نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۵

تایید رسمی پشتیبانی از بازی‌ های PS2 برروی پلی‌استیشن 4

امروز یکی از نمایندگان سونی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت وایرد به صورت رسمی‌ قابلیت پشتیبانی‌ پلی‌استیشن 4 از بازی‌های پلی‌استیشن 2 را تایید کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
امروز یکی از نمایندگان کمپانی سونی، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت وایرد، ضمن تایید رسمی‌ خبر پشتیبانی‌ از بازی‌های پلی‌استیشن 2 بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 در این‌باره گفت:
ما به شدت در حال کار بر روی این هستیم که بتوانیم بازی‌های پلی‌استیشن 2 را بر روی نسل جدید و کنسول پلی‌استیشن 4 قابل اجرا بکنیم. در حال حاضر هیچ اطلاعات بیشتری در این‌باره نمی‌توانیم به شما بدهیم.
هنگامی که از نماینده سونی سوال شد که آیا این حرف آنها به این معنی است که بازی‌های دیسکی پلی‌استیشن 2 قابلیت اجرا بر روی پلی‌استیشن 4 را دارند یا خیر، وی درباره این مساله نظری نداد. اوایل امروز ما در زومجی خبری منتشر کردیم مبنی بر اینکه سایت دیجیتال فاندری در بررسی نسخه‌های قدیمی سری جنگ‌ستارگان که در باندل مخصوص پلی‌استیشن 4 بازی دیده می‌شوند، به این نتیجه رسیده که کلید‌های Select و Start از طریق صفحه لمسی کنترلر دوال‌شاک 4 و توسط خود سونی شبیه‌سازی شده‌اند. همچنین در حین اجرای هریک از بازی‌های مذکور، لوگوی مخصوص پلی‌استیشن 2 نمایش داده می‌شود و تنظیمات کنترل‌های بازی نیز دقیقا به همان شکلی است که بر روی کنترلر دوال‌شاک 2  دیده می‌شد. تمام این شواهد جدید نشان از این دارد که بازی‌ها بازسازی نشده و همان نسخه‌های قدیمی هستند که از طریق شبیه‌ساز بر روی کنسول نسل هشتمی سونی اجرا می‌شوند. همچنین در ماه سپتامبر، برد اطلاعات بازی‌های رایانه‌ای اروپا، بازی‌های Ape Escape 2, Dark Cloud 2 و Twisted Metal: Black را که همگی از بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 2 بودند، برای انتشار بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 رده بندی سنی کرده بود. به نظر می‌رسد که در جریان نمایشگاه Playstation Experience که در تاریخ ۵ و ۶ دسامبر (۱۴ و ۱۵ آذر) برگزار می‌شود، سونی از این قابلیت اطلاعات بیشتری بدهد. نظر شما در اینباره چیست؟ منبع: Gematsu


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده