نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

اپل کمپانی ضبط‌کننده موشن‌کپچر‌های فیلم Star Wars: The Force Awakens را خریداری کرد

شرکت آمریکایی اپل کمپانی موشن‌کپچر فیس‌شیفت را خریداری کرده است. این کمپانی اخیرا وظیفه ضبط موشن‌کپچر‌های فیلم Star Wars: The Force Awakens را بر عهده داشته است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.
زمینه اصلی فعالیت کمپانی فیس‌شیفت همان‌طور که از اسمش مشخص است، شبیه‌سازی چهره بازیگران توسط فناوری موشن‌کپچر است. این کمپانی از این پس بخشی از شرکت بزرگ اپل خواهد بود. البته هنوز مبلغ پرداخت شده اپل یا دلایل خرید این کمپانی مشخص نشده است. یکی از مسوولان اپل در این راستا اعلام کرده که:
اپل معمولا هر از گاهی کمپانی‌های کوچک فعال در زمینه فناوری‌های روز را خریداری می‌کند و قصد ندارد توضیحی در مورد دلایل این امر ارائه کند.
لازم به ذکر است که کمپانی فِیس‌شیفت تفاوت زیادی با کمپانی‌های دیگر فعال در زمینه موشن‌کپچر دارد. چرا که معمولا برای شبیه‌سازی حالات چهره، از ابزاری استفاده می‌شود که بر روی صورت شخص قرار می‌گیرند. ولی تکنولوژی استفاده شده در فِیس‌شیفت بدون نیاز به این وسایل هم کار می‌کند و در نتیجه هزینه بسیار کم‌تری دارد. این کمپانی فعالیت اصلی خود را به شرح زیر توضیح می‌دهد:
نرم‌افزار‌های استفاده شده در استودیو‌های فیس‌شیفت انقلابی در زمینه ضبط و شبیه‌سازی حرکات صورت ایجاد می‌کنند. نرم‌افزار ما حالت‌های چهره و چشم‌های شخصیت و همچنین حرکات سر وی را کاملا شناسایی و ضبط می‌کند و سپس می‌توان از این موارد در ساخت انیمیشن‌ها یا بازی‌های ویدیوی استفاده کرد.
از چند وقت پیش شایعاتی مبنی بر تمایل اپل برای ورود به ساخت ابزار واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده شنیده می‌شود که خریداری فیس‌شیفت هم می‌تواند یک گام رو به جلو در تایید این شایعات محسوب شود. نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده