نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

اطلاعات جدید و هیجان انگیز از بازی NieR: Automata، انحصاری پلی استیشن 4

نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس اولین دیدار کاربران کنسول پلی‌استیشن 4 با گیم‌پلی بازی شگفت‌انگیز بازی NieR: Automata بود. درادامه با زومجی همراه باشید تا اطلاعات جدیدی را در رابطه با این بازی دراختیار شما قرار دهیم.
طی پخش‌زنده‌ای که به‌تازگی با حضور یوسوکِ سِیتو، تهیه‌کننده بازی NieR: Automata و تارو یوکو، کارگردان این بازی انجام شده، اطلاعات جدیدی از قسمت دوم مجموعه بازی‌های NieR منتشر شده است:
  • سِیتو می‌داند که قسمت اول بازی NieR فروش خوبی را به‌دست نیاورد. با‌ این حال وی عقیده دارد این مجموعه اتمسفر و فرهنگی دارد که گیمرهای قدیمی طرفدار آن هستند.
  • تلفیق استودیو پلاتینوم گیمز (سازنده بازی) و کمپانی اسکوئر اِنیکس (ناشر این بازی) به همراه طراحی شخصیت‌هایی که توسط آکیهیکو یوشیدا انجام می‌شود، رویایی ویژه برای سازندگان این بازی بوده است.
  • اگرچه بازی NieR: Automata نسبت به قسمت قبلی این مجموعه تفاوت زیادی پیدا کرده، اما کارگردان بازی به طرفداران قول داده طرفداران بازی قبلی با تجربه این بازی نااُمید نخواهند شد.
  • بازی NieR: Automata از تجربه پلاتینوم گیمز در بازی‌های اکشن و طراحی منحصربه‌فرد آکیهیکو یوشیدا بهره می‌برد. سِیتو عقیده دارد تلفیق این دو باعث بوجود‌آمدن یک بازی بی‌نظیر می‌شود.
  • اِسکوئر اِنیکس انتظار عکس‌العمل مثبت کاربران نسبت به این مجموعه را نداشته است. درحالی‌که سال‌های زیادی از انتشار قسمت اول بازی NieR می‌گذرد، علاقه‌مندان همچنان سی‌دی موسیقی‌های آن را خریداری و در رابطه با داستان و دنیای این بازی با یکدیگر صحبت می‌کنند.
  • در ابتدای روند تولید بازی، سازندگان قصد داشتند نام آن را «NieR: Androids» قرار دهند. با این حال مشکلی در این نشان‌تجاری وجود داشته و واژه Androids هم برای پسوند بازی بسیار ساده بوده است.
  • نخستین نمونه‌ آزمایشی بازی NieR: Automata در ماه جولای سال ۲۰۱۴ به اتمام رسیده است.
NieR Automata (3)
  • در زمان تولید NieR: Automata، توجه زیادی به انتقاداتی شد که از قسمت اول بازی انجام شده بود. سِیتو که تهیه‌کننده بازی اصلی است، مامور جمع‌آوری یک تیم قدرتمند برای تولید یک بازی بسیارعالی شده بود. براساس صحبت‌های وی، با تیمی که آن‌ها دارند، بازی NieR: Automata به یک محصول شگفت‌انگیز تبدیل خواهد شد.
  • سِیتو به‌خاطر دارد بسیاری از نقدهای کشورهای غربی بازی NieR از گرافیک آن ایراد گرفته بودند. باوجود این نکته منفی، بازهم این منتقدان نتوانسته بودند دست از بازی‌کردن بکشند و این خصوصیت، یکی از عناصر اصلی مجموعه NieR است.
  • زمانی که پلاتینوم گیمز اولین نمونه آزمایشی بازی NieR: Automata را تولید کرد، این کار همچنین آزمایشی برای تطابق تارو یوکو با بازی‌های این استودیو بوده است. نتیجه این آزمایش مثبت بوده و اگرچه افراد بزرگ زیادی روی این بازی کار می‌کنند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها با یکدیگر مشکلی ندارند.
  • برای تولید بازی، یوکو به منطقه اُساکا (وی اصولا در شهر توکیو زندگی می‌کرده است)، جایی که استودیو پلاتینوم گیمز در آن‌جا واقع شده مهاجرت کرده است. یکی از دلایل این نقل‌مکان، وفادار بودن بازی NieR: Automata به قسمت اول این مجموعه بوده است.
  • زمانی‌که یوکو به تیم تولید این بازی پیوست، از خود پرسید که NieR: Automata یک بازی کاملا اکشن خواهد بود یا خیر. زمانی که وی نزد تاکاهیسا تائورا، مدیر پلاتینوم گیمز رفت، متوجه شد هدف او تولید یک بازی کاملا جدید از مجموعه NieR با حفظ ایده‌های منحصربه‌فرد قسمت اول است.
  • اخباری که اذعان داشت یک بازی از مجموعه NieR برای گوشی‌های همراه درحال تولید‌شدن است شایعه‌ای بیش نبوده است. سال‌های قبل یوکو درنظر داشته یک بازی از این مجموعه را برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا تولید کند (این بازی هیچ ارتباطی به NieR: Automata نداشته است) که روند تولید این بازی منتفی شد. هیچ بازی موبایلی از این مجموعه در دست تولید قرار ندارد.
  • اِمی اِوِنز، شاعر و خواننده قسمت اول این مجموعه بر روی بازی NieR: Automata کار نمی‌کند.
NieR Automata (1)
  • کِیچی اُکابه وظیفه تولید موسیقی‌های بازی را برعهده دارد.
  • یکی از وظایف سِیتو به‌عنوان تهیه‌کننده بازی این بوده که مطمئن شود موسیقی بازی به شکلی تولید شود که طرفداران قسمت اول از آن لذت ببرند.
  • در بازی مناطقی وجود دارد که نمی‌توانید با پرش‌های عادی به آن‌ها برسید. بنابراین برای رسیدن به این نقاط، باید از روبات مخصوص خود استفاده کنید.
  • بازی NieR: Automata تنها به صحنه‌های اکشن خلاصه نمی‌شود، برخلاف تریلر گیم‌پلی بازی، نقاطی برای کاوش و جست و جو، صحبت‌کردن با شخصیت‌های فرعی، حل معما و ماجراجویی‌های متفاوت وجود دارد.
  • بازیکنان به‌راحتی می‌توانند میان سلاح‌های خود جابه‌جایی انجام دهند. سلاح‌های دوربُرد شما در روباتی که در اختیار دارید ذخیره می‌شوند.
  • فاصله‌ی میان دنیای تاریک و کُمدی عنصری است که مجموعه NieR را خاص و متفاوت می‌کند. با این حال کارگردان بازی دوست ندارد یک کار را دوبار انجام دهد و به همین دلیل، بازی NieR: Automata تفاوت‌های خاصی با قسمت قبلی دارد.
  • درحال‌حاضر تمام تمرکز تیم تولید این بازی روی NieR: Automata است. پس از انتشار بازی، شاید بازسازی قسمت اول NieR توسط سازندگان درنظر گرفته شود.
  • سِیتو اعلام کرده تیم آن‌ها هنوز تصمیم نهایی را مبنی بر انتشار دموی قابل‌بازی برای NieR: Automata نگرفته است. با این حال این کار در برنامه آن‌ها قرار دارد و به همین دلیل، احتمال انتشار یک دمو پیش از عرضه بازی وجود دارد.
  • نوار مشکی رنگی که روی صورت شخصیت اصلی بازی قرار دارد، بانداژ نیست. این نوار سیاره رنگ یک «عینک ویژه» است که اطلاعات لازم را دراختیار شما قرار می‌دهد. این عینک یکی از تجهیزات شماست که در همان اوایل بازی در اختیارتان قرار می‌گیرد.
  • مشاهده‌نکردن چشم‌های شخصیت اصلی بازی یکی از عناصر مهم داستان بازی است.
NieR Automata (2)
  • بازی NieR: Automata تنها برای کنسول پلی‌استیشن 4 تولید می‌شود.
  • این‌که سلاح‌های شخصیت اصلی بازی به پشت وی نمی‌چسبد و روی هوا معلق است دلیل خاصی دارد. شمشیرهای یورها (شخصیت اصلی بازی) ویژگی آهنربایی خاص خود را دارند که نقش مهمی را در گیم‌پلی ایفا می‌کند. به‌عنوان مثال می‌توانید از شمشیرهای او برای حملات نزدیک و با پرتاب‌کردن و تبدیل‌کردنشان به ستاره، برای حملات دور استفاده کنید.
نظر شما در رابطه با اطلاعات جدید بازی NieR: Automata که توجهات زیادی را به‌سوی خود جلب کرده چیست؟ منبع: DualShockers