نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

مایکروسافت بروزرسانی جدید ایکس‌باکس وان را بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ کنسول‌ها می‌داند

پس از عرضه بروزرسانی بزرگ «تجربه جدید ایکس‌باکس وان» که حجمی معادل ۱/۲ گیگابایت دارد، مایکروسافت اعلام کرده که این آپدیت بزرگترین بروزرسانی است که تا امروز برای کنسول‌های خانگی عرضه شده است. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
مایکروسافت بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و مراحل متعدد آزمایشی، بروز‌رسانی حجیم New Xbox One Expreience کنسول ایکس‌باکس وان برای تمام کاربران این کنسول منتشر شد که تا حدود زیادی عملکرد داشبورد آن را بهبود می‌بخشد و قسمت‌هایی مثل پارتی یا چت نیز عملکرد بسیار بهتری ارایه می‌دهند. این بروزرسانی همچنین قابلیت Backward Compatibility را به کنسول اضافه می‌کند تا طرفداران کنسول ایکس‌باکس 360 بتوانند آثار قدیمی خود را بر روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت تجربه کنند. البته یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید اضافه شده، پشتیبانی از ویندوز 10 است که از این پس به عنوان هسته اصلی سیستم‌عامل ایکس‌باکس وان شناخته می‌شود. پس از عرضه موفقیت‌آمیز بروزرسانی مذکور، مایک نیکولس، مدیر بخش بازاریابی مایکروسافت، اعلام کرده که این آپدیت نه تنها بزرگترین محتویات اضافه شده به کنسول‌های ایکس‌باکس که بزرگ‌ترین آپدیت ارایه شده در تاریخ کنسول‌های خانگی است:
با اطمینان می‌توان گفت که این بروزرسانی بزرگترین محتویاتی است که در تاریخ کنسول‌های ایکس‌باکس عرضه شده است. یا شاید بهتر باشد بگوییم بزرگ‌ترین آپدیتی است که در کل تاریخ کنسول‌های خانگی عرضه شده است.
ption id="attachment_79408" align="alignleft" width="337"]Mike Nichols مایک نیکولس، مدیر بخش بازاریابی مایکروسافت
بدون شک امکان مقایسه رو در روی تمام بروزرسانی‌های عرضه شده برای کنسول‌های خانگی ممکن نیست تا بتوان درستی صحبت‌های نیکولس را تایید کرد. ولی مایکروسافت با عرضه این بروزرسانی تغییراتی کلی در سیستم ایکس‌باکس اعمال کرده که به نوعی پوشش دهنده اشتباهات پیشین این کمپانی در عرضه رابط کاربری کند و سنگین است. البته زمان‌بندی مایکروسافت در عرضه این بروزرسانی نیز بسیار حساب شده است. چرا که کنسول پلی‌استیشن 4 با فروش ۲۹/۳ میلیون عددی بسیار موفقت‌آمیز ظاهر شده است و شاید این بروزرسانی و امکانات اضافه شده مثل پشتیبانی از بازی‌های قدیمی و ویندوز 10، بتوانند اختلاف بین این دو کنسول نسل هشتمی را از لحاظ فروش کم‌تر کنند. همچنین پشتیبانی از دستورات حرکتی کینکت نیز در این بروز‌رسانی حذف شده که یکی دیگر از عوامل تاثیر‌گذار در بهبود سرعت داشبورد جدید ایکس‌باکس وان است. نیکولس در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد:
رابط کاربری جدید و پشتیبانی از بازی‌های ایکس‌باکس 360، دو مورد بسیار جذابی هستند که اعمال همزمان هر دوی آن‌ها، بزرگ‌ترین بهبودی است که تا امروز ما برای کنسول‌های خودمان عرضه کرده‌ایم. همچنین بازی‌های و باندل‌هایی از کنسول که به مرور زمان عرضه خواهند شد، باعث می‌شود تا طرفداران قدیمی ما نیز که هنوز مشغول استفاده از کنسول نسل هفتمی هستند، به ایکس‌باکس وان مهاجرت کنند. هدف ما از اضافه کردن Backward Compatibility، احترام به طرفداران است. چرا که این کاربران قدیمی هزینه زیادی برای خرید بازی‌های ایکس‌باکس 360 پرداخت کرده‌اند و حال حق آن‌ها است که بتوانند بازی‌های قدیمی را بر روی کنسول جدید‌شان تجربه کنند. همچنین برخی از کاربران نمی‌توانستند از بازی‌های قدیمی خود در نسل هفتم دل بکنند و این مورد به عنوان اصلی‌ترین دلیل عدم استفاده از کنسول جدید عنوان می‌شد که با عرضه این ویژگی، این افراد نیز به جمع دارندگان ایکس‌باکس وان خواهند پیوست. البته ما گاهی تردید‌هایی در مورد عرضه یا عدم عرضه Backward Compatibility داشتیم که در نهایت و به خواست طرفداران، تصمیم گرفتیم آن را عملی کنیم.
مدیر بازاریابی مایکروسافت در ادامه صحبت‌های خود به بهبود‌های رابط کاربری جدید ایکس‌باکس وان و همچنین ویندوز 10 اشاره کرد:
باید قبول کنیم که رابط کاربری پیشین کنسول، در برخی مواقع بسیار کند عمل می‌کرد و پیدا کردن برخی از قسمت‌های آن نیز بسیار دشوار بود. ولی در بروزرسانی جدید، این مشکلات رفع شده و به کلید‌های کم‌تری برای دسترسی به نکات مختلف نیاز خواهید داشت. همچنین در بخش ارتباطات اجتماعی هم بهبود‌هایی داشتیم که به موجب آن‌ها، تجربه‌ی لذت بخشی از صحبت کردن و بازی کردن در کنار دوستان‌تان خواهید داشت. یکی از مهم‌ترین مسایل اضافه شده به کنسول در بروزرسانی اخیر، پشتبانی از ویندوز 10 است که از این پس به عنوان هسته اصلی سیستم‌عامل ایکس‌باکس وان شناخته می‌شود و بهبود‌های مذکور نیز در سایه این مسئله حاصل شده‌اند.
با آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی، آپدیت‌های ماهانه جدیدی نیز برای ایکس‌باکس وان عرضه می‌شوند
مایکروسافت با عرضه این بروزسانی حجیم، قدم بزرگی در راستای بهبود کنسول خود برداشته است. ولی با استناد به صحبت‌های نیکولس، این مساله باعث نخواهد شد تا مایکروسافت عرضه بروز‌رسانی‌های بعدی را فراموش کند. چرا که همواره موردی نیازمند بهبود پیدا می‌شود و همچنین طرفداران نیز خواستار تغییرات جدیدی هستند که این کمپانی سعی می‌کند آن‌ها را اعمال کند. البته طرفداران ایکس‌باکس وان نباید ماه آینده انتظار آپدیت جدیدی داشته باشند. چرا که مایکروسافت آن را زمانی برای تجربه بازی‌های عرضه شده در تعطیلات می‌داند و قصد ندارند هیچ مزاحمتی برای کاربران ایجاد کند، ولی با آغاز سال نوی میلادی، بروز‌رسانی‌های معمول ایکس‌باکس وان مجددا عرضه خواهند شد. اگر از طرفداران کنسول ایکس‌باکس وان هستید و بروز‌رسانی جدید را دانلود کرده‌اید، تا چه میزان با صحبت‌های مایک نیکلوس موافق هستید؟ نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده