نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

عذر خواهی‌ رسمی‌ سازنده Payday 2 از طرفداران

چند هفته اخیر برای اوورکیل، سازنده بازی Payday 2 به خصوص المیر لیستو، مدیر بین‌المللی کمپانی، بسیار سخت بوده است. وی دیروز با انتشار پستی در صفحه استیم بازی از طرفداران به دلیل مشکلات به وجود آمده به دلیل پرداخت‌های درون برنامه‌ای‌ عذر خواهی‌ کرد. با زومجی همراه باشید.
چند هفته گذشته برای سازندگان بازی Payday 2 بسیار هفته‌های سختی بود. مشکلاتی که پرداخت‌های درون برنامه‌ای‌ بازی برای کاربران ایجاد کرده بود، اعتراض آنها را در پی‌ داشت و این باعث به وجود آمدن مشکلاتی به خصوص برای مدیران انجمن این بازی در استیم شد. این مدیران که به صورت داوطلبانه کار می‌کنند، حتی تهدید به مرگ شده بودند و حتی در مقطعی دست از کار کشیدند. این اعتراض بازیکنان به این دلیل بود که اوورکیل، سازنده بازی پیش از این گفته بود هرگز در Payday 2 از پرداخت‌های درون برنامه‌ای‌ استفاده نخواهد کرد. با این حال، در ماه گذشته‌ی میلادی، اوورکیل صندوق‌های جدیدی را به محیط بازی اضافه کرد که نمی‌شد آن‌ها را با روش‌های معمول باز کرد و محتویات‌شان را به سرقت برد. تنها یک راه برای این کار وجود داشت و آن‌هم استفاده از نوعی مته‌ی خاص بود که تهیه کردن آن ۲.۵ دلار هزینه برمی‌داشت. بازیکن بعد از باز کردن این صندوق‌ها پوسته‌های جدیدی را برای سلاح‌های‌اش به دست می‌آورد که صرفاً تزئینی نبودند و در گیم‌پلی هم اثر می‌گذاشتند. این موضوع باعث بروز نارضایتی‌های فراوانی در فضای آنلاین شد و در نتیجه، اوورکیل امکان آزادسازی تصادفی و رایگان این مته‌ها را برای بازیکنان فراهم کرد. سازنده همچنین در دفاع از عرضه‌ی محتواهای پولی، اعلام کرد که درآمد به‌دست‌آمده از این طریق به اهداف کمپانی، مبنی بر مهیا کردن محتویات بیشتر برای نسخه‌ی فعلی Payday و همچنین پشتیبانی از بخش آنلاین بازی تا سال ۲۰۱۷ میلادی، کمک خواهد کرد. اما در روز پنجشنبه، زمانی که اوورکیل از نودمین بروزرسانی Payday 2 را رونمایی کرد، اوضاع دوباره متشنج شد. در این بروزرسانی، در ازای انجام سرقتی خاص، امتیازهایی در قالب XP و پول درون بازی به بازیکنان داده می‌شود؛ اما تنها کسانی که پوسته‌های ویژه‌ی این ماموریت را برای سلاح‌های‌شان آزاد کرده‌اند، می‌توانند از این امتیازها بهره‌مند شوند. تمام مسائل ذکر شده در بالا باعث شد که گیمرهای عصبانی‌ نارضایتی خود را به سازندگان بازی نشان بدهند و حتی مدیران انجمن بازی در استیم را که به صورت داوطلبانه کار می‌کردند، تهدید به مرگ کنند. دیروز المیر لیستو، مدیر بخش بین‌المللی اوورکیل پس از جلسه دو ساعته‌ای که با اشلی، تسیو و جونز، مدیران داوطلب جامعه استیم بازی داشت، پستی در صفحه رسمی‌ بازی در استیم منتشر کرد و ضمن عذرخواهی از طرفداران بابت مشکلات پیش ‌آمده، افزود:
ما در حال حاضر در حال بررسی‌ این مورد هستیم که چه کاری می‌توانیم برای بازیکنان انجام بدهیم که اشتباه خود را در زمینه جایزه COP جبران کنیم. اشلی و جونز چندین پیشنهاد دادند که ما در حال بررسی‌ این پیشنهادات هستیم. هدف اصلی‌ ما یافتن راهی‌ است که بتوانیم بدون در نظر گرفتن جایزه نهایی، المان‌های تصادفی این جایزه را یا کاملا از بین ببریم یا کم کنیم. درباره بوسترها اشلی و جونز پیشنهاد دادند که ما سیستمی‌ شبیه به StatTrak که در بازی Counter Strike: GO وجود دارد را پیاده‌سازی کنیم. این مساله‌ای‌ است که خود ما هم مدت‌ها است در حال فکر کردن در رابطه با آن‌ هستیم. من باید تأکید کنم که در حال حاضر نمی‌توانیم هیچ‌گونه قولی‌ به طرفداران بدهیم اما موارد ذکر شده، مواردی هستند که ما در حال فکر کردن راجع آنها هستیم.
با توجه به سخنان لیستو، به نظر می‌رسد که پرداخت‌های درون برنامه‌ای‌ از بازی حذف نخواهند شد. لیستو همچنین در ادامه افزود که ۸ نفر از کارمندان استودیو اوورکیل از هفته آینده در انجمن‌های بازی به صورت دائم حضور خواهند داشت و این استودیو قصد دارد در جریان تور دریم‌هک که در کشور‌های سوئد، آلمان، روسیه و ایالات متحده برگزار می‌شود، با مدیران انجمن‌ها و بازیکنان ملاقات‌هایی‌ را ترتیب دهد تا بتوانند با هم‌فکری هم سریع‌تر مشکلات بازی را حل کنند. منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده