نویسنده: مرتضی تقوی
// دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

تا سال ۲۰۱۷ هفتاد میلیون دستگاه هدست واقعیت مجازی به فروش خواهد رسید

آیا به پتانسیل بازار هدست‌های واقعیت مجازی شک دارید؟ شاید بتوان قدرت تغییر بازی‌ها از سوی این هدست‌ها و یا حتی کاربردی بودن آنها را به چالش کشید، اما تحلیلگران سایت تحقیقاتی سوپر دیتا معتقد‌ند که فروش این هدست‌ها تا پایان ۲۰۱۷ به ۷۰میلیون دستگاه می‌رسد. با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

شاید شما به توانایی‌های هدست های واقعیت مجازی در کسب موفقیت تجاری شک دارید، اما باید بدانید که که تحلیلگران صنعتی سایت تحقیقاتی سوپر دیتا نظری کاملا متفاوت با افرادی که توانایی‌های این هدست‌ها را در تبدیل شدن به یک محصول محبوب دست کم می‌گیرند، دارند. در مطالعه‌ای که اخیرا منتشر شد، این تحلیلگران تخمین زده‌اند که تعداد کاربران هدست‌های واقعیت مجازی تا پایان امسال از مرز ۱۸ میلیون عبور می‌کند و تا پایان ۲۰۱۷ به ۷۰ میلیون کاربر می‌رسد. این اعداد و ارقام در شرایطی همین دو سال آینده را پیش‌بینی می‌کند که این هدست‌ها حتی هنوز به شکل گسترده به بازار عرضه نشده‌اند. این تحلیلگران درآمدی خیره کننده را هم از این فروش پیش‌بینی کرده‌اند. این ۷۰ میلیون هدست مورد بحث چیزی حدود ۸.۸ میلیارد دلار را تنها از خود این سخت افزار به جیب سازندگان و سرمایه گزاران روانه خواهد کرد. به این عدد باید حداقل ۶.۱ میلیارد دلار دیگر را که از طریق فروش نرم‌افزار عاید این تکنولوژی می‌شود، اضافه کرد. همچنین در این مطالعه پیش بینی شده است که در ابتدا هدست واقعیت مجازی ارزان مانند Samsung Gear VR بیشترین فروش را از آن خود خواهند کرد و بعد‌ها با هدست‌های گران‌تر و با کیفیت‌تر جایگزین خواهند شد. اِستِفانی لاماس، مدیر این تحقیقات می‌گوید:

در ابتدا گوشی‌های هوشمند که بستر مناسب را دارند، پیش از پلتفرم‌های گران‌تر، بیشتر فروش‌ را به خود اختصاص خواهند داد. بعد از سپری شدن این موج اول، این گیمر‌های کنسول‌ها خواهند بود که از جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز به شکل گسترده بهره‌مند خواهند شد.

باید منتظر ماند و دید که آیا این اعداد جالب به حقیقت خواهند پیوست؟ منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده