نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

ماهانه ۷۷ هزار حساب‌کاربری استیم هک می‌شوند

کمپانی وَلو در گزارش اخیر خود اعلام کرده که ماهانه ۷۷ هزار حساب‌کاربری فروشگاه استیم هک می‌شوند و به همین دلیل هم از این پس شاهد یک سیستم امنیتی جدید خواهیم بود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

فروشگاه استیم امروزه یکی از معتبر‌ترین فروشگاه‌ها برای خرید بازی‌های دیجیتالی است و به همین دلیل هم اکثر ناشران نسخه رایانه‌های شخصی بازی خودشان را از طریق آن عرضه می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که افراد زیادی با هک کردن حساب‌های کاربران، آیتم‌های آن‌ها را به فروش می‌رسانند و از این راه درآمد خوبی کسب می‌کنند. ولو در این مورد اعلام کرد:

ماهانه حدود ۷۷ هزار اکانت استیم توسط هکر‌ها هک می‌شوند و این افراد با فروختن آیتم‌های فرد صاحب حساب‌ کسب درآمد می‌کنند. ما می‌توانیم اکانت و آیتم‌های کاربر را به وی برگردانیم، ولی پولی که در این بین رد و بدل شده به حساب هکر واریز می‌شود و در نتیجه افرادی با دزدی از اکانت‌های کاربران ما کسب در‌آمد می‌کنند.

استیم برای مقابله با این دست هکر‌ها، یک سیستم امنیتی جدید با نام «Two-Factor Authentication» تدارک دیده است. افرادی که عضو این سیستم شوند، باید برای دریافت پول مبادلات سه روز منتظر بمانند. به این صورت که پول اجناس فروخته شده، پس از سه روز به حساب فروشنده واریز می‌شود و خریدار هم آیتم را پس از سه روز دریافت می‌کند. ولو امیدوار است تا با استفاده از این سیستم، هکر‌ها را شناسایی کند و جلوی کسب درآمد آن‌ها را بگیرد.

نظرات خود را در مورد اقدامات امنیتی جدید ولو با زومجی در میان بگذارید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده