نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

رئیس سابق اسکوئر انیکس: برخورد کونامی با کوجیما بی‌رحمانه است

در پی تیره‌تر شدن رابطه‌ی کوجیما و کونامی، نظاره‌گر اظهارنظرهای بیشتری از سوی شخصیت‌های گوناگون هستیم. یکی از آخرین این اظهارنظرها توسط رئیس سابق اسکوئر انیکس مطرح شده که زومجی در ادامه به آن پرداخته است.

کونامی مدتی است که دیگر آن محبوبیت گذشته را ندارد. رفتار سخت‌گیرانه‌ی این کمپانی با کارمندان‌ خود و برخورد تند با هیدئو کوجیما که حتی به شرکت نکردن وی در مراسم The Game Awards 2015 هم منجر شد، از جمله اقداماتی هستند که چهره‌ی این کمپانی را مخدوش کرده‌اند. اکنون یوئیچی وادا، رئیس شینرا تکنولوژیز، دیدگاه‌اش را درباره‌ی مشکلات پیش‌آمده میان کونامی و هیدئو کوجیما اعلام کرده است. وی که از زمان ادغام دو کمپانی اسکوئر و انیکس تا ماه مه ۲۰۱۳ ریاست اسکوئر انیکس را بر عهده داشت، در صفحه‌ی فیس‌بوک‌ خود نوشت:

با شناختی که از آقای کوجیما دارم، می‌خواهم بگویم که نمی‌توانم چنین برخورد بی‌رحمانه‌ای را باور کنم؛ ولی در اینجا نظراتم را به‌عنوان یک مدیرعامل مطرح می‌کنم. این قضیه، به هر شکلی که به آن فکر کنید، [اثری] منفی در کسب‌وکار خواهد داشت. شاید مدیریت [کونامی] برنامه‌ای برای رها کردن بازار کنسول خانگی دارد؛ اما این اندازه تلاش در راستای دشمن‌تراشی، آن‌هم در سطح دنیا، معنایی ندارد.

وادا این‌طور ادامه داد:

معمولاً چنین مواردی در نبودِ [عامل] رهبری پیش می‌آیند. فکر می‌کنم که احتمالاً مقام مسئولی [در کونامی] نیست که [وظیفه‌ی] در نظر گرفتن جزئیات و مرتب‌سازی آن‌ها برای کل کمپانی را به عهده گرفته باشد.

رئیس شینرا تکنولوژیز سپس با این جملات نسبت به عواقب ناشی از رویکرد کنونی کونامی هشدار داد:

آگاهی نداشتن از این موضوع که احساسات [و علایق] مجموعه‌ی شما با کلیت [افکار] دنیا هم‌سو نیست، می‌تواند نتایج اسف‌باری به‌همراه داشته باشد.

نظر شما درباره‌ی گفته‌های وادا چیست؟ فکر می‌کنید آینده‌ی کونامی چگونه باشد؟

منابع: VG247 / Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده