نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

رییس نینتندو: کنسول NX نسل آینده کنسول‌های Wii یا Wii U نیست

در حالی که نینتندو ارائه توضیحات کامل در مورد کنسول نینتندو NX را به سال ۲۰۱۶ موکول کرده،‌ رییس این کمپانی اعلام کرد که این کنسول نسل آینده Wii یا Wii U نیست و یک کنسول کاملا جدید و متفاوت محسوب می‌شود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.
تاتسومی کیمیشیما، رییس کمپانی بزرگ نینتندو، اخیرا توضیحات جدیدی در مورد کنسول بعدی این کمپانی ارائه داده که فعلا با نام رمز نینتندو NX شناخته می‌شود. وی این کنسول را یک پلتفرم کاملا «متفاوت» و «جدید» می‌داند که ارتباطی با کنسول‌های پیشین نینتندو مثل Wii یا Wii U نخواهد داشت:
زمانی که کنسول Wii U عرضه شد، کار دشواری در معرفی تفاوت‌های این کنسول با Wii داشتیم. چرا که این دو پلتفرم شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. به همین دلیل هم متقاعد کردن کاربران برای تعویض کنسول‌شان کار بسیار دشواری بود. ولی اگر بخواهیم در مورد NX صحبت کنیم، من آن را یک کنسول و تجربه کاملا متفاوت و جدید نسبت به کنسول‌های پیشین معرفی می‌کنم. ما برای ساخت این کنسول، کاملا از فلسفه پیشین خودمان در ساخت کنسول‌ها فاصله گرفتیم و به همین دلیل هم NX یک تجربه منحصر‌به‌فرد خواهد بود.
کیمیشیما همچنین در ادامه صحبت‌های خود توضیحات جالبی در مورد ریشه نام NX ارائه کرده است:
واقعیت این است که ما هیچ دلیل خاصی برای انتخاب نام NX نداشتیم! من شخصا حتی نمی‌دانم که چه اتفاقی باعث شد تا آن زمان نام NX را انتخاب کنیم. احتمالا جناب ایواتا قصد داشتند تا این موضوع را با من در میان بگذارند که متاسفانه پیش از آن از بین ما رفتند.
در حالی که هنوز اطلاعات دقیقی از کنسول NX منتشر نشده است، چندی پیش مجله معتبر وال‌استریت اعلام کرد که این پلتفرم به همراه یک گوشی موبایل عرضه خواهد شد و از آخرین قطعات سخت‌افزاری برای ارائه عملکردی مناسب بهره می‌برد. نینتندو همچنین کیت‌های توسعه این محصول را نیز برای بازیسازان ارسال کرده وشرکت‌های کپ‌کام و الکترونیک‌آرتز هم هریک به نوعی برای پشتیبانی از این کنسول اعلام آمادگی کرده‌اند. البته مایکل پچر، یکی از تحلیل‌گران نام‌آشنای حوزه بازی‌های ویدیویی، اخیرا اعلام کرده بود که کنسول جدید نینتندو بدون حمایت استودیو‌های متفرقه (Third Party) محکوم به شکست است. شما می‌توانید متن کامل صحبت‌های پچر را در زومجی بخوانید. نظرات خود را در مورد توضیحات کیمیشیما با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده