نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

بدترین تصاویر روی جلد بازی‌های ویدئویی در سال‌های اخیر

در سالیان اخیر بازی‌هایی منتشر شده‌اند که تصاویر روی جلد آنها مناسبت چندانی با محتوا و حال‌وهوای بازی نداشته و حتی از نظر طراحی نیز می‌توان ایرادات زیادی به آنها گرفت. برای مشاهده‌ی فهرست بدترین تصاویر روی جلد بازی‌ ها با زومجی همراه باشید.

یک جمله‌ی معروف وجود دارد که می‌گوید: «هرگز از روی جلد یک کتاب درباره‌ی آن قضاوت نکنید.» اما در دنیای بازی‌ها ویدئویی و برای بازیکن‌های دقیق و ریز‌بین حتی طرح روی جلد یک بازی هم اهمیت زیادی دارد. بسیاری از مخاطبان عادی و بی‌اطلاع از بازی‌های ویدئویی وقتی وارد یک فروشگاه می‌شوند، اولین معیارشان برای خرید بازی، تصویر روی جلد آن است. پس اهمیت دادن به زیبایی و مناسب بودن یک جلد حتی می‌تواند روی فروش بازی‌ها نیز تاثیرگذار باشد. البته اگر تصویر روی جلد یک بازی بد باشد دلیلی نمی‌شود که خود بازی هم کیفیت پایینی دارد؛ برای مثال جلد نسخه‌ی اصلی بازی Mega Man روی کنسول NES واقعا ناامیدکننده است، اما این بازی یکی از شاهکارهای کلاسیک به شمار می‌رود. با این حال شاید اولین برخورد با یک بازی به واسطه‌ی جلد آن بازی اتفاق بیفتد و اگر تصویر روی جلد مناسب نباشد، این اولین برخورد، آخرین برخورد نیز خواهد بود. در ادامه فهرستی از بدترین تصاویر روی جلد بازی‌ها که در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند را مشاهده می‌کنید. همچنین لازم به توضیح است که این بازی‌ها به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. (برای مشاهده‌ی تصاویر در ابعاد بزرگ روی آنها کلیک کنید.)  

Wildlife Park 2

Wildlife-Park-2
به تصویر مقابل نگاه کنید و بگویید که آیا شما هم مثل من از آن دلفین بزرگ ترسیده‌اید یا نه؟ دلفین‌ها معمولا حیوانات زیبا و بی‌آزاری هستند، اما این یکی انگار خیلی گرسنه است و می‌خواهد بیننده را ببلعد. اگر هدف طراح این تصویر ترساندن و فراری دادن مخاطب باشد باید اعتراف کنیم که در کارش موفق بوده است.

 

Magus

Magus
وقتی به تصویر روی جلد بازی Magus نگاه می‌کنید بعید است که بتوانید از منظور و هدف طراح آن سر در بیاورید. Magus در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است، اما جلد آن شما را به یاد بازی‌های دهه‌ی ۸۰ یا ۹۰ میلادی می‌اندازد. این تصویر استعداد بالایی برای منصرف کردن بازیکن‌ها از خرید بازی دارد. البته در این صورت هم آنها چیز زیادی را از دست نخواهند داد، چون Magus نمرات بسیار ضعیفی را از منتقدان دریافت کرده است.

 

Spellbind

Spellbind
این یکی احتمالا جزء بدترین‌ جلد‌هایی است که تاکنون دیده‌اید. در واقع تصویر روی جلد بازی Spellbind هیچ اطلاعاتی در مورد این بازی به ما نمی‌دهد؛ طراحی آن بسیار مبتدیانه است و هیچ رنگ و لعابی ندارد. اگر وارد یک فروشگاه بازی شوید شاید یک ثانیه هم به چنین جلدی نگاه نکنید. حتی اسم بازی هم به ساده‌ترین شکل ممکن نوشته شده است.

 

World of Leaders

World-of-Leaders
بله، درست است که نباید از روی جلد یک کتاب درباره‌اش قضاوت کرد، اما در مورد بازی World of Leaders شما می‌توانید با نگاه کردن به تصویر روی جلد، به کیفیت پایین این بازی پی ببرید. حدس زدن سبک و محتوای این بازی از روی جلدش واقعا کار دشواری است. این تصویر بیشتر به یک طرح فتوشاپی شباهت دارد که با عجله‌ی زیاد آماده شده است.

 

Mining Industry Simulator

Mining-Industry-Simulator
صادقانه بگویم که تا به امروز نمی‌دانستم بازی شبیه‌ساز صنعت معدن هم وجود دارد. تصویر جلد این بازی شبیه یک کارت ویزیت است؛ فونت استفاده شده روی آن نامناسب است و تصویر فردی را نشان می‌دهد که گویا تحت فشار قرار دارد! بدتر از همه‌ی این موارد، عکس اصلی استفاده شده برای جلد است که با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید آن را پیدا کنید.

 

Zombie Trek: Driver Survival

Zombie-Trek-Driver-Survival
واقعا نمی‌دانیم طراح جلد بازی Zombie Trek: Driver Survival چه چیزی در ذهن داشته که چنین تصویری را ساخته است، اما می‌توان حدس زد که او کار با فتوشاپ و ابزارهای ابتدایی آن را هم بلد نباشد. در نگاه اول به نظر می‌رسد که زامبی‌های این بازی به جای مغز انسان عاشق کیلومترشمار اتومبیل هستند.

 

Roadside Assistance Simulator

Roadside-Assistance-Simulator
با وجود این همه بازی خوب در سبک رانندگی، سازندگان Roadside Assistance Simulator واقعا اعتماد به نفس بالایی داشتند که این بازی را منتشر کرده‌اند. کاری به گیم‌پلی و گرافیک بازی نداریم، اما آیا واقعا این تصویر شما را به خرید بازی ترغیب می‌کند؟ فقط به راننده‌ی اتومبیل توجه کنید؛ به نظر شما ترسیده است یا می‌خندد؟

 

WWE 2K15 Hulkamania Edition

WWE-2K15-Hulkamania-Edition
طی چند سال گذشته هالک هوگان، قهرمان کشتی کج، حاشیه‌های اخلاقی زیادی داشت و همین مسئله باعث شد تا از مسابقات حرفه‌ای و همچنین بازی‌های ویدئویی کنار گذاشته شود. با این حال از تصویر سینه‌ی او به عنوان طرح روی جلد بازی سال گذشته‌ی WWE 2K15 Hulkamania Edition استفاده شده است. این تصویر واقعا معنی خاصی ندارد و هدف از انتخاب آن مشخص نیست.

 

Football Manager 2015

Football-Manager-2015
جلد بازی Football Manager 2015 خیلی هم بد نیست، اما نواقص متعددی دارد. قاب‌بندی تصویر زمینه به هیچ‌وجه مناسب نیست و در مرکز آن چیزی برای جلب نظر مخاطب وجود ندارد. البته کاملا مشخص است که طراحان سعی داشتند تا لوگوی بازی را در مرکز تصویر قرار دهند، اما بین لوگو و تصویر زمینه هماهنگی وجود ندارد. با این حال Football Manager 2015 واقعا بازی خوبی است.

 

Freedom Wars

Freedom-Wars
شاید تصویر روی جلد بازی Freedom Wars رنگارنگ و شاد به نظر برسد، ولی اجازه بدهید که آن را گیج‌کننده بنامیم. تشخیص دادن شخصیت اصلی در این همه شلوغی کار آسانی نیست، ضمن اینکه نمی‌توان فهمید او با چه موجودی در حال مبارزه است. با فشار آوردن به چشمان‌تان می‌توانید چیزهایی دیگری هم در این تصویر ببینید.

 

Jurassic Mahjong

Jurassic-Mahjong
وقتی کلمه‌ی «ژوراسیک» را می‌شنوید اولین تصویری که در ذهن‌تان نقش می‌بندد چیست؟ دایناسور؟ فیلم‌ها، کتاب‌ها و فرهنگ عامه چیزی جز این را یادآور نمی‌شوند؛ اما انگار طراح جلد بازی Jurassic Mahjong برای اولین بار این کلمه را شنیده است، چون هیچ اثری از دایناسور در این تصویر نیست.

 

Why So Evil

Why-So-Evil
معمولا تصاویر روی جلد بازی‌ها به مخاطب‌شان می‌گویند که باید چه انتظاری از بازی داشته باشند، اما روی جلد بازی Why So Evil شما فقط یک مکعب سبز رنگ می‌بینید و اسم بازی که به شکل کلیشه‌ای در بالای جلد نقش بسته است. شما را نمی‌دانم ولی من با دیدن این جلد قبل از هر چیز به یاد بازی Portal افتادم.

 

Duck Dynasty

Duck-Dynasty
جلد بازی Duck Dynasty خالی از هرگونه خلاقیتی است. چهار شخصیت اصلی این سریال تلویزیونی در چهار گوشه‌ی تصویر قرار گرفته‌اند و لوگوی Duck Dynasty به همراه تصویر یک اردک هم در وسط دیده می‌شود. اگر این سریال تلویزیونی را ندیده باشید غیرممکن است با این جلد ارتباط برقرار کنید. آیا شخصیتی که پایین و سمت راست تصویر دیده می‌شود در حال خوردن سوسیس است یا من اشتباه می‌بینم؟

 

Beach Resort Simulator

Beach-Resort-Simulator
با یک نگاه به جلد بازی Beach Resort Simulator می‌توان حدس زد که یک نفر واژه‌ی ساحل را در گوگل جستجو کرده و سپس یکی از تصاویر پیدا شده را برای این جلد در نظر گرفته و نام بازی را در قسمت بالای آن نوشته است. حقیقتا این تصویر بدون لوگو هیچ شباهتی به جلد یک بازی ویدئویی ندارد.

 

Hello Kitty Kruisers

Hello-Kitty-Kruisers
به نظر می‌رسد طراح جلد این بازی هیچ ایده‌ای برای آن در ذهن نداشته و به همین خاطر سعی کرده تا از بازی‌های مجموعه‌ی Mario Kart الگو بگیرد و فقط شخصیت‌های سانریو (شرکت سازنده‌ی عروسک‌ها و انیمیشن‌های هلو کیتی) را جایگزین کرکترهای سری ماریو کند. اگر در چهره‌ی این شخصیت‌ها ذره‌ای احساس مشاهده کردید به ما هم بگویید.

 

The Voice: I Want You

The-Voice-I-Want-You
طرح روی جلد بازی The Voice: I Want You خالی از هر گونه نوآوری و تا حد زیادی بی‌معنی است. به نظر می‌رسد که این تصویر با عجله طراحی شده و این موضوع را می‌توان از شکل ساده‌ی دست و میکروفون و همچنین عکس معمولی که برای پس‌زمینه‌ی جلد استفاده شده است متوجه شد. ضمنا سازندگان این بازی می‌توانستند اسم بهتری را به جای I Want You انتخاب کنند.

 

Nascar 2014

Nascar-2014
مسابقات اتومبیل‌رانی ناسکار در امریکا بسیار محبوب است، اما در دنیای بازی‌های ویدئویی طرفداران زیادی ندارد و یک مجموعه‌ی معمولی به حساب می‌آید؛ درست مثل تصویر جلدی که در مقابل مشاهده می‌کنید. به نظر می‌رسد که تونی استوارت در این تصویر مات و مبهوت چیزی شده یا اینکه از خود می‌پرسد: «من اینجا چه غلطی می‌کنم؟!» از چهره‌ی استوارت مشخص است که به Nascar 2014 اعتقادی ندارد، پس چرا مخاطب باید این بازی را تهیه کند؟

 

Teenage Mutant Ninja Turtles

Teenage-Mutant-Ninja-Turtles
سال گذشته فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles به کارگردانی جاناتان لیبسمن اکران شد و هم‌زمان با آن یک بازی ویدئویی از این مجموعه نیز به انتشار رسید. تنها نکته‌ی مثبتی که در طراحی جلد این بازی وجود دارد این است که با نگاه کردن به آن متوجه می‌شوید نباید بازی را بخرید. رافائل و مایکل‌آنجلو در این تصویر بی‌شباهت به شخصیت کارتونی شِرِک نیستند.

 

Fable of Dwarfs

Fable-of-Dwarfs
یک نصیحت برای بازیسازها: درباره‌ی کوتوله‌ها بازی نسازید، چون آنها فقط در بازی‌های مجموعه‌ی Dragon Age خوب و دوست‌داشتنی ظاهر می‌شوند. با دیدن جلد بازی Fable of Dwarfs می‌توان فهمید که با یک فاجعه‌ی محض مواجه هستیم. کیفیت این بازی با کیفیت تصویری که در سمت راست مشاهده می‌کنید برابر است.

 

Rugby 15

Rugby-15
تصویر روی جلد نسخه‌ی امریکای شمالی Rugby 15 را می‌توان کلکسیون احساسات در بازی‌های ویدئویی نامید. به چهره‌ی سه بازیکنی که تصویرشان روی جلد آمده است دقت کنید تا این موضوع را متوجه شوید. به نظر می‌رسد بازیکن سمت راست شکست عشقی خورده و سمت چپی هم می‌خواهد گریه کند؛ اما معلوم نیست که چرا بازیکن وسطی اینقدر سراسیمه است.

 

Sonic Boom: Rise of Lyric

Sonic-Boom-Rise-of-Lyric
سال‌ها است که مجموعه‌ی Sonic از دوران اوجش فاصله گرفته و به یک بازگشت باشکوه نیازمند است، ولی Sonic Boom بازی‌ای نیست که بتواند به این مجموعه جانی دوباره ببخشد؛ این مسئله را می‌توان با نگاهی به جلد این بازی نیز متوجه شد. تصویر مقابل برای بازی‌هایی که از روی انیمه‌ها ساخته می‌شوند مناسب‌تر است.

 

European Fishing

European-Fishing
شاید کمتر کسی به سراغ یک بازی ماهیگیری مثل European Fishing برود، اما همین بازی هم با یک جلد زیبا می‌توانست جذاب‌تر به نظر برسد. به چشمان ماهی غول‌پیکری که در تصویر دیده می‌شود نگاه کنید؛ برای خوردن طعمه از شما اجازه می‌خواهد؛ شاید هم التماس می‌کند تا رهایش کنید.

 

Brink of Consciousness: The Lonely Hearts Murders

Brink-of-Consciousness-The-Lonely-Hearts-Murders
یکی از گیج‌کننده‌ترین جلد‌های این فهرست متعلق به بازی Brink of Consciousness: The Lonely Hearts Murders است. عبارات زیادی روی تصویر دیده می‌شوند، به طوری که ممکن است برای فهمیدن نام بازی هم با مشکل مواجه شوید. از آشفتگی تصویر روی جلد این بازی می‌توان حدس زد که سازندگان آن هم نمی‌دانستند که بازی‌شان دقیقا درباره‌ی چه چیزی است.

 

Just Dance 2015

Just-Dance-2015
جلد بازی Just Dance 2015 بیش از حد شلوغ است. این جلد از تعداد زیادی تصویر کوچک تشکیل شده که حواس بیننده را حسابی پرت می‌کنند. بنابراین یکی دیگر از جلدهای گیج‌کننده‌ی فهرست ما متعلق به Just Dance 2015 است. انصافا در طراحی این تصویر هیچ خلاقیتی به چشم نمی‌خورد.

 

9 Clues: The Ward

9-Clues-The-Ward
تصویر روی جلد این بازی مانند نامش عجیب و غریب است؛ کافی است به چشمان شخصیت اصلی نگاهی بیندازید تا این موضوع را متوجه شوید. به نظر می‌رسد که یک رابطه‌ی مرموز بین بیمار و کاراگاهی که در تصویر دیده می‌شوند وجود دارد، اما چرا این دو نفر باید در داخل یکی از اتاق‌های تیمارستان باشند؟

 

Holy Avatar vs. Maidens of the Dead

Holy-Avatar-vs
واقعا در مورد این جلد نمی‌توان نظر خاصی داد. شخصیت اصلی بازی ترکیبی خنده‌دار از دوک نوکم و کشتی‌گیرها است؛ ضمن اینکه عینک آفتابی و زره‌اش هیچ تناسبی با هم ندارند. در مورد شخصیت مونث که نمی‌توانیم زیاد صحبت کنیم (!) اما زامبی‌هایی که در دوردست دیده می‌شوند واقعا جالب هستند؛ دو تا از آنها که هیچ علاقه‌ای به خوردن انسان نشان نمی‌دهند؛ سومی هم از راه دور برای‌یمان دست تکان می‌دهد.

 

Murdered: Soul Suspect

Murdered-Soul-Suspect
جلد بازی Murdered: Soul Suspect یک نکته‌ی خنده‌دار دارد و آن هم مکان قرار گرفتن شخصیت‌ها است. در واقع مقتول که روی زمین افتاده است و پلیس‌های بازی به شکلی در تصویر دیده می‌شوند که انگار داخل قسمتی از بدن شخصیت اصلی قرار گرفته‌اند. چه بدشانسی بزرگی!

 

Crimes & Punishments: Sherlock Holmes

Crimes-&-Punishments-Sherlock-Holmes
Crimes & Punishments: Sherlock Holmes بازی خوبی بود، اما جلد این بازی ممکن است گمراه‌کننده باشد. برای مثال شما در تصویر مقابل یک تفنگ در دست شرلوک هلمز می‌بینید، در حالی که او در بازی هرگز از تفنگ استفاده نمی‌کند. مورد بعدی از این هم بدتر است؛ واتسون که در سمت چپ تصویر دیده می‌شود یک تبر به دست دارد و اگر او را نشناسید گمان خواهید کرد که با شخصیت منفی بازی مواجه شده‌اید. باز هم تاکید می‌کنیم که در مورد این بازی از روی جلدش قضاوت نکنید.

 

Pac-Man and the Ghostly Adventures 2

Pac-Man-and-the-Ghostly-Adventures-2
همه‌ی ما شخصیت پک-من را به عنوان یکی از اولین شخصیت‌هایی که هدایتش را در یک بازی ویدئویی به دست گرفته‌ایم می‌شناسیم. طبیعی است که با پیشرفت بازی‌ها و ارتقای تکنولوژی‌های گرافیکی، ظاهر این شخصیت قدیمی نیز دچار تغییراتی شود، اما هیچ چیز نمی‌تواند باعث شود تا تصویر بالا را به عنوان جلد یکی از بازی‌های پک-من قبول کنیم. پک-من در این تصویر خشن و ترسناک است و طوری ارواح را فراری می‌دهد که آدم دلش برای آنها می‌سوزد! واقعا پک-من اینقدر وحشتناک است؟

آیا بازی‌های دیگری هم می‌توانند در این فهرست جای بگیرند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: GamingBolt


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده