نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

نسخه Pre-Beta بازی Final Fantasy XV هم‌اکنون روی پی سی و پلی‌استیشن 4 قابل بازی است

براساس اخباری که طی روزهای گذشته منتشر شد، مشخص شد تولید نسخه Pre-Beta (پیش از آزمایشی) بازی Final Fantasy XV به اتمام رسیده است. حال براساس اخبار جدید منتشرشده، ظاهرا این نسخه هم‌اکنون روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و پی‌سی قابل اجرا است. با زومجی همراه باشید.

ساتوشی کیتاده، برنامه‌نویس بازی Final Fantasy XV که در روزهای گذشته اخبار جدیدی را از روند تولید بازی فاینال فانتزی ۱۵ با طرفداران در میان گذاشت، در صحبت‌های جدید خود گفته است که نسخه Pre-Beta این بازی هم‌اکنون روی دو پلتفرم ذکرشده قابل بازی است. با این حال زیاد از این خبر خوشحال نشوید، چراکه تنها سازندگان به این نسخه دسترسی خواهند داشت.

کیتاده در ادامه صحبت‌های خود گفته اگرچه این نسخه هم‌اکنون روی پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی قابل اجرا است، اما هنوز باید تنظیماتی بر روی حافظه رَم و بهینه‌سازی‌های مختلف برروی آن انجام شود. وی گفته بدلیل انجام‌ ندادن  بهینه‌سازی حافظه رَم در نسخه دمو بازی (این نسخه با نام Episode Duscae شناخته می‌شود)، قابلیت ملق‌زدن در زمان انتشار این نسخه وجود نداشته است.

کیتاده گفته از آنجایی که حافظه رم محدود است و از آن باید برای فیزیک بازی استفاده کرد، سازندگان در تنظیمات نهایی بازی خود باید برخی از عناصر مهم را قربانی برخی دیگر کنند. براساس عناصر مختلف بازی و منابعی که سازندگان در اختیار دارند، آنها هر لحظه باید تصمیم بگیرند چه خصوصیاتی را می‌توان در بازی قرار داد و چه خصوصیات دیگری را بدلیل کمبود منابع باید حذف کرد.

برای قراردادن قابلیت ملق‌زدن به بازی، سازندگان باید تمام منابع و برنامه‌نویسی‌هایی که برای گیم‌پلی بازی انجام داده‌اند را در حافظه رَم قرار می‌دادند. اگرچه این خصوصیت در زمان نسخه دمو فاینال فانتزی ۱۵ وجود نداشت، اما با انتشار دومین بروزرسانی این بازی به آن اضافه شد.

برنامه‌نویس ارشد بازی Final Fantasy XV در ادامه صحبت‌های خود گفته است تولید نسخه دمو و بازی اصلی در شرایط مختلف انجام شده است. سازندگان برای تولید محصول نهایی، محدودیت‌هایی که در زمان تولید نسخه دمو داشتند را پیش‌روی خود ندارند.

Final Fantasy XV

اگرچه کیتاده اعلام کرد نسخه پیش از بتای Final Fantasy XV هم‌اکنون روی پی‌سی قابل بازی است، اما وی به‌شدت تاکید کرده این خبر بدین معنی نیست که نسخه رایانه‌های شخصی بازی در دست تولید قرار دارد. وی گفته تیم آنها بازی را ابتدا برای پی‌سی تولید کرده و سپس با ایجاد بهینه‌سازی‌های مختلف، آن را روی کنسول‌های نسل هشتم پورت کرده است.

با این حال هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy 15 در گذشته گفته بود اگرچه نسخه پی‌سی این بازی هم‌اکنون در دست تولید قرار ندارد، اما شاید پس از انتشار بازی تولید آن را برای این پلتفرم در نظر بگیرند.

بازی Final Fantasy XV در سال ۲۰۱۶ به صورت جهانی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. نسخه دمو این بازی هم‌اکنون برای کسانی که بازی Final Fantasy Type-0 HD را خریداری کردند به‌صورت رایگان در دسترس است.

همچنین شما می‌توانید از طریق زومجی تریلر جدید بازی فاینال فانتزی ۱۵ در جریان نمایشگاه بازی توکیو ۲۰۱۵ را مشاهده کنید.

در راستای اخبار مربوط به این بازی، مشخص شد سیستم تغییر و جا به جایی سلاح‌ها به صورت خودکار در بازی Final Fantasy XV، جای خود را به حالت واقعی و تغییر دادن آن‌ها به دست بازیکن داده است.

منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده