نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

توضیحات جف کایلی در مورد مشکلات کونامی و کوجیما و آینده سری متال گیر

عدم حضور هیدئو کوجیما در مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی به دلیل مشکلاتی که با کونامی دارد، این روز‌ها سوژه اصلی بحث‌های مرتبط با بازی است. حال جف کایلی، مجری این مراسم، طی پرسش و پاسخی در سایت ردیت توضیحاتی در این مورد ارائه کرده است. با زومجی همراه باشید.

وقتی که جف کایلی در جریان مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی ۲۰۱۵ اعلام کرد که کونامی به هیدئو کوجیما اجازه نداده تا در این مراسم حضور داشته باشد و جوایز مربوط به بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را دریافت کند، نفرت گیمر‌ها نسبت به کونامی بیش از پیش افزایش یافت و افراد زیادی به رفتار نادرست کونامی با این بازی‌ساز بزرگ اعتراض کردند.

حال جف کایلی که از قضا رابطه بسیار نزدیکی هم با کوجیما دارد، اخیرا ساعاتی در سایت ردیت به سوالات طرفداران پاسخ داده است که اکثرا هم در مورد هیدئو کوجیما و سری متال گیر بودند. در ادامه می‌توانید این سوال و جواب‌ها را بخوانید:

سوال: چرا دیگر سازندگان بازی متال گیر حق حضور در مراسم را داشتند؟

در این مورد مطمئن نیستم. این سوالی است که باید از کونامی بپرسیم!

سوال: چرا دقیقا چند ساعت قبل از مراسم و با اطلاع از این‌که کوجیما در مراسم حضور نخواهد داشت، توییت‌های زیادی در مورد وی منتشر کردید؟

دوست داشتم کوجیما بداند که همه‌ ما به فکرش هستیم. همچنین می‌خواستم تمام تلاشم را انجام دهم تا وی بداند که حتی با وجود این‌که در این مراسم حضور ندارد، ولی همه‌ی ما اهمیت زیادی برایش قائل هستیم.

سوال: آیا کوجیما واقعا این مراسم را تماشا می‌کرد؟ (کایلی در حین مراسم اعلام کرد که کوجیما در حال تماشای این مراسم است)

بله کوجیما مراسم را به صورت زنده از توکیو تماشا می‌کرد و حتی چندین توییت هم در طی مراسم پست کرد.

سوال: چه عاملی باعث شد تا دلیل اصلی عدم حضور کوجیما در مراسم (اجازه ندادن کونامی) را به همگان اعلام کنید؟

من شخصا از عدم حضور کوجیما در مراسم متاثر شدم. به همین دلیل هم تصمیم گرفتم تا این مساله را به صورت علنی مطرح کنم و حتی هیچ یک از عوامل مراسم هم اطلاع نداشتند که من چنین تصمیمی دارم.

سوال: چگونه از دلیل اصلی عدم حضور کوجیما در این مراسم اطلاع پیدا کردید؟

ما پیش از مراسم و طی مکالماتی که داشتیم از این موضوع اطلاع پیدا کردیم. ولی تنها چیزی که اهمیت دارد این است که کوجیما مراسم را به صورت زنده تماشا کرد و از آن لذت برد. فقط آرزو داشتم که وی می‌توانست در این مراسم حضور داشته باشد.

سوال: جف این موضوع واقعیت دارد که دانی بِرک قصد داشت آهنگ Sins of the Father را به صورت زنده در مراسم اجرا کند؟ و چه عاملی باعث شد که به جای این آهنگ، استفنی آهنگ Quiet's Theme را اجرا کند؟

فقط می‌توانم بگویم که دانی هم در این مراسم حضور داشت و به استفنی در اجرای بهتر آهنگ کمک کرد!

سوال: یک سوال ساده در مورد بازی MGS: The Phantom Pain. آیا بازی تمام شده است؟

واقعا نمی‌دانم! چند سال پیش کوجیما طی ملاقاتی که داشتیم، یک خط زمانی برای من ترسیم کرد تا بازه زمانی The Phantom Pain و همچنین جایگاه Ground Zeroes را در ابتدای داستان آن برایم شرح دهد. ولی وی هرگز در مورد چگونگی اتمام بازی چیزی به من نگفت.

سوال: آیا چیزی را در مورد آینده متال گیر و فصل سوم The Phantom Pain از ما پنهان می‌کنی؟

باور کنید در این مورد چیزی برای پنهان کردن ندارم. کونامی عاشق سورپرایز کردن طرفدارن است و باید همگی منتظر بمانیم.

جالب است بدانید که قرارداد کونامی و کوجیما در پایان ماه دسامبر (۱۰ دی ۹۴) پایان خواهد یافت و می‌توان امیدوار بود که وی پس از این تاریخ توضیحاتی در مورد آینده کاری خود ارائه دهد.

نظرات خود را در مورد صحبت‌های کایلی با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده