نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

سونی از ترکیبات کنترلی ممکن هدست واقعیت‌مجازی پلی‌استیشن رونمایی کرد

سونی روش‌های مختلفی برای کنترل بازی‌های متناسب با هدست واقعیت‌مجازی پلی‌استیشن تدارک دیده که شامل استفاده از دوال‌شاک ۴ و کنترلر حرکتی موو می‌شوند. با جزییات خبر و مشاهده ترکیب‌های ممکن همراه زومجی باشید.
یکی از مسائلی که اهمیت زیادی در موفقت هدست‌های واقعیت مجازی خواهد داشت، نحوه کنترل بازی‌های مرتبط با آن و چگونگی ارتباط کاربران با محیط اطرافشان است، چرا که کنترلر‌های استفاده شده باید دقیقا حس و حال وارد شدن به یک دنیای جدید را القا کنند. سونی هم که هدست واقعیت‌مجازی پلی‌استیشن را در دست ساخت دارد، در زمان عرضه کنترلر مجزایی برای آن در نظر نخواهد گرفت و در این مورد به کنترلر استاندارد «دوال‌شاک ۴» و همچنین کنترلر‌های حرکتی موو (Move) اکتفا خواهد کرد که ۴ نفر به صورت همزمان و با ترکیبات دلخواه از این دو می‌توانند با یکدیگر بازی کنند. در ادامه می‌توانید تصویری از روش‌های ممکن ترکیب کنترلر‌ها مشاهده کنید: PlayStationVRTracking سونی پس از منتشر کردن این تصویر در سایت رسمی خود اعلام کرد:
همان‌طور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، روش‌های مختلفی برای ترکیب کنترلر‌ها با یکدیگر وجود دارد که باعث می‌شوند حالت‌های مختلفی از بازی چند‌نفره در دسترس کاربران باشد. به‌علاوه امکان استفاده از گوشی‌های موبایل به عنوان صفحه‌نمایش ثانویه برای کنترل بازی‌ها وجود دارد و همچنین این تصویر فقط ترکیب کنترلر‌ها در حالت استفاده محلی و آفلاین را نشان می‌دهد و در صورت بازی آنلاین حالت‌های دیگری هم وجود خواهند داشت.
به هر حال هدست واقعیت‌مجازی پلی‌استیشن روش‌های کنترلی مختلفی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و حتی ممکن است در آینده کنترلر‌های دیگری نیز برای آن منتشر شوند. سونی برنامه‌های زیادی برای این هدست دارد و کاربران می‌توانند در زمان عرضه از ۵۰ بازی مختلف با استفاده از آن لذت ببرند که البته احتمالا سیستم درجه‌بندی سنی آن‌ها با نسخه‌های اصلی‌شان تفاوت خواهد داشت. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه تحقیقاتی IHS، این هدست پر‌فروش‌تر از رقبای خود مثل آکیولس و وایو خواهد بود. اگر شناختی از هدست واقعیت‌مجازی پلی‌استیشن ندارید، می‌توانید ویدیو مربوط به مشخصات فنی آن را در زومجی تماشا کنید. نظرات خود را در مورد روش‌های کنترلی ارایه شده برای این هدست با زومجی در میان بگذارید. منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده