نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

بازی‌های PS2 در اروپا روی پلی‌استیشن 4 روان اجرا نمی‌شوند

کاربران اروپایی پلی‌استیشن 4 در بازی‌های شبیه‌سازی‌شده‌ی پلی‌استیشن 2 با یک مشکل گرافیکی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. با جزئیات این خبر همراه زومجی باشید.

سونی چند روز پیش به مناسب ۲۰ سالگی پلی‌استیشن، امکان اجرای هشت بازی پلی‌استیشن 2 را برای کنسول نسل هشتم‌اش فراهم کرد؛ بازی‌هایی که نام‌هایی مانند Dark Cloud و GTA: San Andreas در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. اکنون خبر رسیده که این بازی‌ها در اروپا با کیفیت پایین‌تری نسبت به آمریکای شمالی اجرا می‌شوند.

به گزارش یورو گیمر، این مسأله به وجود نسخه‌های متفاوت برای بازی‌های معرفی‌شده در این دو منطقه برمی‌گردد. در آمریکای شمالی، این بازی‌ها تحت استاندارد NTSC و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند؛ درحالی‌که در نسخه‌های موجود در فروشگاه پلی‌استیشن اروپا، از سیستم PAL استفاده شده که از نرخ ۲۵ فریم بر ثانیه بهره می‌برد. در این میان، نرخ فریم نسخه‌ی PAL با به‌کارگیری تکنیک درون‌یابی فریم‌ها (Frame blending) به عدد ۳۰ افزایش پیدا کرده که از لحاظ تئوری با نمونه‌های عرضه‌شده در آمریکای شمالی برابر است؛ اما از طرفی این مسئله باعث شده تا کاربران اروپایی از مشکل وقفه‌های مقطعی (Stuttering) رنج ببرند و این موردی است که در نسخه‌های ویژه‌ی آمریکای شمالی دیده نشده است.

نظر شما درباره‌ی اجرای بازی‌های نسل‌های قبل در کنسول‌های فعلی سونی و مایکروسافت چیست؟ دوست دارید چه بازی‌هایی را به این شکل تجربه کنید؟

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده