شده است و باعث شده تا این سیستم دارای دقت و عملکرد بهتری داشته و شباهت بیشتری به بازی‌های اول شخص مرسوم داشته باشد. این موضوع را می‌توان مدیون کمک‌ها و پشتیبانی‌های استودیو اید سافتور، سازنده سری Doom دانست. بازی حالا دارای سیستم نشانه‌گیری است و می‌توانید مانند بازی‌های اول شخص، در یک منو خاص اسلحه‌های‌خود را انتخاب و استفاده کنید.  
fallout

سیستم V.A.T.S بهبودیافته

سیستم V.A.T.S که یکی از شاخصه‌های مجموعه فال‌اوت به حساب می‌آید هم اگرچه در بازی حضور دارد اما تغییراتی را به خود دیده است. این سیستم این بار دیگر زمان را متوقف نمی‌کند بلکه وقت گذر زمان را کوتاه می‌کند. به علاوه، ضربه‌های اساسی دیگر به صورت اتفاقی نیستند و حالا بستگی به نواری دارند که روی صفحه نمایش وجود دارد. شاخصه شانس شما تعیین می‌کند که این نوار با چه سرعتی پر شود. وقتی نوار مورد نظر پر شود، می‌توانید از آن برای زدن ضربه‌های اساسی به دشمنان استفاده کنید.  
fallout

وضعیت‌های جوی مختلف

یکی از دیگر از ویژگی‌های جدید که به این بازی برای اولین بار در مجموعه فال‌اوت اضافه شده، سیستم آب‌وهوا است. این سیستم به طور مستقیم روی گیم‌پلی بازی تاثیرگذار است. به طور مثال، طوفان‌های رادیواکتیو می‌تواند باعث حمله‌های صاعقه‌ای شود و سلامتی شخصیت شما را تهدید کنید.  
fallout

پشتیبانی از صفحه‌نمایش دوم

با انتشار Fallout 4، یک اپلیکیشن موبایل هم عرضه خواهد شد که می‌تواند نقش صفحه‌نمایش دوم را داشته باشد. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید به قابلیت‌های مختلف Pip-Boy دسترسی داشته باشید. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به دسترسی به ابزارآلات، پِرک‌ها و میزان سلامتی شخصیت اشاره کرد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که می‌توانید با خرید نسخه کلکسیونی Fallout 4، گوشی هوشمند خود را تبدیل به یک Pip-Boy واقعی کرده و بیشتر از پیش در دنیای بازی غرق شوید. منبع: Gamespot  

تریلر زمان عرضه بازی

--------------------

|

مقالات پیشنهادی

--------------------

راهنمای دنیای Fallout برای مبتدیان

fallout

داستان کامل سری Fallout، از نسخه اول تا لحظه آغاز Fallout 4

fallout

۱۰ ویژگی Fallout 4 که انتظار برای این بازی را سخت می‌کند

fallout

۱۰ بازی با سبک آخرالزمانی که می‌توانید پیش از انتظار Fallout 4 بازی کنید

fallout new vegas

نظر شما راجع به Fallout 4 و قابلیت‌های آن چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. اگر هنوز تصمیم خود برای خرید این بازی را قطعی نکردید‌، می‌توانید به زودی بررسی این بازی از زومجی را تماشا کنید. [alert variation="alert-info"]اگر از علاقه‌مندان به بازی Fallout 4 هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این بازی را در صفحه Fallout 4 مشاهده کنید.[/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده