نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۵

مایکروسافت توضیح می‌دهد: چرا بازی Red Dead Redemption به ایکس‌باکس وان نیامده است؟

مایکروسافت به‌تازگی امکان اجرای بعضی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 را بر روی کنسول نسل هشت‌اش فراهم کرده، اما در این میان، جای RDR و بسیاری از بازی‌های نسل قبل خالی است. با زومجی همراه باشید تا توضیحات مایکروسافت را درباره‌ی دلایل این امر بخوانید.
بازی Red Dead Redemption یکی از پرطرفداران‌ترین آثار وسترن در دنیای گیم است و از این‌رو جای خالی آن در کنسول‌های نسل هشت به‌خوبی حس می‌شود. در این میان، مایکروسافت اخیراً طی بروزرسانی بزرگی، قابلیت Backward Compatibility را به ایکس‌باکس وان اضافه کرده که با آن می‌توان بعضی از بازی‌های ایکس‌باکس نسل هفت را در کنسول جدید اجرا کرد. این کمپانی همچنین فهرستی را شامل ۱۰۴ بازی ایکس‌باکس 360 منتشر کرده که در حال حاضر این قابلیت از اجرای آن‌ها پشتیبانی می‌کند و البته نام Red Dead Redemption به‌همراه بسیاری از بازی‌های دیگر در آن دیده نمی‌شود. حال، یکی از مسئولین مایکروسافت به صحبت درباره‌ی دلایل این امر پرداخته است. ریچارد ایروینگ، مهندس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، به‌تازگی گفت‌وگویی با یوروگیمر داشته و درباره‌ی قابلیت Backward Compatibility و عدم پشتیبانی آن از بعضی بازی‌های شاخص نسل قبل صحبت کرده است. وی صحبت‌های‌اش را این‌طور آغاز کرد:
پس از موفقیتی که با راه‌اندازی Backward Compatibility کسب کردیم، قدم بعدی آن بود که راهی پیدا کنیم تا مجوز یا همان لایسنس‌های این محتواها را، که اساساً برای ایکس‌باکس 360 منتشر شده بودند، برای ایکس‌باکس وان به دست بیاوریم.
ایروینگ گفت:
همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، ناشران [جهت ساخت] بعضی از این محتواها توافق‌ها و معاملات بسیار خاصی انجام داده‌اند. برای مثال مجوزهای [بازی] Madden را که شامل بازیکن‌ها، NFL، حامیان مالی و غیره می‌شود، در نظر بگیرید.
وی در ادامه خاطرنشان کرد که درخواست از ناشرین، جهت دریافت دوباره‌ی مجوز برای این بازی‌ها، «منصفانه به نظر نمی‌رسد»؛ چرا که مشخص نیست در بازار، تقاضایی برای خرید آن‌ها وجود داشته باشد. برگزاری نظرسنجی در وب‌سایت Xbox Feedback، یکی از اقداماتی است که جهت رفع این مشکل انجام شده است. به این شکل، مایکروسافت می‌تواند برآوردی را از میزان تقاضای این بازی‌ها در بازار به ناشران‌شان ارائه دهد. ایروینگ همچنین تأکید کرد که در نهایت، این ناشران هستند که در رابطه با‌ عرضه یا عدم عرضه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس وان تصمیم می‌گیرند. وی با اشاره به وقت‌گیر بودن فرآیند تصمیم‌گیری، عنوان کرد که مایکروسافت نخواهد توانست همه‌ی۵۰ یا ۱۰۰ بازی برتری را که در فهرست بازی‌های درخواستی کاربران قرار گرفته‌اند، به کنسول نسل هشت‌اش بیاورد. وی در مورد بازی Red Dead Redemption هم گفت:
ما مسلماً با تمام شرکای‌مان، چه ناشر و چه توسعه‌دهنده، در ارتباط هستیم تا دریابیم که چه‌زمانی و چگونه می‌توانیم بازخوردهای طرفداران را [بررسی و اجرایی] کنیم. این شامل راک‌استار (ناشر RDR) هم می‌شود.
هم‌اکنون در وب‌سایت Xbox Feedback، بیش از ۱۰۴ هزار رأی به اجرای بازی Red Dead Redemption بر روی ایکس‌باکس وان داده شده است. البته بازی Call of Duty: Black Ops II از این لحاظ، با اختلاف یک رتبه، در جایگاهی بالاتر قرار گرفته است. منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده