نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

نینتندو: کنسول 3DS در کنار اسمارت‌فون‌ها به حیات‌اش ادامه خواهد داد

با وجود همه‌گیر شدن گیمینگ روی تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها، نینتندو فعلاً قصد ندارد پشتیبانی‌اش را از کنسول دستی 3DS کمرنگ کند؛ آن‌هم کنسولی که فروشی شگفت‌انگیز را در سطح دنیا تجربه کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

اسکات مافیت، معاون اجرایی بخش فروش و بازاریابی نینتندو، در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست اعلام کرد که کنسول 3DS همچنان می‌تواند در کنار گوشی‌های هوشمند، طرفداران خاص خودش را داشته باشد. وی پس از عنوان کردن اینکه «نینتندو 3DS به حیات‌اش ادامه خواهد داد» به سراغ وضعیت فروش این کنسول دستی رفت و گفت:

تا اینجا و در سطح دنیا، سخت‌افزار نینتندو 3DS از مجموع [کنسول‌های] پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان فروش بالاتری داشته است.

بنا به آمار منتشر شده، مجموع فروش 3DS در دنیا تا پایان ماه سپتامبر بیش از ۵۴ میلیون دستگاه بوده است. این در حالی است که پلی‌استیشن 4 آخرین‌بار مرز ۳۰ میلیون واحد را رد کرده و میزان فروش ایکس‌باکس وان هم، با وجود خودداری مایکروسافت از اعلام آن، بنا به آمار واشنگتن پست حدود ۱۷.۱ میلیون دستگاه تخمین زده می‌شود.

مافیت در ادامه گفت که محبوبیت اسمارت‌فون‌ها نمی‌تواند دلیلی بر ادامه پیدا نکردن موفقیت‌های کنسول دستی نینتندو باشد. او گفت:

این اشتباه است که [وضعیت فوق] را یک بازی مجموع-صفر در نظر بگیریم. به‌روشنی پیدا است که «گیمینگ در دستگاه‌های هوشمند» و «گیمینگ در نینتندو 3DS» می‌توانند به خوبی و خوشی به همزیستی [در کنار یکدیگر] ادامه دهند و این به سود همه‌ی گیمرها خواهد بود. حقیقت این است که بازی کردن در دو پلتفرم سخت‌افزاری بسیار متفاوت، به معنای توانایی دستیابی به دو نوع گیم‌پلی با تفاوت‌های زیاد است. مجهز شدن نینتندو 3DS به کلیدهای کنترلی متعدد، امکان بازی کردن به شکلی بسیار عمیق‌تر و پیچیده‌تر را [نسبت به بازی کردن با صفحه‌های لمسی اسمارت‌فون‌ها] فراهم می‌کند.

البته نینتندو مدتی است که با همکاری DeNA در زمینه‌ی نرم‌افزارهای موبایل هم فعالیت می‌کند که اپلیکیشن اجتماعی Miitomo یکی از نتایج همین همکاری است. این کمپانی ژاپنی همچنین پلتفرم گیمینگ Nintendo NX را در دست ساخت دارد که بنا به برخی گزارش‌ها، همراه با یک دستگاه موبایل عرضه خواهد شد. ضمناً به‌تازگی حق‌امتیازی درباره‌ی کنترلری با صفحه‌ی لمسی قابل جداسازی توسط نینتندو به ثبت رسیده که احتمالاً با NX مرتبط است.

منابع: Destructoid / GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده