نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

موسیقی پس‌زمینه زودتر از پشتیبانی ماوس و کیبورد به ایکس‌باکس وان خواهد آمد

ایکس‌باکس وان قرار است این پنج‌شنبه یکی از بزرگ‌ترین بروزرسانی‌های‌اش را دریافت کند. اما مایکروسافت بعد از آن چه برنامه‌هایی برای کنسول‌اش دارد؟ با زومجی همراه باشید تا ببینیم در بروزرسانی‌های بعدی انتظار چه مواردی را می‌توانیم داشته باشیم.
در آستانه‌ی عرضه‌ی بروزرسانی جدید ایکس‌باکس وان، موسوم به New Xbox One Experience (به‌اختصار NXOE)، این پرسش مطرح است که بعد از آن و در آینده‌ی نزدیک، چه قابلیت‌های دیگری قرار است به این کنسول اضافه شود؟ آیا پشتیبانی کامل از ماوس و کیبورد موردی است که باید چشم‌به‌راهش باشیم؟ مایک وایبارا، مدیر طرح و برنامه‌های ایکس‌باکس، به‌تازگی درباره‌ی قابلیت‌های در نظر گرفته‌شده در بروزرسانی‌های آینده‌ی این کنسول، صحبت کرده است. وی طی گفت‌وگو با ویندوز سنترال یادآوری کرد:
درواقع ما هم‌اکنون قابلیت پشتیبانی از صفحه‌کلید را داریم. این قابلیت در بازی‌ها پشتیبانی نمی‌شود، ولی شما می‌توانید صفحه‌کلید را به کنسول متصل و از آن به‌عنوان ورودی استفاده کنید.
یادآوری می‌کنیم که توانایی تشخیص صفحه‌کلیدهای USB در فوریه‌ی امسال برای ایکس‌باکس وان معرفی شده بود.
Mike Ybarra of Xbox Team مایک وایبارا
وایبارا این‌طور ادامه داد:
این قابلیت در فهرست [کارهای] ما وجود دارد. ما پس از مشاهده‌ی بازخوردهای کاربران، برخی موارد را به‌سرعت اجرایی می‌کنیم و بعضی‌ها را خیر. اگر نظر من را بخواهید، می‌گویم که [قابلیت پشتیبانی از صفحه‌کلید و ماوس] در مقایسه با بعضی از موارد موجود در فهرست، مانند «موسیقی پس‌زمینه»، به‌نوعی از اولیت کمتری برخوردار است. ویژگی فوق مسلماً در میان کارهای ناتمامی که مدنظر ما هستند، قرار دارد و هرچه طرفداران بیشتری خواهان آن باشند، اشتیاق بیشتری هم برای [کار کردن بر روی] آن وجود خواهد داشت. آیا مخاطبان، برای اتاق نشیمن‌شان یک سیستم رومیزی ویندوزی [در قالب] ایکس‌باکس وان می‌خواهند؟ فکر کردن درباره‌اش که جالب است.
وایبارا همچنین اعلام کرد که قابلیت «پخش موسیقی پس‌زمینه» در میان کارهای در دست اقدام قرار دارد و به‌شوخی گفت که فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس، هر روز این موضوع را به وی یادآوری می‌کند. او گفت:
آوردن ویندوز 10 به ایکس‌باکس وان به ما امکان می‌دهد تا بازدهی سیستم را بالا ببریم. [به این شکل] عملیاتی کردن بخش‌هایی که برای اجرا شدن نیازمند منابع سیستمی هستند، برای ما آسان‌تر خواهد بود. ما می‌دانیم موسیقی پس‌زمینه قابلیتی است که طرفداران خواهان آن هستند. این قابلیت در فهرست ما هست و مسلماً مد نظر ما قرار دارد.
در حال حاضر، کاربران ایکس‌باکس وان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن Groove (همان Xbox Music سابق) در حین بازی به موسیقی‌های دلخواه‌شان گوش دهند که البته محدودیت‌های خاص خودش را دارد. همین باعث شده تا در وب‌سایت Xbox Feedback بیش از ۲۱ هزار کاربر به «اجرای موسیقی بدون استفاده از قابلیت Snap» رأی دهند. به‌روزرسانی ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان‌ماه) قرار است تغییرات عمده‌ای را به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت بیاورد. یکی از این تغییرات، مجهز شدن کنسول به قابلیت Backward Compatibility است که به کاربران امکان می‌دهد بعضی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 را بر روی ایکس‌باکس وان اجرا کنند. مایکروسافت به‌تازگی فهرستی شامل ۱۰۴ بازی ایکس‌باکس قبلی را منتشر کرده که از ۲۱ آبان‌ماه می‌توان نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی آن‌ها را بر روی کنسول نسل هشتمی این کمپانی اجرا کرد. بروزرسانی جدید همچنین رابط‌ کاربری متفاوتی را با خودش به همراه خواهد داشت. آن‌طور که مایکروسافت می‌گوید، این رابط‌ کاربری پاسخ‌دهی سریع‌تری دارد و آسان‌تر می‌توان از آن استفاده کرد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده